لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۴

تپش قلب فوتبال ايران در دبی


تيم ملی با اتکا به دروازه بان و بازيکنان دفاعی حاضر در فوتبال سراسری ايران در برابر تيم های هامبورگ و اشتوتگارت بازی می کند
تيم ملی با اتکا به دروازه بان و بازيکنان دفاعی حاضر در فوتبال سراسری ايران در برابر تيم های هامبورگ و اشتوتگارت بازی می کند

با به پايان رسيدن نيم فصل فوتبال سراسری باشگاه های ايران و حضور تيم ملی در رقابت های چهار تيمی امارات، اکنون قلب فوتبال ايران در دبی می تپد.


با حضور بازيکنان ايرانی بازيگر در خط ميانی و حمله در باشگاه های دبی، تيم ملی با اتکا به دروازه بان و بازيکنان دفاعی حاضر در فوتبال سراسری ايران در برابر تيم های هامبورگ و اشتوتگارت بازی می کند در حالی که از بازيکنان نخبه تيم ملی در فوتبال اروپا تنها مهدی مهدوی کيا و علی کريمی به همراه تيم های باشگاهی هامبورگ و بايرن مونيخ در نزديکی تيم ملی بسر می برند.


مهدوی کيا و کريمی در دبی


مهدوی کيا بعد از ظهردوشنبه تنها يک نيمه در برابر تيم ملی بازی کرد که در همان نيمه نخست هم هامبورگ با يک گل برتری داشت و سرانجام دو بر يک برد.


در حالی که فليکس ماگات، مربی بايرن مونيخ صحبت از کنار گذاشتن علی کريمی و يافتن جانشينی برای او دارد، اولی هونس، مدير باشگاه بايرن و ملی پوش دهه هفتاد آلمان از ماه ژوئن و زمان پايان قرار داد او می گويد

سهم علی کريمی در رقابت ديگر در دبی هم يک نيمه بازی در برابر تيم بنفيکا از پرتغال بود. اين مسابقه پس از نود دقيقه بازی بدون گل، با ضربه های پنالتی سه بر چهار به زيان تيم علی کريمی بود.


علی کريمی پس از مدت ها به عنوان بازيکن شروع کننده در تيم بايرن مونيخ بازی کرد .


او که شروعی خوب در بايرن مونيخ داشت و حتی گلزنی هم کرد، در آخرين برف و سرمای زمستان سال پيش دچار مصدوميتی شد که پس از آن، حتی در مسابقه های تيم ملی در جام جهانی، هرگز آن بازيکنی نشد که عنوان مرد سال فوتبال آسيا را از آن خود کرده بود.


روزهای طلايی تيمويان


در روزهايی که از رحمان رضايی در تيم ليوورنوی ايتاليا کمتر خبری به گوش می رسد و جواد نکو نام هم در اوساسونای اسپانيا سرگرم مسابقات «لیگ» است، خبر اميد وار کننده تنها از آخرين لژيونر فوتبال ايران بگوش رسيد.


آندرانيک تيموريان با يک بازی خوب و زدن دو گل به تيم دانکستر باعث پيروزی چهار بر صفر تيم بولتون شد . تاييد بازی او از سوی آلدايس، سرمربی تيم بولتون، « موضوع » روز فوتبال رسانه های ايران شد .


آندرانيک تيموريان با يک بازی خوب و زدن دو گل به تيم دانکستر باعث پيروزی چهار بر صفر تيم بولتون شد . تاييد بازی او از سوی آلدايس، سرمربی تيم بولتون، « موضوع » روز فوتبال رسانه های ايران شد

بازی خوب او شايد زمينه حضور بيشتر تيموريان در فوتبال دسته برتر انگليس را فراهم کند و همچنين برای مسابقه دور چهارم جام حذفی، که ديداری بسيار سنگين در زمين آرسنال است .


اما از سايرين خبرها اميد بخش نيست . در حالی که فليکس ماگات، مربی بايرن مونيخ صحبت از کنار گذاشتن علی کريمی و يافتن جانشينی برای او دارد، اولی هونس، مدير باشگاه بايرن و ملی پوش دهه هفتاد آلمان از ماه ژوئن و زمان پايان قرار داد او می گويد .


سه شنبه روزنامه البيان چاپ امارات از قول فليکس ماگات هم نوشت که علی کريمی را به باشگاه الاهلی دبی نخواهد فروخت و او تا پايان فصل ( ماه ژوئن ) دربايرن می ماند .


در اين گفت و گو آمده است که فروش کريمی به الاهلی به شروع فصل آينده موکول می شود، در حالی که در آستانه سفر بايرن به دبی اين گفته بسيار شايع بود که کريمی ديگر به مونيخ باز نيم گردد و کارش را با الاهلی شروع می کند . جالب اين که مقامات تيم الاهلی هم به صراحت از پايان کار انتقال صحبت می کنند !


در هامبورگ بايد منتظر پايان فصل بود . مهدوی کيا به مانند دو سال پيش مرد اول نيست و حتی به صورت ثابت بازی نمی کند . در شرايطی که حتی توماس دال هم به عنوان سرمربی تيم جايگاه محکمی ندارد، نمی توان به هيچ گفته او تکيه کرد .


وحيد هاشميان پس از يک دوره درخشان در تيم بوخوم يک فصل را در بايرن مونيخ بی حاصل ماند . او در تيم هانوفر هم خوش درخشيد اما کم کم شرايطی ناپايدار يافت . اين گلزن با ارزش در آخرين گفته اش از سرماخوردگی شديد شکايت کرده که آمادگی و بازسازی اش را مختل کرده است.


زندی و دژ آگه


از ايرانيان مقيم آلمان، فريدون زندی از بوندسليگای دو آلمان به قبرس رفت و در بدو ورود با کناره گيری مربی اين تيم با اوضاع آشفته باشگاه رو در رو شد . اما اشکان دژآگه نيم فصل اول بوندسليگا را در تيم هرتا برلين بسيار اميد بخش به پايان رساند . دژ اگه جنگنده و گلزن از مهره هايی است که در جام ملت های آسيا برای تيم ملی ايران بسيار می تواند کار ساز باشد .


XS
SM
MD
LG