لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۹

توقف استقلال تهران مقابل برق شیراز


استقلال در بازی با برق شیراز به تساوی قناعت کرد.
عکس از فارس.
استقلال در بازی با برق شیراز به تساوی قناعت کرد. عکس از فارس.

تيم استقلال تهران در ليگ برتر فوتبال ايران، پيکار با تيم برق شيراز را با دو گل زود هنگام يک بر يک به پايان رساند.


اين تساوی باعث شد تا تيم پيکان قزوين با پيروزی دو بر صفر بر ابومسلم مشهد، پيش از مسابقه پرسپوليس با فولاد به همراه ذوب آهن پيشتاز شود.


در مسابقه ای که حدود ۶۰ هزار تماشاگر به ورزشگاه آزادی رفته بودند، در تساوی يک بر يک هر دو گل را برقی ها زدند! در دقيقه ۱۷ صمد زارع، مدافع شيرازی در تلاش برای دفع يک توپ به اشتباه آن را درون دروازه خود جای داد تا استقلال يک بر صفر پيش بيفتند.


زارع به قصد دفع توپ ارسال شده از جناح چپ توسط جان واريو «تکل» رفت که ضربه اش وارد دروازه تيم خودش شد.


اما اين برتری ناپايدار بود و دقيقه ای بعد مهدی کريميان در پی يک کار تيمی از قلب دفاع استقلال گريخت و با ضربه ای دقيق نتيجه را يک بر يک کرد. اين نتيجه تا پايان پا برجا ماند.


استقلال برای پيروزی بر حريف شيرازی سخت کوشيد، اما با وجود فرصت هايی که بدست آورد هيچگاه به هدف نرسيد.


بهترين فرصت برای استقلالی ها در دقيقه ۷۶ بود که بيرانوند، دروازه بان برق، روی فرهاد مجيدی تازه نفس خطای پنالتی کرد. اما بیرانوند ضربه پنالتی يدالله اکبری را به کرنر فرستاد و مانع شکست برق شد.


در واپسين لحظه های مسابقه ضربه ستار زارع نيز به ديرک دروازه طالب لو خورد تا استقلال هم از شکست بگريزد.


با اين تساوی برق شيراز ۱۹ امتيازی شد و در مکان سوم جدول باقی ماند. استقلال تهران با ۱۵ امتياز پيش از مسابقه شنبه به پرسپوليس رسيد.


ديدارهای انجام نشده هفته پنجم ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، در روزهای جمعه و شنبه ۲۶ و ۲۷ مهر گنجانده شده است.


  • پيکان در قزوين ميزبان تيم ابومسلم مشهد بود و در حضور حدود ۷ هزار تماشاگر با ضربه پنالتی محمد رضا طهماسبی در دقيقه ۱۰ و ايمان حيدری در دقيقه ۷۵ دو بر صفر مهمانش را شکست داد. پيکان با اين برد صاحب موقعيت خوبی در بالای جدول شد. اين تيم با۲۱ امتياز در صدر همنشين ذوب آهن است

در حالی که تيمها هفته دهم را سپری کرده اند، مسابقه های هفته پنجم به دليل در پيش بودن مسابقه نخست تيم ملی ايران در برابر عربستان سعودی در راه جام جهانی ۲۰۱۰، به تعويق افتاده بود.


ذوب آهن پيشتازی تنها را از دست داد


پيکار ذوب آهن و صبای قم در فولاد شهر اصفهان دو بر دو مساوی به پايان رسيد تا ذوب آهن پيشتازی تنها را از دست بدهد. علامرضا رضايی، مهاجم ملی پوش، در دقيقه ۲۲ برای صبای قم گلزنی کرد.


اما ايگور کاسترو در دقيقه ۳۴ بازی را در نيمه نخست يک بر يک کرد و در دقيقه ۵۳ با زدن دومين گل خود به ذوب آهن برتری دو بر يک داد. محسن يوسفی، بازيکن فصل پيش استقلال تهران در دقيقه ۷۳ با زدن يک گل صبا را از شکست رهانيد. اين مسابقه تنها حدود ۲۰۰۰ تماشاگر داشت.


پيشتازی پيکان


پيکان در قزوين ميزبان تيم ابومسلم مشهد بود و در حضور حدود ۷ هزار تماشاگر با ضربه پنالتی محمد رضا طهماسبی در دقيقه ۱۰ و ايمان حيدری در دقيقه ۷۵ دو بر صفر مهمانش را شکست داد. ابومسلم در دقيقه ۵۰ فرصت يافت تا نتيجه را برابر کند اما ضربه پنالتی سعيد خانی را محمد محمدی دفع کرد.


پيکان با اين برد صاحب موقعيت خوبی در بالای جدول شد. اين تيم با۲۱ امتياز در صدر همنشين ذوب آهن است. ابومسلم ۱۰ امتيازی است.


در مشهد تيم پيام و استقلال اهواز تنها در نيمه نخست گل زدند.


در حضور حدود دو هزار تماشاگر نيمه اول اين ديدار دو بر يک به سود پيام به پايان رسيد و همين نتيجه تا پايان پابرجا ماند.


ابتدا در دقيقه چهارم مهدی دغاغله به استقلال اهواز برتری داد اما اشپيتن ارفی آلمانی در دقيقه های ۲۱ و ۴۲ با پاسهای ابراهيم شکوری کفه ترازو را برای تيم ميزبان سنگين کرد. در اين مسابقه خداداد عزيزی، سرمربی تيم پيام به دليل محروميت از روی سکوها با تلفن همراه با نيکمت تيمش در تماس بود.


اين دومين پيروزی پياپی پيام در ليگ برتر بود تا اين تيم نه امتيازی شود.


شکست مس


در حضور حدود ۷۰۰۰ تماشاگر، نيمه نخست ديدار ملوان با مس کرمان در بندر انزلی بدون گل به پايان رسيد تا با گل دقيقه ۶۵ مرتضی ابراهيمی تيم ملوان به پيروزی يک بر صفر نائل شود و موقعيت بحرانی را به صورت موقت پشت سر بگذارد. پيش از اين مسابقه مسوولان ملوان از محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری اسلامی که به گيلان رفته بود، خواستند که اين تيم تحت حمايت دولت قرار گيرد.


ملوان با اين پيروزی ده امتيازی شد و مس در امتياز ۱۵ باقی ماند.


در دقيقه ۶۵ مرتضی ابراهيمی از تيم مس کرمان يک گل به خودی به ثمر رساند. ملوان هم به دومين پيروزی فصل رسيد.


در حضور حدود ۴ هزار تماشاگر در همدان، پاس و راه آهن شهر ری بازی را ۸۷ دقيقه بدون گل سپری کردند تا سرانجام حنيف عمران زاده طلسم را بشکند و با گشودن دروازه تيم محمود ياوری، سه امتياز را از آن پاس کند.


پاس در حالی به گل دست يافت که با دو اخطاره شدن و اخراج اميد خورج ده نفری بازی می کرد. هاملت ميختاريان، ملی پوش ارمنستانی تيم راه آهن نيز در دقيقه ۸۹ با کارت قرمز اخراج شد.


تيم سپاسی شيراز در خانه اش با گل دقيقه ۴۵ شهرام گودرزی از پگاه رشت يک بر صفر پيش افتاد ولی پگاه در اواخر نيمه دوم (دقيقه ۸۴) توسط بهنام افشه به گل تساوی بخش دست يافت و بازی يک بر يک به پايان رسيد.


XS
SM
MD
LG