لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۵

پرسپوليس مقابل فولاد خوزستان شکست خورد


تیم پرسپولیس در اهواز تن به شکست داد.
تیم پرسپولیس در اهواز تن به شکست داد.

پرسپوليس در ادامه ناکامی های اخير اين بار در آخرين مسابقه باقی مانده از هفته پنجم ليگ برتر فوتبال ايران، در اهواز سه بر دو مغلوب فولاد شد. اين نخستين پيروزی فولاد در اين فصل ليگ برتر بود.


پرسپوليس در ۲۳ دقيقه نيمه نخست، بازی را به سرخپوشان اهواز باخت، چرا که دو گل گيج کننده را پذيرفت و گلهای تلافی جويانه آنان هيچگاه برای گريز از عقب ماندگی کافی نبود.


در حضور حدود سی هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه تختی، نيمه نخست دو بر يک به سود فولاد پايان يافت. پرسپوليسی ها در غياب مردان کليدی چون کاپيتان کريم باقری، مهدی واعظی، ابراهيم توره و فرانک آتسو بازی را با حضور کمرنگ علی کريمی آغاز کردند، اما پس از اين که نيمه نخست را از دست داد در نيمه دوم آتسو را به زمين فرستاد.


پرسپوليس هنوز در اهواز گرم به خود نيامده بود که شليک استثنايی احمد آل نعمه در دقيقه ۱۵ اين تيم را تکان داد. آل نعمه از فاصله سی متری با شليک توقف ناپذير پای چپ توپ را به زير ديرک افقی دروازه کوبيد و شاهد چرخش آن در درون دروازه بود.


در دقيقه ۲۳ سيامک سرلک در سردر گمی دفاع تيم تهرانی، موفق تر از مدافع حريف با ضربه چپ نتيجه را دو بر صفر کرد.


گرچه گل تيم پرسپوليس در دقيقه ۳۱ و درغفلت مدافعان اهوازی با پاس عالی و بلند پژمان نوری، بازيکن خوب تيم پرسپوليس و ضربه تمام کننده دی کارمو، بازيکن برزيلی، می توانست نشانی از بازيابی باشد اما در شروع نيمه دوم گل سوم فولاد با جا ماندن دفاع متزلزل پرسپوليس و با ضربه محمد قاضی در دقيقه ۴۸ کار به تساوی کشاندن بازی را برای پرسپوليس دشوارتر کرد.


بعد از اين گل حجت زاد محمود از فولاد و علی کريمی از پرسپوليس، يک موقعيت عالی گلزنی را در مقابل دروازه حريف هدر دادند تا سرانجام در لحظه های پايانی پرسپوليس با ارسال توپهای بلند به سوی دروازه کارلوس آلبرتو روی آورند و در دقيقه ۸۶ در يک همهمه در مقابل دروازه فولاد توپ با ضربه هادی نوروزی به گل دوم پرسپوليس منجر شد.


پيش از اين گل هنگامی که علی کريمی برای زدن يک ضربه کرنر از جناج راست دروازه فولاد، پشت توپ قرار گرفت با پرتاب سنگ از سوی جايگاه مسابقه برای لحظه هايی قطع شد.


گرچه تلاش مردان پرسپوليس برای گريز از شکست در لحظه های پايانی دو چندان شد، اما مقاومت فولاديها مانع کاميابی آنان شد تا سرانجام پرسپوليس به شکستی ديگر تن دهد.


فولاد: کارلوس آلبرتو، سهراب بختياری زاده، جلال کاملی مفرد، علی بداوی، ساندرو داسيلوا، محمد قاضی،‌حجت زادمحمود (نادر احمدی)، احمد آل نعمه، سيامک سرلک (اسماعيل شريفات)، پژمان جمشيدی و سعيد رمضانی. سرمربی: مجيد جلالی


پرسپوليس: عليرضا حقيقی، مجتبی شيری، سپهر حيدری، نبی الله باقريها (فرهاد خيرخواه)، مسعود زارعی(بهادر عبدی)، ايوان پترويچ، علی کريمی (کاپيتان)، عليرضا محمد(فرانک آتسو)، پژمان نوری، هادی نوروزی و پائولو روبرتو دی کارمو. سرمربی: افشين قطبی


سايپا از شکست گريخت


در کرج تيم سايپا تا آستانه شکست يک بر صفر از سپاهان اصفهان پيش رفت، اما گل جواد آشتيانی در دقيقه ۵+۹۰ نتيجه را يک بر يک کرد و سايپا را از شکست رهانيد. فيرات و ياران سپاهان معترض بودند که آشتيانی با دست توپ را گل کرده است.


هادی اصغری در دقيقه ۴۰ به سپاهان برتری داد و با کناره گيری پی ير ليتبارسکی آلمانی از سرمربيگری تيم سايپا، در پايان نيمه نخست علی دايی به رختکن سايپا رفت.


رضا فروزانی، مربی تيم سايپا در پايان مسابقه به خبرنگاران اظهار کرد که علی دايی برای روحيه دادن به بازيکنان تيم سايپا به رختکن رفت. به اعتقاد فروزانی تيم سايپا روحيه ای را که در بازيهای گذشته نداشت، با رفتن ليتارسکی بار ديگر بدست آورده بود.


XS
SM
MD
LG