لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۱

گل های زندی برای فرار استقلال از هفتمين شکست


در نخستين روز از هفته بيست و پنجم ليگ برتر فوتبال ايران دو مسابقه برگزار شد و هر دو به تساوی انجاميد. با تقسيم امتيازها بين استقلال تهران و سايپا البرز، شاگردان پرويز مظلومی ۴۷ امتيازی شدند تا سپاهان حتی اگر در اصفهان مقابل مس کرمان به تساوی برسد، باز هم در صدر جدول قرار بگيرد.

در ادامه رقابت های اين هفته، روز سه شنبه شاهين بوشهر با سرمربی جديدش ابراهيم قاسم پور ميزبان شهرداری تبريز است. پرسپوليس هم در ورزشگاه آزادی با فجرسپاسی شيراز رقابت خواهد کرد.

در نخستين بازی روز دوشنبه، مس سرچشمه و ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه باهنر کرمان در حضور فقط دويست نفر مقابل هم قرار گرفتند و به تساوی بدون گل رضايت دادند. خبرگزاری های ايران کيفيت اين بازی را "سردتر از هوای کرمان" ارزيابی کرده اند.

منصور ابراهيم زاده درباره توقف تيمش مقابل تيم رده آخر جدول رده بندی گفت: روز جمعه بايد مقابل استقلال در مرحله حذفی ليگ آسيا بازی کنيم و ناخودآگاه ذهن‌مان معطوف به آن بازی شد. از طرفی مس سرچشمه بازی فيزيکی انجام داد و مراقب بوديم کسی مصدوم نشود. برای مساوی به کرمان نرفته بوديم اما بدشانسی آورديم؛ آمادگی گلر آنها دست‌مان را کوتاه کرد.

اصغر شرفی سرمربی مس سرچشمه نيز گفت: وزن ذوب آهن ۲۰۰ کيلو بيشتر از ماست. روی کاغذ ۵ گل از ما جلو هستند اما ثابت کرديم در هيچ مسابقه‌ای از پيش بازنده نيستيم و تيم ما به ماندن در ليگ برتر اميدوار است.

استقلال ۲ سايپا ۲

ديدار استقلال و سايپا در ورزشگاه آزادی و در حضور دو هزار تماشاگر برگزار شد و در شرايطی که استقلال با دو گل عقب بود، سرانجام با تساوی ۲ بر ۲ به پايان رسيد.

استقلال نسبت به بازی با پرسپولس با چند تغيير وارد زمين شد. علی حمودی به دليل محروميت، ميثم حسينی و اسماعيل شريفات نيز با تشخيص مظلومی بيرون ماندند و جواد شيرزاد، مهدی اميرآبادی و ساموئل به ترکيب آبی ها اضافه شدند. ساموئل در اين بازی يک موقعيت طلايی را در دهانه دروازه هدر داد.

ميشاييل هنکه تمرين دهنده آلمانی استقلال به دليل اخراج مقابل پرسپوليس، روی نيمکت تيمش نبود.

در اين بازی امين منوچهری مهاجم سايپا در روز تولد ۲۵ سالگی اش موفق شد دو بار در نيمه های اول و دوم دروازه مهدی رحمتی سنگربان شماره يک تيم ملی ايران را باز کند. او پيش از بازی گفته بود قصد دارد در روز تولدش با گلزنی، به خودش هديه بدهد.

در شرايطی که به نظر می رسيد استقلال پس از ناکامی در شهرآورد تهران، در آستانه پذيرش هفتمين شکست اين فصل قرار دارد، با درخشش فريدون زندی از شکست گريخت.

اين ملی پوش سابق که ۳۲ ساله است، دو بار در دقايق ۵۸ و ۸۸ دروازه سايپا را گشود. هر دو گل زندی از روی ضربات ايستگاهی و با شليک پای چپ به ثمر رسيد.

در ادامه و در دقيقه ۹۴ يک گل ديگر برای استقلال به ثمر رسيد که احمد صالحی داور بازی به خاطر خطا روی سنگربان سايپا، اين گل را مردود اعلام کرد. اگر حنيف عمران‌زاده مرتکب خطا نمی شد و گل استقلال صحيح بود، تمام ماجراهای بازی با پرسپوليس اين بار به سود استقلال تکرار می شد و اين تيم بازی ۲-۰ باخته را به برتری ۳-۲ تغيير می داد.

در طرف مقابل نيز کريم انصاری فرد يک موقعيت عالی گلزنی را به سادگی از دست داد.
در ترکيب استقلال مهدی رحمتی همچون تمام رقابت های اين فصل درون دروازه ايستاده بود.

حنيف عمران‌زاده، پژمان منتظری، خسرو حيدری، مهدی اميرآبادی، کيانوش رحمتی، فريدون زندی، جواد شيرزاد (محسن يوسفی) ساموئل (گوران يرکوويچ)، ميلاد ميداودی (اسماعيل شريفات) و آرش برهانی ديگر بازيکنان اين تيم بودند.

در ترکيب سايپا نيز وحيد مهدی‌خانی، پيروز قربانی، اسحاق سبحانی، علی لطيفی، ابراهيم‌ صادقی، مهدی خيری (جابر انصاری)، مرتضی ابراهيمی‌، امين منوچهری (سجاد شهباززاده)، مجيد غلام نژاد، عباس محمدرضايی (روزبه شاه‌عليدوست) و کريم انصاری فرد بازی کردند.

رحمتی: مصدوميت ميداودی را تبريک می گويم!

مجيد صالح سرمربی سايپا در نشست خبری گفت: گل اول استقلال را بايد بازبينی کنيم، زيرا به اعتقاد من خطايی رخ نداده بود که داور آن را خطا گرفت.

بازی رو به جلويی داشتيم ولی روی اشتباه‌های ساده دو گل دريافت کرديم.

پرويز مظلومی پس از بازی صحبت نکرد و به جای او، دستيارش بهتاش فريبا گفت: در نيمه اول از هم گسيخته بوديم و خوب بازی نکرديم. بازيکنان ۱۰ درصد حرف‌های مظلومی را هم انجام ندادند و هنوز از شوک شکست مقابل پرسپوليس بيرون نيامده‌ بودند. غيبت تيموريان روی خط دفاع ما تاثير می‌گذارد، او به خط دفاعی ما خيلی کمک می‌کرد.

مهدی رحمتی دروازه بان استقلال نيز با انتقاد از زمان بندی رقابت ها و خستگی مفرط بازيکنان و با کنايه به سازمان ليگ گفت: از سازمان ليگ خواهش می‌کنم چهارشنبه هم قبل از بازی روز جمعه با ذوب‌آهن برای ما بازی بگذارند. حتی می‌توانند بعد از بازی با ذوب‌آهن، يکشنبه برای استقلال بازی بگذارند!

دروازه‌بان تيم ملی فوتبال ايران گفت: واقعا از اين شرايط خنده‌ام می‌گيرد. برای اينکه جام حذفی را قبل از ليگ تمام کنيم، تعطيلات نيم فصل خود را از دست داديم اما فينال مسابقات را برای اينکه زمين حافظيه آماده شود، هر دفعه تغيير می‌دهند. در اين مدت ما تيموريان را از دست داديم.

رحمتی که پس از شکست تيمش مقابل پرسپوليس نيز از کيفيت زمين ها انتقاد کرده بود، در ادامه گفت: به همين منوال پيش برود من بايد از پدرم و بقيه بازيکنان از پسردايی‌ها و پسرخاله‌هايشان بخواهند در تمرين شرکت کنند تا بتوانيم ۱۱ نفر شويم! برای اينکه بوشهری‌ها ناراحت نشوند، می‌گويند بازی بايد در حافظيه باشد. اگر قرار است بر اساس اندازه شهرها مکان فينال جام حذفی مشخص شود، بهتر است در شهر آباده استاديوم می‌ساختند که بازی دقيقاً‌ وسط تهران و بوشهر برگزار شود.

رحمتی در پاسخ به اينکه چرا ملی‌پوشان به فشردگی مسابقات اعتراض نمی کنند، گفت: بدبختی بازيکنان اين است که پشت هم نيستيم. نمی‌گذارند اتحاديه داشته باشيم. اگر اتحاديه داشتيم کسی نمی‌توانست به ما زور بگويد. سپاهان چون بازی زيادی ندارد، فشاری هم متحمل نشد و آهسته آهسته به صدر رسيد. اما استقلال همه چيزش را از دست داده‌‌؛ مصدوميت ميداودی را هم تبريک می‌‌گويم!
XS
SM
MD
LG