لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۷

هفته چهاردهم لیگ برتر؛ صنعت نفت با دو گل استقلال را شکست داد


در نخستين روز از هفته چهاردهم ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، استقلال در خانه صنعت نفت آبادان دو بر صفر شکست خورد و ذوب آهن در اصفهان يک بر صفر بر پاس همدان پيروز شد تا در صدر همچنان تنها بماند.

در ورزشگاه پر تماشاگر تختی همه جايگاهها لبريز از هواداران تيم صنعت نفت بود و اين تيم با يک بازی هشيارانه، به تيم کم اثر استقلال تهران در هر نيمه يک گل زد تا همچنان در ميان پيشتازان، خود را مدعی نشان دهد.

گل اول تيم صنعت نفت آبادان در دقيقه ۲۹ با ضربه نه چندان محکم نبی الله ساکی از روی خط جريمه به ثمر رسيد. ضربه ساکی پس از برخورد با پای اميرحسين صادقی، مدافع استقلال، در جهت مخالف شيرجه طالب لو به داخل دروازه کمانه کرد.

در دقيقه ۷۵ آفسايدگيری غلط خط دفاعی ناهماهنگ استقلال به لئون پاچاچيان تازه نفس فرصت داد تا آسوده با طالب لو تک به تک شود و نتيجه را دو بر صفر کند.

در آبادان و مسابقه استقلال با صنعت نفت کاپيتان حسن هوری در دروازه تيم جنوبی، يکی از عوامل ناکامی کاپيتان فرهاد مجيدی و ديگر مهاجمان استقلال بود. او به ويژه در نيمه نخست چندبار موقعيت های خطرساز را از مجيدی گلزن گرفت.

يکی از ضربه هايی که استقلال متحمل شد و نظم تيمی اش را گرفت، مصدوميت مجتبی جباری در دقيقه ۲۲ بود. مرد تکنيکی اما ضربه پذير استقلال با مصدوميتش پرويز مظلومی و هواداران اين تيم را برای مسابقه های هفته های بعد نگران ساخت.

جباری پس از مصدوميت در اردوی پيش از جام جهانی ۲۰۰۶ در سوييس، بيش از چهار سال است که هرگز بازيکن مداوم نبوده است.

صنعت نفت: حسن هوری (کاپيتان) - هدايت شهرياری (از دقيقه ۶۸ رسول ميرطرقی)، فرهاد آل خميس، سجاد مشکل پور، عباس مرداسی، حسين بغلانی، اميد شريفی نسب، رسول نويد کيا (از دقيقه ۸۱ علی ممبينی)، محمد رضا ذولفنون (از دقيقه ۶۰ لئون پاچاچيان)، نبی الله ساکی و روح اله عرب. سرمربی: آلفردو کاسيمور

استقلال : وحيد طالب لو - اسماعيل شريفات (از دقيقه۶۳ اميدرضا روانخواه)، امير حسين صادقی، حنيف عمران زاده، مهدی امير آبادی - فرزاد آشوبی، مجتبی جباری (از دقيقه ۲۲ ايمان مبعلی)، کيانوش رحمتی (از دقيقه ۸۲ ميرشاد مومنی)، پژمان
منتظری - ميلاد ميداوودی و فرهاد مجيدی (کاپيتان). سرمربی: پرويز مظلومی

اين هفتمين پيروزی صنعت نفت در اين فصل بود و اين تيم را با ۲۲ امتياز تا رده چهارم جدول رده بندی بالا برد. با توجه به تعويق بازی سپاهان با صبای قم تنها تيم مس کرمان در کرج فرصت دارد تا در بازی روز بعد با سايپا در جدول رده بندی به جای صنعت نفت قرار گيرد.

ذوب آهن پيش از پرواز شنبه شب به سوی توکيو و مسابقه بر سر جام قهرمانان آسيا با تيم ايل هوا چونمای کره جنوبی، در اصفهان با يک گل (توسط ايگورکاسترو در دقيقه ۲۹) پاس همدان را شکست داد و با ۲۸ امتياز صدر جدول را برای خود تا پايان هفته چهاردهم تهديد ناپذير نشان داد. ذوب آهن پس از يک هفته در شنبه دو هفته بعد بر سر قهرمانی آسيا پيکار می کند.

درگیری در روزشگاه آبادان

بيش از دو هزار هوادار نفت پشت درهای ورزشگاه ماندند و راه به داخل نيافتند.

به گزارش خبرگزاری فارس خبرنگاران برای ورود به ورزشگاه با مشکلاتی روبرو شدند. يکی از ليدرهای باشگاه نفت آبادان به دليل ازدحام جمعيت پشت درهای ورزشگاه اجاره ورود به هيچ فردی را نمی داد. او عنوان می گفت اگر در را باز کند ساير مردم هم وارد ورزشگاه می شوند تا اينکه با هل دادن های مداوم مردم، خبرنگاران با مشت و لگدی که نثارشان شد وارد ورزشگاه شدند!

پيش از شروع بازی ماموران نيروی انتظامی با شماری از هواداران نفت درگير شدند و گفته می شد يکی از آنها را نيز دستگير کرده اند.

در تبريز تراکتورسازی دو بر يک بر پيکان قزوين پيروز شد. هر سه گل اين بازی در نيمه نخست به ثمر رسيد.

امير بزرگی در دقيقه ششم ابتدا به پيکان برتری داد. ‌اما آندرانيک تيموريان در دقيقه نهم بازی را به تساوی کشاند و در دقيقه ۲۵ علی عليزاده گل پيروزی بخش تراکتورسازی را زد.

تيم ملوان هم در انزلی با تک گل پژمان نوری در دقيقه ۵۵ فولاد اهواز را شکست داد.
XS
SM
MD
LG