لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۰

پرسپوليس ۴ - شاهين ۱؛ شبی که هواداران پرسپوليس راضی بودند


هفته نوزدهم ليگ برتر فوتبال ايران با انجام چهار بازی پر گل به پايان رسيد. پرسپوليس در تهران با ۴ گل از سد شاهين بوشهر گذشت تا از رده يازدهم به رتبه هشتم صعود کند. صرف نظر از نتيجه کسب شده، رضايت خاطر هواداران پرسپوليس از نحوه بازی تيم شان در طول اين مسابقه مشهود بود.

سپاهان در خانه مغلوب صبا شد تا در جدول، پايين تر از نماينده فوتبال قم قرار بگيرد. فولاد هم چهارمين نتيجه خوب پياپی خود را گرفت و با پيروزی پر گل مقابل مس سرچشمه، به رده ششم جدول رسيد تا بالاتر از صنعت نفت آبادان که ديگر نماينده اين استان در ليگ برتر است قرار بگيرد.

در چهار بازی روز چهارشنبه ۱۵ گل وارد دروازه ها شد. اين در حالی است که روز سه شنبه در پنج بازی برگزار شده، توپ فقط هشت بار از خط دروازه ها عبور کرد.

با پايان رقابت های نوزدهمين هفته، استقلال تهران با ۴۰ امتياز در صدر قرار دارد. نفت تهران ۳۶ امتيازی است. تراکتورسازی و صبا قم ۳۳ امتيازی هستند و با تفاضل گل، در رده های سوم و چهارم ايستاده اند.

رقابت های هفته بيستم از روز يکشنبه بيست و پنجم دی، ۱۵ ژانويه آغاز می شود و استقلال تهران ميزبان مس کرمان خواهد بود. پرسپوليس نيز در آخرين بازی هفته بيستم، روز دوشنبه در تبريز مقابل شهرداری قرار خواهد گرفت.

شرح بازی های روز پايانی از هفته نوزدهم ليگ برتر فوتبال ايران در ادامه آمده است.

پرسپوليس ۴ شاهين بوشهر ۱

علی کريمی در دقيقه ۴ از روی نقطه پنالتی، گل اول را وارد دروازه وحيد طالب لو کرد. بوشهری ها به شدت روی اين پنالتی معترض بودند. طالب لو معتقد بود مرتکب خطا نشده و غلامرضا رضايی تمارض کرده.

رضايی که در نيمه اول بسيار پر تلاش بود، پس از دست دادن يک موقعيت طلايی، در دقيقه ۱۲ موفق شد دومين گل سرخپوشان پايتخت را به ثمر برساند.

محمد نوری هم در دقيقه ۱۹ به جمع گلزنان اين مسابقه پيوست. گل زيبای او از روی ضربه ايستگاهی به ثمر رسيد. توپ از روی ديوار دفاعی عبور کرد و شيرجه طالب لو نيز نتوانست مانع از گشودن دروازه اش شود.

منصور تنهايی که از گلزنان برتر يازدهمين دوره اين رقابت هاست، در دقيقه ۳۶ و روی غافلگيری خط دفاعی پرسپوليس موفق شد تک گل شاهين را به ثمر برساند.

عليرضا نورمحمدی مدافع پرسپوليس با دريافت کارت زرد دوم در دقيقه ۴۵ از زمين اخراج شد. در شرايطی که پرسپوليس ۳-۱ از شاهين پيش افتاده بود، اعتراض بی مورد او به داور باعث شد تيمش در نيمه دوم با يک بازيکن کمتر به ميدان بيايد.

اما بازيکنان مصطفی دنيزلی در نيمه دوم هم موقعيت های گلزنی فراوانی را به دست آوردند. مهرداد اولادی در دقيقه ۴۶ توانست گل ديگری برای پرسپوليس بزند و با سرعت خودش را به آغوش سرمربی ترکيه ای اين تيم برساند.

دنيزلی پس از ۵ سال دوری از ورزشگاه آزادی با يک پيروزی پرگل، بازگشت خود را جشن گرفت و هواداران پرسپوليس نيز در جريان بازی دائماً او و علی کريمی کاپيتان سرخپوشان را تشويق می کردند.

با اين پيروزی پرسپوليس ۲۵ امتيازی شد و به رده هشتم رسيد و شاهين ۲۰ امتيازی به رده چهاردهم سقوط کرد.

در ترکيب پرسپوليس، ميثاق معمارزاده، عليرضا نورمحمدی، مجتبی شيری، ابراهيم‌ شکوری، عليرضا محمد، حسين بادامکی، محمد نوری (دقيقه ۶۶ اميرحسين فشنگچی)، علی کريمی، غلامرضا رضايی (دقيقه ۶۹ جواد کاظميان)، وحيد هاشميان (دقيقه ۴۵ مازيار زارع) و مهرداد اولادی به ميدان رفتند.

وقتی فيروز کريمی تصميم گرفت هادی شکوری را در دقيقه ۷۷ از زمين بيرون کشيده و شاهين شفيعی را جايگزين کند، شکوری به شدت ناراحت شد و با در آوردن پيراهنش به رختکن رفت.

شکوری تمايل داشت در نيم فصل به پرسپوليس بپيوندد اما مسئولين شاهين بوشهر رضايتنامه اش را صادر نکردند.

حاشيه ها و اظهار نظرها

*خبرگزاری فارس گزارش داده است که قبل از شروع نيمه دوم، فيروز کريمی در رختکن با شخصی که کنار غلامحسين مظلومی حضور داشت درگيری لفظی پيدا کرده و فرياد می‌زد: «من ۳۰ سال است در اين فوتبال هستم و خسته شدم ديگر تحمل ندارم.»

*در نيمه اول وقتی ستار زارع قصد داشت وارد زمين شود، به دليل خرابی تابلوی تعويض، کنار زمين معطل ماند و بعد از اعتراض سرمربی شاهين بوشهر، داور دستور تعويض بدون تابلو را صادر کرد.

*وقتی عليرضا نورمحمدی اخراج شد، هنگام رفتن به رختکن با فيروز کريمی مشاجره کرد.

*هواداران شاهين با شمارش آهنگين اعداد يک تا ۴ خاطره تلخ پرسپوليسی‌ها در بوشهر را برای اين تيم زنده کردند. در آن بازی پرسپوليس با هدايت علی دايی ۴ گل از شاهين بوشهر خورد. نتيجه ای که در پايان اين مسابقه جبران شد.

*کارلوس کی‌روش سرمربی تيم ملی ايران در ورزشگاه حضور داشت. شدت استقبال از او و درخواست های مکرر برای گرفتن عکس يادگاری باعث شد از جمع تماشاگران جدا شده و به جايگاه ويژه برود.

* وحيد طالب‌لو کاپيتان شاهين پس از شکست تيمش گفت: به داوری اين بازی اعتراض داريم. پرسپوليس و استقلال طرفداران زيادی دارند و دوست دارم هميشه شرايط‌شان خوب باشد اما داور تمرکزمان را با اعلام پنالتی به هم ريخت.

*فيروز کريمی در پايان بازی حاضر نشد در کنفرانس خبری شرکت کند و ورزشگاه را ترک کرد. غلامحسين مظلومی سرپرست شاهين در توضيح اين مسئله گفت: ‌کريمی بابت عدم اجرای توصيه‌هايش از سوی بازيکنان ناراحت بود. کريمی اما ساعتی بعد از مسابقه به ايسنا گفت؛ مسئوليت شکست را به عهده می گيرد. کريمی در توضيح رفتار هادی شکوری نيز تاکيد کرد که حواسش به مسابقه بود و اين عمل شکوری را نديده. او در عين حال گفت؛ شکوری اگر چنين کاری انجام داده باشد "صد در صد" با او برخورد خواهد شد.

*محمود سالارکيا رييس کميته انضباطی باشگاه پرسپوليس گفت: عليرضا نورمحمدی به دليل دريافت کارت قرمز بی‌مورد و اخراج در اين بازی بايد در کميته انضباطی حضور يابد.

*مصطفی دنيزلی پس از پيروزی تيمش در جمع خبرنگاران گفت: اين پيروزی، بازگشت پرسپوليس به ليگ برتر است. بايد نشان دهيم فوتبال خوبی ارائه می‌کنيم، چون نه تيم و نه من، به حضور کم تعداد تماشاگران عادت نداريم و دوست داريم هرچه پيشرفت می‌کنيم، متقابلاً تماشاگران بيشتری به ورزشگاه بيايند.

دنيزلی گفت: ۵۰ دقيقه را ۱۰ نفره بازی کردن ساده‌ نيست، از مدل بازی امروز راضی هستم و با چشم ديدم که چه کارهای ديگری می‌توانيم انجام دهيم.
دنيزلی در خصوص اينکه اولادی و رضايی نسبت به گذشته پيشرفت کرده‌اند گفت: اين‌ها بازيکنانی هستند که کيفيت‌شان مشخص است. آنها به کيفيتی که خودشان دارند نزديک می‌شوند و کار چندان فوق‌العاده‌ای نمی‌کنند.


سايپا ۱ شهرداری تبريز ۲

سعيد دقيقی و وريا غفوری برای شهرداری تبريز گلزنی کردند. کريم انصاری فرد هم دهمين گل خود در فصل جاری را به ثمر رساند اما نتوانست مانع از شکست خانگی تيمش شود.

علی اصغر مدير روستا سرمربی شهرداری تبريز با ابراز خوشحالی از کسب سه امتياز مسابقه گفت: يانوش بازيکن سپاهان اصفهان که به شهرداری تبريز پيوسته از دو هفته ديگر در ترکيب اين تيم قرار خواهد گرفت.

مجيد صالح سرمربی سايپا نيز عقيده داشت؛ شهرداری در اين ديدار بسيار با انگيزه تر و پرتلاش تر ظاهر شد و به حق خود رسيد. اما به اعتقاد او، کيفيت ورزشگاه انقلاب کرج بسيار پايين است و اين مسئله روی بازی هر دو تيم تاثير گذار بود.


سپاهان اصفهان ۱ صبا قم ۲

محرم نويدکيا در نيمه نخست سپاهان را پيش انداخت. اما گل به خودی حسن اشجاری باعث شد نتيجه مساوی شود.

مرتضی هاشمی زاده در دقيقه ۶۰ دومين گل صبا قم را به ثمر رساند تا اين جدال حساس را قمی ها به سود خود خاتمه دهند.

زلاتکو کرانچار پس از قبول شکست گفت: نيمه اول تيم برتر بوديم، چهار شانس گل داشتيم و می توانستيم با چهار گل صبا را شکست دهيم. زيرا آنها کاملا عقب نشينی کرده بودند.

عبدالله ويسی سرمربی صبا نيز با تاييد اظهارات سرمربی سپاهان گفت: در نيمه اول سپاهان مسلط بود و می‌توانست گل‌های بيشتری به ما بزند اما شانس با صبا بود که بيشتر از يک بار دروازه‌اش باز نشد. اما در نيمه دوم تغيير سيستم داديم و توانستيم از فشار نويدکيا و جان‌واريو کم کنيم تا بر بازی مسلط شويم.

فولاد خوزستان ۴ مس سرچشمه ۰

مهرداد جماعتی، سروش رفيعی، علی خانگی(گل به خودی) و طالب ريکانی چهار بار دروازه تيم قعر جدولی مس سرچشمه را باز کردند.

اصغر شرفی پس از پذيرش اين شکست سنگين گفت: مسئوليت اين شکست را بر عهده می‌گيرم و از مردم استان کرمان عذرخواهی می‌کنم. اگر فرصت داشته باشم اين نتايج را جبران خواهم کرد.

مجيد جلالی سرمربی فولاد هم در تشريح موفقيت های تيم جوان فولاد گفت: تيم ما تنها ۵ بازيکن از رده جوانان خودش و يک بازيکن از صنعت نفت آبادان جذب کرده، چون با سياستی که باشگاه دارد نمی‌توانيم برای جذب بازيکن، زياد هزينه کنيم. به طور مثال جاسم کرار برای نيم فصل ۷۰۰ ميليون تومان پول از ما طلب کرد. اما اگر اين مبلغ صرف بازيکنان خودمان شود، آن‌ها به سرمايه‌های با ارزشی در خوزستان تبديل خواهند شد.

جدول رده‌بندی - هفته نوزدهم

۱- استقلال تهران ۴۰ امتياز
۲- نفت تهران ۳۶ امتياز
۳- تراکتورسازی تبريز ۳۳ امتياز
۴- صبا قم ۳۳ امتياز
۵- سپاهان اصفهان ۳۱ امتياز
۶- فولاد خوزستان ۲۷ امتياز
۷- صنعت نفت آبادان ۲۶ امتياز
۸- پرسپوليس تهران ۲۵ امتياز
۹- ذوب آهن اصفهان ۲۴ امتياز
۱۰- داماش گيلان ۲۳ امتياز
۱۱- شهرداری تبريز ۲۳ امتياز
۱۲- سايپا البرز ۲۲ امتياز
۱۳- ملوان بندرانزلی ۲۱ امتياز
۱۴- شاهين بوشهر ۲۰ امتياز
۱۵- راه‌آهن ری ۱۹ امتياز
۱۶- فجرسپاسی شيراز ۱۹ امتياز
۱۷- مس کرمان ۱۹ امتياز
۱۸- مس سرچشمه ۱۳ امتياز
XS
SM
MD
LG