لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۲

پرسپولیس مقابل مس کرمان متوقف شد


پرسپوليس تهران در کرمان با مس بدون گل مساوی کرد.
عکس از ایسنا
پرسپوليس تهران در کرمان با مس بدون گل مساوی کرد. عکس از ایسنا

در بيست و نهمين هفته ليگ برتر فوتبال ايران تيم پرسپوليس تهران در ديداری نه چندان دلچسب در کرمان با مس بدون گل مساوی کرد.


در روز پنجشنبه پنجم ارديبهشت، پنج بازی انجام شد که علاوه بر پرسپوليس و مس، دو تيم ملوان و پگاه رشت در بندر انزلی داربی شمال را يک بر يک مساوی کردند و پاس و سپاسی شيراز هم در همدان صفر بر صفر شدند.


دو تيم پيروز اين روز يکی برق بود که در شيراز طی يک بازی پرگل سه بر دو صنعت نفت آبادان را شکست داد و ديگری استقلال اهواز بود که در خانه يک بر صفر بر ابومسلم پيروز شد.


در حضور حدود بيست هزار تماشاگر در کرمان پرسپوليس و مس نيمه اول را سرد و پاياپای به پايان رساندند و نيمه دوم از آن تيم مس بود که چند بار دروازه تيم سرخپوش تهرانی را تهديد کرد و هر بار مهدی واعظی، با واکنشهای خوب در درون دروازه پرسپوليس، مرد اول اين مسابقه بود.


پرسپوليسی ها از دقيقه ۷۷ با دو اخطاره شدن و اخراج حسين کعبی ده نفری شدند. اين تيم با يک امتياز اين بازی به فاصله چهار امتيازی سپاهان پيشتاز رسيد که روز يکشنبه با تيم شيرين فراز در کرمانشاه بازی دارد. پرسپوليس اکنون هم امتياز تيم صبا باتری است که يکشنبه به زمين سايپا می رود.


در نيمه دوم با افت بازی کريم باقری و ديگر ياران خط ميانی و حمله پرسپوليس و فاصله بازيکنان سه خط بازی اين تيم با يکديگر، مهاجمان مس، به ويژه اوچه بيشتر به چشم آمدند و اگر واعظی آماده نبود، شکست ديگری نصيب ياران افشين قطبی می شد. بينی عباس آقايی، هافبک تيم پرسپوليس در جريان اين مسابقه دچار شکستگی شد تا پرسپوليس در مسابقه بعدی با نبود او و کعبی و همچنين محروميت شيث رضايی، به جوانگرايی اجباری روی بیاورد.


در تيم مس نيز رسول ميرطرقی به دليل بی انضباطی از سوی امير قلعه نويی، سرمربی تيم مس، تا پايان فصل محروم شد. در اين مسابقه چند تن از سرکردگان هواداران استقلال تهران، با آمدن به کرمان قلعه نويی را مورد تشويق قرار دادند، که مفهوم ويژه ای داشت.


تيم مس در اين بازی نشان داد که با مربيگری امير قلعه نويی تيمی قدر برای نامهای قديمی فوتبال ايران است.


مسابقه دو تيم پاس و سپاسی شيراز در همدان هم بدون گل مساوی تمام شد. اين مسابقه در حضور حدود هفت هزار تماشاگر انجام شد و در دقيقه ۷۰ يدالله اکبری، هافبک تيم پاس يک ضربه پنالتی را هدر داد.
در داربی شمال ايران تيمهای ملوان و پگاه يک بر يک شدند.


گل اول اين مسابقه در دقيقه هشتم با پاس محمدرضا مهدوی و با ضربه تمام کننده حسين ابراهيمی برای پگاه به ثمر رسيد. گل پگاه را مازيار زارع در دقيقه ۲۸ از نقطه پنالتی پاسخ داد. اين موقعيت در پی حرکات تکنيکی جلال رافخايی بدست آمد که ياران پگاه را مربوط به خطای پنالتی کرد. اين مسابقه حدود ۱۵۰۰۰ تماشاگر داشت.


تنها ديدار پرگل


در تنها مسابقه ای که پرگل بود، برق تيم صنعت نفت را سه بر دو دچار توقفی ديگر کرد. در دقيقه ۲۴ احتشام ساسانی گل نخست برق را زد و با گل شهرام گودرزی در دقيقه ۴۵، برق با برتری دو بر صفر به رختکن رفت.


صابر ميرقربانی، گلزن تيم آبادانی با گل دقيقه ۵۵ خود، اميد را به تيم مهمان بازگرداند. اما گل مهدی کريميان در دقيقه ۷۷ نتيجه را برای برق سه بر يک کرد و گل محمد پوراسدالله در دقيقه ۸۹ با اين که بار ديگر فاصله را به کمترين رساند، اما ديگر فرصتی برای جبران نبود. ضمن آن که يک دقيقه بعد برقی ها به يک ضريه پنالتی هم دست يافتند که در روز هدر رفتن پنالتی ها، احتشام ساسانی هم آن را از دست داد.


در لحظه های پر ماجرای پايانی، ساوش صميمی نيا از صنعت نفت نيز اخراج شد. به دليل تهیه مقدمات سفر سيد علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، به شیراز اين مسابقه به دور از حافظيه شيراز و با حضور حدود ۶۰۰۰ تماشاگر در در ورزشگاه غير استاندارد سعادت شهر انجام شد.


در جنوب ايران هم مسابقه استقلال اهواز با ابومسلم مشهد، يک اخراجی داشت و يک گل برای پيروزی تيم استقلال در خانه اش. ابتدا در دقيقه ۲۸ داود حقی، مهاجم تکنيکی تيم ميزبان گل زد و در دقيقه ۵۵ آتسو از زمين اخراج شد تا ابومسلم بقيه مسابقه را ده نفری ادامه دهد و به گل تلافی جويانه دست نيابد.


XS
SM
MD
LG