لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۵

در پيکارهای فوتبال چهار جانبه قطر ؛ ايران از مالی هم شکست خورد


در دومين پيکار از رقابتهای چهار جانبه قطر، تيم ملی فوتبال ايران دو بر يک در برابر تيم ملی مالی تن به شکست داد. ايران در نخستين مسابقه هم سه بر دو مغلوب قطر شده بود.

افشين قطبی، سرمربی تيم ملی، پس از شکست از اردن (در امان) و قطر، با آرايش تيمی کاملا متفاوت سومين شکست پياپی را در يک نمايش ضعيف و کم اثر تجربه کرد.

در مسابقه با تيم آفريقايی مالی هر سه گل در نيمه نخست رد و بدل شد و ايران گل نخست را در تنها حمله موثر خود توسط کريم انصاريفرد در دقيقه نهم به ثمر رساند. پاس عمقی و دقيق فريدون زندی برای انصاريفرد با ضربه قوسی اين مهاجم جوان به گل برتری ناپايدار ايران بدل شد.

در مسابقه ای که تمام جنگهای تن به تن و به ويژه هوايی به سود ماليايی ها بود، بازيکنان آفريقايی با تسلط کامل خيلی سريع کفه اين برتری را به سود تيم خود سنگين و تا پايان آن را حفظ کردند.

در پی برتری مطلق مالی از جناج راست حمله، در دقيقه های ۲۹ و ۳۲ دو گل پياپی به وحيد طالب لو تحميل شد. به ثمر رساننده گلهای مالی به ترتيب ته نيما اندی و درامانه ترائوره بودند که برتری کاملی نسبت به مدافعان پر اشتباه ايران داشتند.

طالب لو که اين بار جانشين مهدی رحمتی شده بود، خسرو حيدری، سپهر حيدری، محمد نصرتی و اميرحسين فشنگچی را به عنوان مدافع، نزديکترين بازيکنان در خط جلو خود می ديد. در شروع نيمه دوم هادی عقيلی جانشين سپهر حيدری شد.

در خط ميانی آندرانيک تيموريان در نقش يک هافبک دفاعی روزی سخت و پرکار را پشت سرگذاشت. در سمت راست غلامرضا رضايی و در سمت چپ مهرزاد معدنچی بازی کردند و فريدون زندی در حالتی آزادتر نقش سازندگی برای خط حمله را داشت که در اين مهم تنها يک بار موفق شد و تک گل ايران را پايه گذاشت. در خط حمله ابتدا کريم انصاريفرد و محسن خليلی حضور داشتند که در نيمه دوم زنيدپور به جای خليلی ناموفق به زمين آمد تا رضايی يک خط جلو تر بازی کند و او در جناح چپ ميانی جای گيرد. از دقيقه ۸۲ ميلاد می داوودی جانشين فريدون زندی شد.

اين مسابقه در ورزشگاه سهيم بن حمد تماشاگرانی اندک داشت. آن چه پيروزی تيم ملی را هر لحظه طبيعی نشان می داد، حرکت روان بازيکنان تيم مالی و رساندن توپ از عمق دفاع به نوک حمله با کمترين تعداد ضربه به توپ بود. در مقابل مردان تکنيکی اما ضعيف در بازی هوايی و جنگ های تن به تن تيم ملی، از مزيت خود کمتر توانستند سود برند و زير بازی پرفشار و پرس بازيکنان حريف، در دادن پاس نيز ناتوان در کامل کردن حرکات تهاجمی همواره مشکل داشتند.

حرکت سنگين بازيکنان تيم ملی ایران باعث شد تا در طول بازی دروازه مالی کمتر با تهديد جدی رو به رو شود.

آخرين بازی ايران در اين رقابتها در بعد ظهر شنبه آينده با تيم کره شمالی است. سپس تيم ملی ايران برای بازی برگشت مقدماتی جام ۲۰۱۱ ملتهای آسيا رهسپار سنگاپور می شود. سنگاپور در مسابقه رفت در تهران شش بر صفر مغلوب ايران به سرمربيگری علی دايی شد.
XS
SM
MD
LG