لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۴

طلسم شهرآورد شکسته شد؛ پرسپوليس ۲ - استقلال ۱


Iran--Tehran, Perspolis 2 Esteghlal 1, Iranian football league
Iran--Tehran, Perspolis 2 Esteghlal 1, Iranian football league
شهرآورد شصت و هشتم استقلال و پرسپوليس در هفته بيست و هشتم ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس با گل استثنايی و ديرهنگام کريم باقری دو بر يک به سود پرسپوليس شد تا طلسم تساويهای يک بر يک شکسته شود.

در نيمه نخست نزول کريم باقری در ميانه ميدان کار پرسپوليس را مشکل ساخته بود و در اين گيرودار جوانهای پرسپوليس با بازی با روحيه و ارسال توپهای عمقی همچنان در تکاپوی از دست ندادن بازی بودند.

نيمه نخست يک بر يک به پايان رسيد. در دقيقه ۱۶ عدم تعادل و هماهنگی ميان مدافعان پرسپوليس باعث شد تا فرهاد مجيدی پا به توپ وارد محوطه جريمه شود و برتری اوليه آبی پوشان را با شليک پای چپ به گل برتری استقلال بدل کند.

پرسپوليس با خوردن اين گل به خود آمد و در حالی که بازيکنانی چون کريم باقری، عادل کلاه کج، هوارمحمد و شيث رضايی مهره هايی در حد انتظار نبودند، باريکنانی چون هادی نوروزی و علی عسگر از جناح راست بار خوديابی سرخپوشان را به دوش گرفتند ودر دقيقه ۳۷ با اشتباه محرز مهدی اميرآبادی، از جناح چپ دفاعی استقلال، علی عسگر صاحب توپ شد و سانتر او به گل تساوی بخش هادی نوروزی انجاميد.

مسابقه نيمه نخست در حالی مساوی به پايان رسيد که در اواخر نيمه ضربه های بادامکی و هوار محمد تا استانه برهم زدن تعادل نتيجه پيش رفت.

استقلال با جلو فرستادن فرهاد مجيدی و عقب کشيدن سياوش اکبرپور سعی به گرفتن نبض ميانه ميدان داشت و برای خنثی کردن تاکتيکهای علی دايی برای بازداشتن خسرو حيدری از جناح راست دفاع استقلال، اين بازيکن نيز بيشتر نقش يک هافبک را داشت تا حنيف عمران زاده با حالتی دفاعی بر قدرت عمق دفاع بيفزايد.

نيمه دوم پس از يک افت اوليه کم کم حالتی پرتحرک يافت و با برتری نسبی پرسپوليس و ضد حمله های سريع استقلال چند بار تا آستانه شکستن طلسم يک بر يک پيش رفت که بی دقتی مهاجمان، به ويژه سيدصالحی و هوارمحمد در پابرجا ماندن يک بر يک مانع آن نشان داد.

در واپسين دقيقه ها وحيد طالب لو با هنرنمايی مانع گلزنی عادل کلاه کج شد، اما ديری نپاييد که ضربه تماشايی باقری از پشت محوطه جريمه گل برتری پرسپوليس در دقيقه ۸۸ را به همراه داشت.

بازيکنان پرسپوليس: عليرضا حقيقی، شيث رضايی، حميد علی عسگر، سپهر حيدری، ابراهيم شکوری، حسين بادامکی، هوار ملا محمد ، کريم باقری (کاپيتان) عادل کلاه کج، محسن خليلی و هادی نوروزی (از دقيقه ۷۵ مجتبی زارعی).

بازيکنان استقلال: وحيد طالب لو، خسرو حيدری، هادی شکوری، پژمان منتظری، مهدی اميرآبادی، حنيف عمران زاده، حسين کاظمی، فابيو جانواريو، فرهاد مجيدی (کاپيتان)، سياوش اکبرپور(از دقيقه ۶۷ آرش برهانی) و مهدی سيد صالحی.

در حالتی حساس و پيش از ۲۲ بهمن ، رقابت ديرينه تيمهای فوتبال پرسپوليس و استقلال موسوم به شهرآورد تهران، امروز در حضور حدود ۷۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی انجام شد.

تلاش اين بار نيروهای امنيتی و انتظامی بيشتر متمرکز به اين بود که همه اقدامات برای شهرآورد شصت و هشتم به مانند هميشه است و تنها برای آرامش و امنيت تماشاگران انجام گرفته است.

بار پيش در اعتراض معترضان کمترين آسيبی به اتوبوسها، ورزشگاه و اماکن عمومی گزارش نشد، با اين حال حضور پرشمار ماموران تنها برای حفاظت از مردم و اموال عمومی عنوان شد.حبيب هاشمی، نماينده دادستان تهران در امور ورزشی از ساعت نه صبح تا پايان مسابقه در ورزشگاه بود و به گفته او در ايسنا يک روز پيش از مسابقه «با کسانی که قصد انجام هر گونه اقدام غيرقانونی را داشته باشند به شدت برخورد می ‌شود و در مورد خاطيان دستور ويژه قضايی برای دادگستری صادر خواهد کرد.»

او تصريح کرده بود: «اين اقدامات در راستای ايجاد امنيت خاص در استاديوم است تا بازی به نحو احسن برگزار شود».

به گزارش خبرگزاری فارس، ا سردار عزيزالله رجب زاده، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در همین زمینه گفته بود:«پليس همراه تماشاگران در شهرآورد قرمز و آبی حضور دارد."او هم با تاکيد بر اين که اين بار حضور نيروهای لباس شخصی، يکان ويژه و امداد پليس به مانند هميشه است.»

او افزوده بود:« با هماهنگيهای به عمل آمده با باشگاه‌ها و ليدرهای هواداران، رفتار هواداران کنترل می شود.»

با اين که عزيز محمدی، رييس سازمان ليگ پيش از بازی از آرامش کامل در ورزشگاه و پيرامون آن صحبت کرد، خبرگزاری فارس از درگيری ميان هواداران استقلال گزارش داد.پيش از مسابقه از همايون بهزادی، ابراهيم آشتيانی، حميد جاسميان، مجتبی محرمی، فرشاد پيوس و محمد پنجعلی از پيشکسوتان پرسپوليس و ناصر حجازی، منصور پورحيدری، نصراله عبدالهی، محمدرضا عادلخانی و حميد فرزام نيا از پيشکسوتان استقلال در حالی تقديرشد که در ميان پرسپوليسی ها حميد جاسميان در تيم شاهين بازی می کرد و هرگز پيشينه بازی در پرسپوليس را نداشت و به نظر می آمد،علی پروين از حضور در اين مراسم خودداری کرد.
XS
SM
MD
LG