لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۳

هفته بيست و دوم ليگ برتر : پرسپوليس با دايی هم نبرد


بازی پرسپولیس و ذوب آهن در آزادی
بازی پرسپولیس و ذوب آهن در آزادی
تيم فوتبال پرسپوليس تهران با سرمربیگری علی دايی به پيکار تيم رده دومی ذوب آهن در ليگ برتر فوتبال ايران رفت و در حضور حدود ۲۰ هزار تماشاگر به تساوی يک بر يک رسيد.

در حالی که بازی سطح پايين نيمه نخست دو تيم در ورزشگاه آزادی تهران گلی در نداشت، در نيمه دوم به نسبت این بازی حالت تماشايی به خود گرفت و دو گل ردوبدل شد.

علاوه بر دايی، با اضافه شدن محمدعلی يحيوی به عنوان مربی دروازه بانان پرسپوليس کادر فنی خود را متفاوت نشان داد و اين تغيير در زمين نيز به چشم آمد. حضور محمد پروين و اشتپيم آرفی از ابتدا نتوانست خواسته های سرمربی تازه تيم پرسپوليس را برآورده کند. جانشين زلاتکو کرانچار کروآت علاوه بر اين دو بازيکن مجتبی شيری، هادی نوروزی و شيث رضايی را هم از ابتدا فرصت بازی و بازوبند کاپيتانی را به شيث داد.

آرفی در حالی نتوانست آن گلزن دوران بازی فصل پيش در تيم پيام مشهد نشان دهد، که در نيمه نخست مانع آن شد که ذوب آهن در تنها خطر جدی اش به گل برسد. او توپ را از روی خط دروازه پرسپوليس بازگرداند.

در نيمه دوم دايی رای به تغيير پروين و آرفی داد. اين تدبير تا لحظه به ثمر رسيدن گل سرخپوشان کفه برتری پرسپوليس را سنگين تر کرد.
در دقيقه ۵۳ يک توپ نفوذی به جناح چپ ۱۸ قدم ذوب آهن، باعث به هم پيچيدن محمد حسينی از ذوب آهن و هادی نوروزی از پرسپوليس شد که سرنگونی هر دو رای داور به خطای پنالتی به سود تيم تازه علی دايی رابه همراه داشت.

ضربه پنالتی را محسن خليلی، گلزن سالهای گذشته سايپا و پرسپوليس با هشياری در خلاف جهت حرکت شهاب گردان، به تور دروازه ذوب آهن رساند. منصور ابراهيم زاده در پايان اين مسابقه به تصميم داور اعتراض داشت و اعلام پنالتی را عادلانه ندانست.

پس از اين گل ذوب آهن مهاجم نشان داد. با اين حال بارها در برابر مدافعان پرسپوليس و واکنشهای خوب ميثاق معمارزاده، دروازه بان اين تيم، ناکام ماند. اما در حالی که به نظر می آمد بازی با همان يک ضربه پنالتی مشکوک به سود پرسپوليس به پايان برسد، ذوب آهن با تعويض های موثرش – آوردن ايگور کاسترو به جای محمدرضا خلعتبری خسته و کيوان امرايی به جای محمد قاضی – نه تنها به گل تساوی رسيد، که حتی تا آستانه گل پيروزی هم پيش رفت.

علی دايی در هر دو حالت به رای داور معترض بود که ابتدا آفسايد کاسترو پيش از ارسال پاس گل به امرايی را نگرفته است و در دومی خطای ذوب آهنی ها به هنگام تصاحب توپ و پيش روی خطرناک تا نوک بينی دروازه بان پرسپوليس را.

ذوب آهن با اين تساوی ۴۱ امتيازی و در رده دوم جدول رده بندی باقی ماند. دوام رده سوم برای پرسپوليس با ۳۴ امتياز به رقابتهای روز بعد در هفته بيست و دوم دارد.

تيم پرسپوليس با اين ترکيب به ديدار ذوب آهن رفت: ميثاق معمارزاده، شيث رضايی، مجتبی شيری، ابراهيم شکوری، عليرضا محمد، تياگو فراگو، عادل کلاه کج، محمد پروين(از نيمه دوم محمد منصوری)، حسين بادامکی، اشتپيم آرفی( از نيمه دوم محسن خليلی) و هادی نوروزی (از دقيقه۷۱ ميثم بائو). سرمربی: علی دايی.

بازيکنان تيم ذوب آهن به ترتيب زير بودند: شهاب گردان، محمد حسينی، محمد صلصالی، فرشيد طالبی، حسن اشجاری، محمد منصوری، محمد رضا خلعتبری(از دقيقه ۸۵ کاسترو)، اسماعيل فرهادی، محمد قاضی(از دقيقه ۶۹ کيوان امرايی)، علی احمدی و قاسم حدادی فر(از دقيقه۶۵ محسن مسلمان) سرمربی: منصور ابراهيم زاده
XS
SM
MD
LG