لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۲

قهرمانی در گروی پيکار پرسپوليس – سپاهان


پرسپولیس برای قهرمانی نیازمند پیروزی در مسابقه با سپاهان است.
عکس از مهر
پرسپولیس برای قهرمانی نیازمند پیروزی در مسابقه با سپاهان است. عکس از مهر

با پیروزی پرگل پرسپوليس بر صباباتری، رقابت برای قهرمانی فوتبال ايران به آخرين نبرد بين پرسپوليس و سپاهان کشیده شد.


در سی و سومين هفته ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، که روز چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت انجام شد، پرسپوليس با يک نيمه بازی متفاوت با هميشه در اين فصل، مدعی ديگر قهرمانی را از دوررقابت خارج کرد تا در مسابقه آخر با سپاهان در آزادی تهران، سرنوشت بين اين دو رقيب تمام طول فصل روشن شود.


سپاهان نیز يک بر صفر صنعت نفت نفت را در آبادان شکست داد تا برای قهرمانی تنها به يک تساوی در برابر پرسپوليس نياز داشته باشد، در حالی که پرسپوليس برای قهرمانی نياز به پيروزی بر سپاهان دارد.


در فاصله يک هفته تا پايان فصل سپاهان با ۵۸ امتياز پيشتاز است و پرسپوليس با ۵۶ امتياز تعقيب کننده . تيم صبا باتری با ۵۲ امتياز مقام سومش حتمی است.


پیروزی پرگل


در ورزشگاه تقريبا پر از تماشاگر آزادی تهران، مسابقه پرسپوليس با صبا در نيمه نخست با گل برتری کريم باقری برای سرخپوشان و واکنش ديرهنگام غلامرضا رضايی برای مدعی نا اميد اين روز، يک بر يک مساوی پايان يافت.


نيمه دوم هم با حالتی پاياپای پيش رفت که با ورود عليرضا واحدی نيکبخت و گلزنی محسن خليلی، بازی از دقيقه ۶۳ حال و هوايی ديگر يافت و تيم پر طرفدار با تشويق بدون توقف تماشاگرانش و با نمايشی يادآور روزهای اوج تا آخرين لحظه تيمی توفانی و کوبنده نشان داد: حاصل دو گل تماشايی خليلی و يک گل توسط پژمان نوری در پی يک کار تيمی بود.


پرسپوليس بازی را مصمم به پيروزی و از دست ندادن عنوان قهرمانی آغاز کرد. بازی رو به جلو اين تيم، به حضور مسعود زارعی – مدافع راست موفق اين روز - در جناح راست حمله و ارسالی زمينی به دهانه دروازه با ضربه تمام کننده کريم باقری و برتری يک بر صفر پرسپوليس منجر شد.


باقری در مقام کاپيتانی، چهره ای موثر در نظم بازی و تداوم حالت مصممانه تيمش داشت. گل نخست در دقيقه بيست به ثمر رسيد و واکنش خوب صبا باتری و عقب راندن پرسپوليس، در دقيقه ۴۲ به گل تساوی بخش منجر شد. ارسال توپ از جناح چپ توسط عادل کلاه کج و حرکت موفق تر غلامرضا رضايی نسبت به محمد نصرتی در ضربه سر، گل تساوی بخش را به همراه داشت.


نيمه دوم با وجود پاياپای شدن بازی، روی آوردن نادرست به آفسايد گير به دو گل محسن خليلی و تک گل نوری منجر شد. در دقيقه ۶۳ پاس عمقی کريم باقری، دفاع صبا را غافلگير کرد و فرار و گل خليلی آمادگی گلزن اول ليگ ايران را نشان داد.


با اين گل پرسپوليس با تداوم بازی کوبنده خود و حالت تهاجمی اش نااميدی را هرلحظه برای صبا پررنگتر کرد.


پنج دقيقه بعد حسين کعبی با حضور در جناح تخصصی اش توپ را از راست عالی برای خليلی فرستاد تا او با پرشی بلند، سومين گل پرسپوليس و دومين گل خود را بزند.


در دقيقه ۷۳ پاس نيکبخت به فرار زارعی از راست انجاميد تا با پيشروی نوری ازدفاع چپ، سانتر مدافع راست به گلزنی مدافع چپ منجر شود.


با اين که پرونده گلزنی بسته شد، بازيکنان تعويضی و اشتهای تيم با روحيه پرسپوليس هيجان و لحظه های حساس را برای بازی تا پايان نگاه داشت.


نفت در آستانه سقوط


در آبادان تيم سپاهان به يک بازی محتاطانه و حفظ توان ساقها برای بازی حساس روز شنبه بعد با پرسپوليس، تنها به گرفتن امتيازهايی انديشيد که با يک گل برای آنان فراهم شد.


در دقيقه ۴۵ احسان شاه صفی، بازيکن با استعداد و با آتيه اصفهانی ضربه آزادی را نواخت که اشتباه دروازه بان و مدافعان آبادانی آن را به گل پيروزی و سه امتيازی بدل کرد. صنعت نفت با اين شکست در موقعيت بد سقوط قرار گرفت.


شکست استقلال


استقلال با شکست دو بر يک از ذوب آهن اصفهان در ورزشگاه تختی تهران به يکی از بدترين فصل های خود تداوم داد.


برای مسابقه استقلال تنها حدود شش هزار تماشاگر به ورزشگاه شرق تهران رفت. اما اين هواخواهان وفادار هم نااميد به خانه بازگشتند.


گلهای اسماعيل فرهادی در دقيقه ۴۹ و محمد رضا خلعتبری در دقيقه ۵۲، برتری دو بر صفر به مهمان داد و در دقيقه ۹۰ يک ضربه پنالتی تسلی بخش آبی پوشان پرطرفدار بود تا آرش برهانی آن را گل کند و اميدهای استقلال برای حضوری آسيايی را به جام حذفی محدود کند.


در ورزشگاه اهواز تساوی دو تيم استقلال اين شهر و پاس همدان باعث شد تا صبا باتری سومی اش حتمی شود و پاس برای مقام چهارم، رقابت را به روز آخر بکشد.


در اهواز پيروزی دست به دست شد. ابتدا کارلوس در دقيقه ۲۹ به استقلال برتری داد و اين تا دقيقه۷۰ پابرجا بود. گل تساوی بخش محمد غلامی در اين لحظه و گل دقيقه ۸۰ مهدی خيری برتری را از آن پاس کرد. ولی سه دقيقه بعد گل داود حقی نتيجه را دو بر دو و هر تيم را صاحب يک امتياز کرد.


تيم سايپا، نماينده فوتبال ايران در مرحله يکچهارم پايانی ليگ قهرمانان آسيا، در ورزشگاه اختصاصی خود در کرج با گل ديرهنگام آدريانو آلوز در دقيقه آخر، يک بر صفر تيم ابومسلم مشهد را شکست داد.


در شيراز هم تيم برق اين شهر با يک گل پگاه رشت را مغلوب کرد. محمد ناصر شکرون، بازيک عراقی تيم برق در دقيقه ۵۷ تک گل ياران محمود ياوری را به ثمر رساند.


اولين پيروزی در نيم فصل دوم


نخستين پيروزی ملوان در نيم فصل دوم صنعت نفت را تا آستانه سقوط برد. مردان محمد احمدزاده در ميزبانی سپاسی شيراز با گلزنی جلال رافخواهی در دقيقه های ۵۵ و ۸۷ دو بر يک به پيروزی رسيد. در دقيقه ۴۷ رضا خالقی فرد در دقيقه ۴۷ به سپاسی برتری داده بود.


در کرمانشاه تيم سقوط کرده و بی انگيزه شيرين فراز با دو گل دير هنگام سه بر صفر از پيکان تهران شکست خورد.


ابراهيم توره در دقيقه ۳۵ مهدی تاجيک در دقيقه ۸۸ و علی قربانی در دقيقه ۲+۹۰ برای پيکان گلزنی کردند. پيمان جوکار از شيرين فراز در دقيقه ۶۷ از زمين اخراج شد.


XS
SM
MD
LG