لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۶

پيروزی سايپا و پيکارهای پر حادثه


با پيروزی تيم سايپا تيم پيشتاز فوتبال سراسری دسته برتر ايران فاصله اش را با استقلال تهران به هشت امتياز افزايش داد
با پيروزی تيم سايپا تيم پيشتاز فوتبال سراسری دسته برتر ايران فاصله اش را با استقلال تهران به هشت امتياز افزايش داد

با پيروزی تيم سايپا و گلزنی دو باره علی دايی، تيم پيشتاز فوتبال سراسری دسته برتر ايران فاصله اش را با استقلال تهران به هشت امتياز افزايش داد . استقلال در شيراز يک بر يک با فجر سپاسی مساوی کرد .


در جمعه شب جام خليج فارس ايران، نه تنها در سه مسابقه تيم های بالای جدول، که در بيشتر رقابت های دور هجدهم انتقاد از داوری ها زیاد بود و در اصفهان به درگيری با نيروی انتظامی نيز کشيده شد .


تيم سايپا در زمين تيم صبا باتری بازی مشکلی را پشت سر گذاشت، ولی باز سرانجام تيم دايی در نيمه مربيان صاحب هر سه امتياز بازی شد .


دايی که در برابر تيم پيشين خود بازی می کرد، تيمش در نيمه نخست تحت تاثير بازی ياران محمد حسين ضيايی بود . صبا باتری در دقيقه ۳۰ با ضربه حامد حاجتی از سايپا پيش افتاد، اما شش دقيقه بعد سايپا صاحب يک ضربه پنالتی شد و علی دايی سه بار پنالتی را گل کرد زيرا داور بازی دو بار دستوربه تکرار آن داد .


در شروع نيمه دوم بار ديگر محسن خليلی، که هفته پيش با زدن دو گل مانع شکست سايپا از فولاد در تهران شده بود، اين بار گل پيروزی بار تيمش را دردقيقه ۴۷ به ثمر رساند .


همه در آرزوی شکست سايپا


علی دايی در پايان مسابقه به خبرنگاران گفت که با پيشتازی سايپا، اکنون همه خواهان باخت سايپا هستند و تيم ها در برابر آنان با انگيزه ای دو چندان به ميدان می آيند .


دو گل در ده دقيقه پايانی مسابقه، باعث تساوی يک بر يک اسقلال تهران در خانه فجر سپاسی شيراز شد تا تيم آبی پوش تهرانی با اختلاف هشت امتياز با سايپا، تيم پرسپوليس را نيز دو گام به خود نزديک تر ببيند

سر مربی تيم سايپا از بازی صبا باتری ستايش کرد . برخلاف سرمربی تيم حريف که از بازی سايپا انتقاد کرد .
با توجه به توقف يک بر يک استقلال در شيراز و افزايش هشت امتياز اختلاف با نارنجی پوشان، دايی گفت که سه شکست می تواند همه چيز را بهم بريزد و با توجه به اين که هنوز سيزده هفته به پايان «ليگ» باقی مانده است، بايد هشيار بود .


سر مربی سايپا در مورد داوری نيز عقيده متفاوت با همتای خود در صبا باطری داشت . او گفت : «داوری درمجموع خوب بود. البته در صحنه پنالتی اگر تا صبح هم داور ضربه ها را تکرار می کرد آنها را گل می کردم».


اما در طرف مقابل محمد حسين ضيايی گفت :«اخراج سهراب بختياری زاده اشتباه بزرگی بود. متاسفانه داور تنها خطاهای ما را می ديد و از تمام خطاهای حريف چشم پوشی می کرد. داوری امروز به ضرر ما بود».


مرفاوی شاکی از داوری


دو گل در ده دقيقه پايانی مسابقه، باعث تساوی يک بر يک اسقلال تهران در خانه فجر سپاسی شيراز شد تا تيم آبی پوش تهرانی با اختلاف هشت امتياز با سايپا، تيم پرسپوليس را نيز دو گام به خود نزديک تر ببيند .


اين شرايط عرصه را برای صمد مرفاوی، سر مربی تيم استقلال بيش از پيش تنگ و صندلی مربيگری او را لرزان تر کرد . به همين دليل مرفاوی هم به مانند بيشتر مربيان تيم های ناکام، داور بازی را مقصر اصلی عنوان کرد .


تيم پرسپوليس در مسابقه با سپاهان توانست با گل دير هنگام مهرزاد معدنچی دو بر يک پيروز شود تا به تنهايی در رده سوم بايستد

استقلال که بازی هماهنگی نشان نداده بود، سرانجام در دقيقه ۸۰ با ضربه ميثم بائو پيش افتاد . اما در دقيقه ۸۹ بهمن طهماسبی، بازيکن پيشين استقلال، نتيجه را برای فجر سپاسی برابر کرد .


مرفاوی در گفت و گوی پس از مسابقه اظهار کرد : «حق ما پيروزی و کسب سه امتياز بود؛ اما داور با اشتباهاتش دو امتياز را از ما گرفت . پيش از آن که فجر به گل برسد، مدافعان اين تيم روی عليزاده خطا کرده بودند؛ اما داور اين خطا را نديد. نمی دانم بايد عليزاده زير دست و پا له می شد تا داور خطا می گرفت ؟»


مرفاوی در آستانه شروع مسابقه های قهرمانی باشگاه های قاره در باره مشکلات تيم و کمبود يک گلزن برای رويارويی با حريفان پر قدرت آسيايی گفت : «به زودی مشکلات حل می شود. مشکل گلزنی تيم استقلال نيز تا انجام بازی های ليگ قهرمانان آسيا حل خواهد شد».


پيروانی : مشکل استقلال مديريتی است


از سوی ديگر غلامحسين پيروانی، سر مربی تيم سپاسی ضمن تمجيد از مرفاوی، مشکل استقلال را مديريتی عنوان کرد . او در مورد زمين بد ورزشگاه حافظيه و اين که گفته می شود فصل آينده زمين آن چمن مصنوعی خواهد شد، گفت : «از بس از زمين ورزشگاه شيراز انتقاد کردم، خسته شدم . ديگر نمی خواهم در اين مورد حرفی بزنم؛ اما چمن مصنوعی در شهر « گل » خيلی بی معنی است ! »


محمود فکری مامور هيات فوتبال را کتک زد


به گزارش خبرگزاری فارس محمود فکری، کاپيتن تيم استقلال در پايان بازی و به هنگامی که از سوی طرفداران استقلال به بی تعصبی متهم شد، با آنان به درگيری لفظی پرداخت و وقتی يکی از کارمندان هيات فوتبال شيراز از او خواست به رختکن برود، او را با لگد مضروب کرد.


اين حرکت درگيری برخی مسئولان تيم استقلال را در پی داشت که با دخالت ديگر کارکنان هيات فوتبال فارس و مأموران پليس خاتمه يافت.


درگيری هواداران دو تيم و دخالت پليس


همين خبرگزاری می افزايد : «طرفداران دوتيم که در دو قسمت جايگاه مستقر بودند، پس از خاتمه بازی با يکديگر درگير و به پرتاپ اشيا مختلف به سوی هم مبادرت کردند . اين اقدام با دخالت پليس و هدايت تماشاگرنماها خاتمه يافت».


گل دير هنگام برای پيروزی


تيم پرسپوليس در مسابقه با سپاهان توانست با گل دير هنگام مهرزاد معدنچی دو بر يک پيروز شود تا به تنهايی در رده سوم بايستد و در فاصله دو امتيازی استقلال .


اين مسابقه حدود ۵۰۰۰۰ تماشاگر داشت که ۳۰۰۰۰ نفر بيش از تعداد روز مسابقه تيم ملی با همتای بلاروس خود بود .


در دقيقه هشتم ابوالفضل حاجی زاده توپ ارسالی معدنپی را با ضربه سر درون دروازه سپاهان جای داد تا نيمه اول با نتيجه يک برصفر به سود ميزبان به پايان برسد.


در نيمه دوم مردان سپاهان با در دست داشتن احاطه بر بازی، حملات زيادی را روی دروازه پرسپوليس نشان دادند و سر انجام در دقيقه ۷۹ توسط محرم نويد کيا، کاپيتن تيم اصفهانی، به گل تساوی دست يافتند.
پرسپوليس پس از دريافت گل تساوی بار ديگرحملاتش را روی دروازه سپاهان آغاز کرد و در دقيقه ۸۹ روی ضربه ايستگاهی مهرزاد معدنچی به گل برتری دست يافت. با اين پيروزی، پرسپوليس رده سوم جدول رده بندی را از سپاهان پس گرفت.


بازی پر برخورد و اخراج مربی تيم ملی


محسن قهرمانی داور اين بازی پربرخورد به دو بازيکن ازهر تيم اخطار داد و منصور ابراهيم زاده، مربی سپاهان و تيم ملی ايران ( دستيار قلعه نويی ) را نيز به دليل اعتراض به عملکرد او، از کنارزمين اخراج کرد.


مصطفی دنيزلی، داور ترک تيم پرسپوليس در پايان اين مسابقه را سخت ترين بازی سرخپوشان درنيم فصل دوم اعلام کرد . اين سومين مسابقه پرسپوليس در نيم فصل دوم و نخستين پيروزی آنان در اين سه مسابقه بود .


سرمربی پرسپوليس در مورد اين که تيمش موقعيت گلزنی زيادی در اين بازی نداشت، گفت: «شايد موقعيت زيادی نداشتيم، اما تعداد پاس های صحيح تيم ما يکی از نکات مهم است».


به گزارش خبرگزاری فارس محرم نويد کيا، کاپيتن تيم فوتبال سپاهان ادعا کرد : «داور از هواداران پرسپوليس ترسيد و يک پنالتی مسلم ما را نگرفت . ما به قضاوت بد او باختيم».


اما لوکا بوناچيچ سرمربی تيم فوتبال سپاهان در پايان بازی اظهار کرد :«از بازيکنان خودم بيشتر از داور عصبانی هستم» .


در پايان هفته هجدهم سايپا با ۴۱ امتياز صدرنشين است و تيم استقلال با ۳۳ امتياز و پرسپوليس با ۳۱ امتياز به ترتيب دوم و سوم هستند .


پيروزی ذوب آهن و درگيری با پليس


در اصفهان تيم ذوب آهن با نتيجه دو بر يک تيم مس کرمان را شکست داد . وحيد امرايی در دقيقه های ۲۲ و ۵۸ ‬برای ذوب آهن دو گل به ثمر رساند . حسن اشجاری، مدافع تيم ذوب آهن در دقيقه ‪ ۷۹ ‬به اشتباه دروازه تيم خود را باز کرد.


مهدی رجب زاده مهاجم ملی پوش ذوب آهن در دقيقه ‪ ۸۰ ضربه پنالتی را به ديرک عمودی دروازه مس کوبيد .


در اين مسابقه بين هواداران تيم مس کرمان با نيروی انتظامی درگيری به وجود آمد که به گزارش خبرگزاری های داخلی « با وساطت مسئولان برگزارکننده خاتمه يافت » .


نادر دست نشان پس از بازی گفت : «داور بيش از حد به بازيکنان ذوبآهن عطوفت نشان می داد و چند بار گول بازيکنان اين تيم را خورد».


دست نشان در مورد صحنه گل اول ذوبآهن به خبرگزاری ايسنا گفت: «در آن صحنه حواس من به تماشاچيان تيم بود که توسط نيروی انتظامی به آنها حمله شد و نمی دانم در اين مورد چه چيزی به زبان آورم.»


تيم ابومسلم مشهد در خانه اش تيم برق شيراز را در هوايی بارانی با گل دير هنگام احمد مقدسی پور ( دقيقه ۸۵ ) يک بر صفر شکست داد .


داوران اين مسابقه در پايان با اعتراض شديد کادر فنی و بازيکنان برق شيراز رو به رو و تحت حمايت ماموران نيروی انتظامی از زمين ورزشگاه خارج شدند.


بيژن ذوالفقار نسب، سرمربی تيم برق داور اين بازی را عامل شکست دانست و به شدت از او انتفاد کرد .
او در مورد گل ابومسلم گفت: «گل دير هنگام ابومسلم مردود بود زيرا مهاجم اين تيم دو بار روی دروازه بان ما خطا کرد».


ديدار تيم های فولاد و پاس تهران در اهواز با تساوی يک بر يک به پايان رسيد . گل های اين مسابقه در دقيقه‪ ۲۳ ‬توسط فابيوهمپل برای فولاد و در دقيقه‪ ۷۵ ‬به ضربه ميثم منيعی برای پاس به ثمر رسيد.


در نخستين دقيقه وقت تلف شده بازی، حنيف عمران زاده از تيم پاس با گرفتن دو مين کارت زرد، از زمين اخراج شد.


تيم راه آهن در ورزشگاه اکباتان ميزبان تيم استقلال اهواز بود و در پايان با نتيجه سه بر يک مغلوب اين تيم شد. رضا طاهری در دقيقه ۲۱، فريدون فضلی در دقيقه ۶۶ و افشين کمايی در دقيقه۶۹ برای استقلال اهواز گل زدند . تک گل راه آهن را امين ترکاشوند در دقيقه ۶۹ به ثمر رساند .


تيم پيکان در زمين ملوان به تساوی بدون گل رسيد . در اين مسابقه تنها نکته مهم اخراج رضا نيک نظر از تيم ملوان در دقيقه ۶۲ بود که تعداد اخراجی و اخطاری در يک روز مسابقه را نسبت به بسياری از«ليگ» های کشورهای جهان خيلی بيشتر نشان داد !


XS
SM
MD
LG