لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۲

هفته بيست و چهارم ليگ برتر: نخستين برد پرسپوليس با دايی


در بيست و چهارمين هفته ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، پرسپوليس با تک گل محسن خليلی راه آهن را شکست داد و نخستين پيروزی به رهبری علی دايی را تجربه کرد.

در شروع خوب اين بازی به دنبال پاس بلند شيث رضايی از منطقه چپ دفاعی برای هادی نوروزی و پاس عالی نوروزی برای خليلی؛ گلزن پيشين تيمهای پرسپوليس و سايپا با يک ضربه زمينی در دقيقه ۱۵ يک بر صفر پرسپوليس را پيش انداخت.

اين برتری با وجود ميل راه آهن برای بازيابی در نيمه دوم، با کار دفاعی خوب تيم سرخپوش و حمايت خط ميانی، تا پايان حفظ شد تا پرسپوليس فاصله با سپاهان را حفظ کند.

پرسپوليس در حالی از حمايت تماشاگران بسيار پرتعدادتر از هفته های گذشته برخوردار بود که شنبه پيش در برابر شاهين در بوشهر چهار بر يک خردشده بود. اين پيروزی باعث شد تا پرسپوليس ۳۷ امتيازی شود و منتظر نتيجه مسابقه روز بعد بين رقيبانش، استقلال با استيل آذين بنشيند.

پرسپوليس با اين آرايش به ميدان رفت: عليرضا حقيقی، شيث رضايی،‌ سپهر حيدری، عليرضا محمد، جلال اکبری،‌ عادل کلاه کج، حسين بادامکی، هوار ملا محمد، کريم باقری (از دقيقه۸۱ مهدی شيری)، هادی نوروزی (از دقيقه ۶۷ مجتبی زارع)، محسن خليلی (از دقيقه ۹۰ تياگو).
سرمربی: علی دايی

بازيکنان راه آهن: مسعود همامی، عليرضا نورمحمدی، کمال کاميابی، محسن زاهدی (از نيمه دوم احمد مومن زاده)، حسين پاشايی، مجيد نورمحمدی (از دقيقه ۷۴ محسن ميرآبی)، حسين کوشکی، ميلاد زنيدپور، محمود امنه، ابراهيم کريمی و ابوذر رحيمی.
سرمربی: مهدی تارتار

پيروزی سپاهان

تيم سپاهان، پيشتاز ليگ برتر ايران با پيروزی دو بر صفر بر ملوان در اصفهان، با ۴۸ امتياز گامی ديگر به قهرمانی نزديکتر شد. در حضور حدود ۷ هزار تماشاگر عماد محمد رضا، بهترين گلزن فصل از تيم ملی عراق، در دقيقه های سه و ۸۶ هردو گل تيم اصفهانی را به ثمر رساند.

ذوب اهن رده دومی نيز در اهواز با پيروزی دو بر يک از سد استقلال اين شهر گذشت. در نيمه نخست جواد رزاقی راد با گل دقيقه ۲۹ به استقلال برتری داد، اما گلهای محمدرضا خلعتبری در دقيقه ۶۰ و اسماعيل فرهادی در دقيقه ۷۲ برتری از آن ذوب آهن و پنجمين شکست پياپی از آن استقلال اهواز شد. ذوب آهن ۴۵ امتيازی شد.

مسابقه تراکتورسازی و مقاومت شيراز در تبريز بيشترين تماشاگر هفته را داشت، اما توپی از خط دروازه ها نگذشت. تا پيش از آخرين مسابقه هفته، تراکتور سازی در رده ششم ايستاد. پيش از شروع مسابقه تعداد بسياری کبوترهای قرمز رنگ شده توسط هواداران تراکتورسازی به آسمان فرستاده شد.

خبرنگاران تبريزی در پايان مسابقه در اعتراض به بی توجهی هيات فوتبال به خواسته های آنان کنفرانس مطبوعاتی را تحريم کردند.

تيم قعر نشين ابومسلم در مشهد دو بر يک پيکان قزوين را شکست داد. در حضور حدود ۵ هزار تماشاگر ايمان رزاقی راد در دقيقه ۱۲ برای پيکان گل زد، اما گلهای رضا ناصحی در دقيقه ۱۸ از نقطه پنالتی و ۴۰ کفه ترازو را برای سياه جامگان مشهد سنگين تر کرد – هر چند ابومسلم همچنان در قعر جدول باقی ماند. در اين مسابقه لويی کارلوس برزيلی از تيم پيکان توسط داور از زمين اخراج شد و حميد درخشان، سرمربی پيکان در گفت و گو با خبرنگاران حاضر نشد.

شاهين بوشهر پس از پيروزی رويايی بر پرسپوليس در زمين مس کرمان يک بر صفر شکست خورد. تک گل مس را ادينيو، مهاجم برزيلی تيم مس در دقيقه ۶۸ با يک ضربه آزاد به ثمر رساند.

فولاد خوزستان با برتری بر سايپا، در کرج به پيروزی دو بر يک دست يافت. گلهای تيم اهوازی را غلامرضا رضايی در دقيقه های ۳۸ (پنالتی) و ۴۸ به ثمر رساند. تک گل سايپا را مرتضی ابراهيمی در دقيقه ۲+۹۰ زد.

پاس همدان نيز نيز دو بر يک موفق به شکست صبای قم شد. برای پاس هادی اصغری در دقيقه ۲۸ و هادی بلوری در دقيقه ۳۹ گل زدند. بلوری پس از زدن اين گل به دليل برخورد با اميرحسين فشنگچی از ناحيه بينی دچار شکستگی و به بيمارستان اعزام شد. برای صبای قم محسن بياتی نيا در دقيقه ۶۵ گلزنی کرد. در اين بازی وريا غفوری از پاس دو اخطاری و در دقيقه ۸۹ اخراج شد.
XS
SM
MD
LG