لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۸

پايان ليگ دهم ؛ استقلال نايب قهرمان شد، پاس و پيکان سقوط کردند


.
.
دهمين ليگ برتر فوتبال ايران جام خليج فارس با پيروزی تيمهای رده دوم تا پنجم به پايان رسيد تا تيمهای استقلال، ذوب آهن و پرسپوليس در پشت سر سپاهان قهرمان به ترتيب دوم تا چهارم شوند. تیم های پیکان و پاس نیز به لیگ دسته اول سقوط کردند.

سپاهان که قهرمانی را يک هفته زودتر حتمی کرده بود، با چهره ای بی تفاوت دو بر يک مغلوب سايپا شد. مرد اول اين مسابقه کريم انصاريفر بود که با دو گل تماشايی اميد گلزنی برای تيمهای ملی بزرگسالان و اميد را بارور کرد.

در حالی که استقلال و ذوب آهن توانستند با نتيجه دو بر صفر حريفانشان را شکست دهند، پرسپوليس در ورزشگاه آزادی پنج بر يک پيکان را خرد کرد و به دسته اول فرستاد. تراکتورسازی نيز به نتيجه مهمی دست يافت و در خانه صنعت نفت آبادان به پيروزی سه بر يک رسيد؛ اما از دستيابی به رده چهارم بازماند.

استقلال هر با پيروزی دو بر صفر در زمين پاس همدان، خود به نايب قهرمانی رسيد و با درصد بالای بخت حضور در ليگ قهرمانان آسيا، توانست با گلهای آرش برهانی و کاپيتان فرهاد مجيدی حريف باپيشينه و انتقال داده شده از تهران به همدان را راهی دست پايين تر کند. ذوب آهن هم با گلهای نيمه دوم علی قاضی و حسين ماهينی، استيل آذين از پيش سقوط کرده را در اصفهان با آخرين شکست در ليگ برتر رو به رو کرد.


آتش ديرهنگام پرسپوليس

پرسپوليس که با فاصله بسيار نسبت به دوران اوج خود در اين فصل با نمايش و نايج ضعيف تماشاگران هوادارش را به ميزبان وسيعی از دست داده بود، در آخرين روز ليگ برتر در حضور حدود ۳ هزار تماشاگر پيکان قزوين را با آتشبازی کم نظير در اين فصل پنج بر يک شکست داد.

هادی نوروزی در دقيقه ۲۳، مجتبی شيری در دقيقه ۶۱ و حسين بادامکی در دقيقه های ۸۰ و ۴+۹۰ و مازيار زارع در دقيقه ۸۵ برای پرسپوليس گل زدند. علی قربانی تک گل پيکان را در دقيقه ۴۴ به ثمر رساند.

با اين برد پرسپوليس ۵۸ امتيازی شد و پشت سر سپاهان ۶۶ امتيازی، استقلال ۶۵ امتيازی و ذوب آهن ۶۳ امتيازی ايستاد. تراکتورسازی با ۵۷ امتياز پنجم شد.

ابهام در تعداد سهميه ايران در ليگ قهرمانان

در حالی که تيمهای استقلال، ذوب آهن برای نايب قهرمانی و تيمهای پرسپوليس و تراکتورسازی برای گرفتن سهميه حضور در ليگ قهرمانان فصل آينده با همه وجود تلاش کردند، عزيزالله محمدی، رييس سازمان ليگ در خبرگزاری مهر از ايرادهای گرفته شده توسط بازرسان کنفدراسيون فوتبال آسيا، به ويژه در دو ورزشگاه تيم های ليگ برتر ايران خبر داد و گفت که ايرادها امتياز ليگ ايران را برای کسب حداکثر سهميه ليگ قهرمانان کاهش خواهد داد.

دو ورزشگاه دستگردی تهران و شهيد بهشتی بوشهر به عنوان ورزشگاه های محل برگزاری مسابقات تيم های استيل آذين و شاهين بوشهر در مورد وضعيت جايگاه خبرنگاران ، مسيرهای ورودی و خروجی تماشاگران و رختکن تيم ها ايرادهايی داشتند که ای اف سی خواهان رفع آن و ديگر معايب موجود در ساير ورزشگاهها شد.


کارلوس کيروش علی کريمی را به تيم ملی دعوت کرد

کارلوس کی روش، سرمربی پرتغالی تيم ملی فوتبال ايران در انتخاب ۲۸ بازيکن به اردوی تيم ملی از علی کريمی، کاپيتان پيشين تيم ملی و بازيکن فعلی تيم شالکه صفر چهار آلمان دعوت به عمل آورده است. کريمی پيش از اين اعلام کرده بود که اگر کی روش از او دعوت کند به اين دعوت پاسخ مثبت می دهد.

در کنار کريمی بعضی بازيکنان قديمی و چند چهره تازه به چشم می خورند. يکی از قديمی ها ابراهيم ميرزاپور دروازه بان تيم پيکان است که در برابر پرسپوليس پنج گل خورد.

نکته جالب توجه دعوت نشدن فرهاد مجيدی، کاپيتان و بهترين بازيکن تيم استقلال است.

به گزارش سايت فدراسيون فوتبال، بازيکنان دعوت شده به نخستين اردوی تيم ملی بايد روز دوشنبه دوم خرداد در هتل محل اقامت کی روش خود را به سرمربی پيشين تيمهای رئال مادريد و ملی پرتغال معرفی کنند.

در اين گزينش به دليل دو ديدار حذفی و حساس تيم اميد با تيم ملی اميد عراق در راه المپيک ۲۰۱۲ لندن، و همچنين تيم هايی که درگير ليگ قهرمانان آسيا(ذوب آهن و سپاهان) و تيم هايی که در گير مرحله يک چهارم جام حذفی هستند بازيکنی دعوت نشده و در مراحل بعدی از اين بازيکنان اين تيم ها دعوت می شوند.

بازيکنان دعوت شده به اين شرح است:
استقلال تهران: اميرحسين صادقی، پژمان منتظری، مجتبی جباری، آرش برهانی و ايمان مبعلی. تراکتورسازی: آندرانيک تيموريان، محمد ابراهيمی، محمد نصرتی و عباس محمدی. مس کرمان: قاسم دهنوی، مصطفی سيفی و مهرداد پولادی. استيل آذين: محمد غلامی و ميلاد زنيد پور. شهرداری تبريز: سعيد دقيقی و ميثم بائو. راه آهن: حسن رودباريان و بهادر عبدی. فولاد خوزستان: رضا نوروزی و علی حمودی. ملوان بندر انزلی: پژمان نوری و مهرداد اولادی. سايپا: عباس محمد رضايی. صبای قم: مرتضی کاشی. نفت آبادان: روح الله عرب. شاهين بوشهر: عبدالله کرمی. پيکان: ابراهيم ميرزاپور. شالکه آلمان: علی کريمی.
XS
SM
MD
LG