لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۳

«پاسخ مثبت مهدوی کنی به دعوت حدود ۶۰ نماينده برای انتخابات رياست خبرگان»


همزمان با گسترش گمانه‌زنی‌ها درباره حذف اکبر هاشمی‌رفسنجانی از رياست مجلس خبرگان، رييس دفتر آيت‌الله محمدرضا مهدوی کنی، رييس جامعه روحانيت مبارز، روز دوشنبه اعلام کرد که به دنبال در خواست حدود ۶۰ نفر از نمايندگان مجلس خبرگان از آقای مهدوی کنی برای حضور در انتخابات رياست مجلس خبرگان، وی به درخواست پاسخ مثبت داده است.

مصطفی ميرلوحی، مسئول دفتر محمدرضا مهدوی‌کنی و داماد وی، به خبرگزاری مهر گفته است: «بنا به دعوت حدود ۶۰ نفر از نمايندگان مجلس خبرگان رهبری و تقاضا از ايشان برای حضور در انتخابات رياست مجلس خبرگان آيت‌الله مهدوی کنی به اين درخواست پاسخ مثبت دادند و قصد دارند که در انتخابات پيش روی هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبری نامزد رياست شوند.»

مصطفی ميرلوحی با تاييد دو پيام از سوی آيت الله اکبر هاشمی رفسنجانی به آيت الله مهدوی کنی در خصوص در خواست از وی برای شرکت در انتخابات رياست مجلس خبرگان گفت: «اين پيام ها شفاهی بوده است.»

اين در حالی است که دفتر آيت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، روز يکشنبه با انتشار اطلاعيه‌ای، خبر منتشر شده توسط خبرگزاری فارس را درباره دعوت رئيس مجلس خبرگان رهبری از آيت‌الله مهدوی‌کنی برای شرکت در انتخابات هيات‌ رئيسه مجلس خبرگان تکذيب کرده است.

دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی تصريح کرده است: «انتشار خبر بدون منبع مبنی بر پيام‌های آيت‌الله هاشمی به آيت‌الله مهدوی کنی از طريق يکی از ائمه جمعه تهران همانند ديگر دروغ‌ها و خبرسازی انجام شده در هفته‌های اخير توسط برخی رسانه‌ها برای ايجاد حاشيه‌سازی درباره مجلس خبرگان رهبری که شان والايی در نظام جمهوری اسلامی دارد، تکذيب می‌شود.»

در همين زمينه، مهدی سالک، سخنگوی جامعه روحانيت مبارز، در گفت و گو با خبرآنلاين با تاييد اظهارات داماد محمدرضا کنی مهدوی کنی در خصوص تصميم دبير جامعه روحانيت مبارز برای شرکت در انتخابات رياست مجلس خبرگان رهبری گفت: «آيت الله مهدوی کنی در جلسه شورای مرکزی جامعه روحانيت مبارز در روز سه شنبه دهم اسفند ماه در دانشگاه امام صادق شرکت خواهد کرد.»

به گزارش خبر آنلاين، سخنگوی جامعه روحانيت مبارز هر گونه اظهارنظر راجع به حمايت جامعه روحانيت مبارز از کانديداتوری آيت الله مهدوی کنی در برابر آيت الله هاشمی رفسنجانی عضو ديگر اين تشکل روحانی را به بعد از جلسه شورای مرکزی موکول کرد.

اين در حالی است که مصطفی ميرلوحی اظهارات اسدالله بادامچيان از اعضای بلندپايه هيات های موتلفه را در خصوص شرکت نکردن آيت الله مهدوی کنی در انتخابات رياست مجلس خبرگان رهبری به احترام اکبر هاشمی رفسنجانی را رد کرد.

اسدالله بادامچيان روز دوشنبه پيش بينی کرده که اکبر «هاشمی رفسنجانی مجدداً در انتخابات رياست ‌مجلس خبرگان شرکت کرده و به رياست آن نيز انتخاب می‌شود.»

خبرگزاری فارس روز يکشنبه به نقل از يک «منبع آگاه» به نقل از آيت‌‌الله رفسنجانی در خصوص ديدار خود با رهبر جمهوری اسلامی گفته است: «من هرباری که برای رياست مجلس خبرگان کانديدا می‌شدم، نزد مقام معظم رهبری می‌رفتم و ايشان تاکيد می‌کردند که شما بيایيد اما اين‌بار که به ديدار مقام معظم رهبری رفتم، حضرت آقا فرمودند: من نظر نفی و اثباتی ندارم . . .»

روز شنبه نيز خبرگزاری فارس به نقل از چند تن از اعضای مجلس خبرگان از «توافق اکثريت نمايندگان خبرگان در عدم رای به هاشمی رفسنجانی» سخن گفته و از مهدوی کنی، مصباح يزدی، محمديزدی و احمد جنتی به عنوان چهار نامزد احتمالی انتخابات رياست مجلس خبرگان رهبری نام برده بود.

گفتنی است، مجلس خبرگان رهبری ۸۶ نماينده دارد و در صورتی که اظهارات مصطفی ميرلوحی در خصوص دعوت حدود ۶۰ نماينده از محمدرضا مهدوی کنی درست باشد، اکبر هاشمی رفسنجانی شانسی برای انتخاب شدن نخواهد داشت.

انتخابات هيات رييسه مجلس خبرگان رهبری در هفدهم و هيجدهم اسفند ماه برگزار خواهد شد. مجلس خبرگان رهبری وظيفه تعيين رهبر و نظارت بر عملکرد وی را در جمهوری اسلامی برعهده دارد.
XS
SM
MD
LG