لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۵

بزرگداشت سالگرد انقلاب ایران با «ماکت مقوايی» آيت الله خمينی


باسازی صحنه ورود آيت الله روح الله خمينی به فرودگاه مهرآباد در دوازدهم بهمن سال ۱۳۵۷
باسازی صحنه ورود آيت الله روح الله خمينی به فرودگاه مهرآباد در دوازدهم بهمن سال ۱۳۵۷
مراسم نخستين روز از بزرگداشت انقلاب در ايران، موسوم به دهه فجر، روز چهارشنبه با انجام برنامه هایی در نقاط مختلف ايران برگزار شد. اين مراسم با باسازی صحنه ورود آيت الله روح الله خمينی به فرودگاه مهرآباد در دوازدهم بهمن ۱۳۵۷ به وسيله يک ماکت مقوايی از وی، آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، همزمان با آغاز سی وسومين سالگرد انقلاب در ايران و ورود آیت الله خمینی به ايران، لحظه ورود وی مقارن با ساعت ۹ و ۳۳ دقيقه و پياده شدن اش از هواپيمای بويينگ ۷۴۷ ايرفرانس، توسط نيروی هوايی ارتش جمهوری اسلامی در فرودگاه مهرآباد بازسازی شد.

گزارش ها حاکی است که در همين ساعت، حميدرضا حاجی بابايی، وزير آموزش و پرورش، در مراسم «گلبانگ انقلاب» در مدرسه «رفاه» تهران حضور يافت که در اين مراسم نيز ماکت آيت الله خمينی به چشم می خورد.

مراسم سالگرد انقلاب در مدرسه رفاه
مراسم سالگرد انقلاب در مدرسه رفاه
در تصاوير منتشر شده در سوی خبرگزاری مهر از اين مراسم، حميدرضا حاجی بابايی همراه با گروهی از زنان و مردان در کنار ماکت آيت الله خمينی در مدرسه رفاه نشسته اند و کمی دورتر از آن نیز سجاده ای پهن شده است.

آيت الله خمينی در ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ پس از ورود به فرودگاه مهرآباد به بهشت زهرا تهران رفت و سپس درمدرسه رفاه تهران مستقر شد.

گزارش خبرگزاری های ايران حاکی است که مراسم ديگری نيز در بهشت زهرای تهران و همچنين مزار آيت الله خمينی برگزار شده است.

دولت جمهوری اسلامی هر سال از ۱۲ بهمن، همزمان با تاریخ ورود آيت الله خمينی به ايران، تا زمان سقوط حکومت محمدرضا پهلوی، آخرين شاه در ايران در ۲۲ بهمن را به عنوان «دهه فجر» جشن می گيرد.

اما امسال برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی، بازسازی ورود آيت الله خمينی به ايران و همچنين حضور يک ماکت مقوايی ديگر در مدرسه رفاه باعث شد تا رسانه های بين المللی و شبکه های اجتماعی به عکس های منتشر شده از اين مراسم توجه ویژه ای کنند.

وب سايت نشريه آمریکایی «آتلانتيک» و همچنين سایت روزنامه «لوموند» چاپ فرانسه با درج مطالبی به بحث پیرامون اين موضوع پرداخته اند.

در شبکه اجتماعی «فيس بوک» نيز تصاوير مربوط به مراسم فرودگاه مهرآباد و مدرسه رفاه به شکل چشم گيری منتشر شده و واکنش های زیادی را برانگیخته است.

XS
SM
MD
LG