لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۹

مهدوی کيا به اينتراخت فرانکفورت رفت


مهدی مهدوی کیا با قردادی سه ساله به باشگاه فرانکفورت رفت
مهدی مهدوی کیا با قردادی سه ساله به باشگاه فرانکفورت رفت

مهدی مهدوی کيا، کاپيتان تيم ملی فوتبال ايران پس از هشت سال بازی در تيم هامبورگبا عقد قراردادی سه ساله با اينتراخت فرانکفورت موافقت کرده است.


باشگاه اينتراخت فرانکفورت روز شنبه تاييد کرد که با کاپيتان ۲۹ ساله تيم ملی فوتبال ايران برای پيوستن به اين باشگاه از هامبورگ به توافق رسيده است. مهدوی کيا در سال ۱۹۹۹ برای بازی در تيم ف اف ال بوخوم به آلمان وارد شد، اما پس از سقوط بوخوم از دسته اول بوندسليگا، اين تيم را به مقصد هامبورگ ترک کرد.



مهدوی کيا در سال ۱۹۹۹ برای بازی در تيم ف اف ال بوخوم به آلمان وارد شد، اما پس از سقوط بوخوم از دسته اول بوندسليگا، اين تيم را به مقصد هامبورگ ترک کرد

مهدوی کيا به عنوان بازيکن سال ۲۰۰۳ آسيا، در ۲۲۳ بازی در بوندسليگا، ۲۹ گل به ثمر رسانده است.


قرار داد مهدوی کيا با هامبورگ در پايان ماه ژوئن به پايان می رسد و چون باشگاه هامبورگ با او قرارداد جديد امضا نکرد، او يک بازيک آزاد بود و در قرارداد بعدی اش، هامبورگ نقشی نداشت.


يک روز پيش از قطعی شدن قرار داد با اينتراخت فرانکفورت خبرگزاری های بين المللی گزارش دادند که باشگاه فرانکفورت در راه تقويت تيم خود حرکت برای جلب رضايت مهدوی کيا را شروع کرده است.


فريدهلم فونکل، مربی تيم فرانکفورت، اذعان کرد: «مهدوی کيا بازيکنی است که ما در مورد او صحبت داشته ايم».


تنها موردی که برای پايان کار قرار داد باقی مانده بود، رقم قرارداد بود. علاوه بر مهدوی کيا، فرانکفورت همچنين برای پيوستن لئون اندرسن از تيم وردربرمن نيز اظهار تمايل داشت.


هريبرت بروخهاگن، مدير تيم فرانکفورت گفت: «ما در پی عقد قرارداد با دو بازيکن تازه هستيم.»


تا پيش از قرارداد با مهدوی کيا، تنها بازيکن تازه وارد به فرانکفورت جونيچی ايناموتو، هافبک ژاپنی بود که از گالاتاسرای گرفته شد.


مهدی مهدوی کيا سه شنبه هفته پيش اعلام کرد که مساله پيوستن او به تيم دورتموند، به مربيگری توماس دال ( مربی پيشين هامبورگ) منتفی است. او علت را حضور دال در اين تيم دانست که سال پيش به مهدوی کيا فرصت و جايگاه مطلوب را نداد. مهدوی کيا گفت: «در هنگامی که دال مسووليت هامبورگ را به عهده داشت، من مشکلات بسياری داشتم».


از سوی ديگر خبرگزاری فرانسه گزارش داد که باشگاه هامبورگ به جای مهدوی کيا با کاسی ساکا، هافبک تهاجمی ۲۱ ساله اهل کنگو و عضو تيم دورتموند قراردادی دو ساله بسته است.


XS
SM
MD
LG