لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۲

وزارت ارشاد به چهار روزنامه صبح تهران تذکر کتبی داد


معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز شنبه به روزنامه های اسرار، آفتاب يزد، حيات نو و اعتماد به دليل آنچه که «شائبه القای تفرقه و بزرگ‌نمايی اختلافات ميان مسئولان در خوانندگان » خوانده تذکر کتبی داده است.

اسرار، آفتاب يزد، حيات نو و اعتماد در صفحات نخست خود، به سخنان اکبر هاشمی رفسنجانی ، رييس تشخيص مصلحت نظام، و علی لاريجانی، رئيس مجلس شورای اسلامی، درباره «اختلاف» در بين مسئولان بلندپايه جمهوری اسلامی پرداخته بودند.

وزارت ارشاد در بيانيه خود هشدار داده است « با توجه به رسالت رسانه‌های داخلی و دفاع از وحدت افکار عمومی در برابر هجمه تبليغاتی و نفاق‌افکنانه رسانه‌های بيگانه از مطبوعات انتظار» می رود، مطبوعات داخلی از انتشار مطالبی که ذهنيت جامعه را نسبت به برخی اختلاف سليقه ها مشوش می کند، بپرهيزند.

وزارت ارشاد اسلامی روزنامه های اسرار، آفتاب يزد، حيات نو و اعتماد را متهم می کند که با انتخاب عنوان ها و مطالبی درصفحات خود، اختلافات موجود را بزرگ نمايی کرده، و شائبه القای تفرقه درميان مسئولان را بين خوانندگان بوجود می اورند.

اکبر هاشمی رفسنجانی، روز پنجشنبه در مشهد درباره وقايع پس از انتخابات رياست جمهوری ايران گفته بود: امروز جای مخفی کردن نيست؛ واقعا مشکل اختلاف، جدی است.

علی لاريجانی نيز گفته بود لازمه «نگاه انقلابی به وضعيت فعلی کشور کمک به وحدت است . رفتار کسانی که نسبت به ديگران ادبيات تحقير آميز به کار می برند، خائنانه است».

روزنامه حيات نو در شماره شنبه ۱۴ آذرماه تيتر يک خود را با اين عنوان آورده بود: «گلايه های هاشمی رفسنجانی از وضعيت موجود کشور:رضايت مردم بايد فراهم شود».

روزنامه آفتاب يزد نیز با اشاره به اظهارات اکبر هاشمی رفسنجانی و علی لاريجانی تيتر زده بود:«هشدار دو رييس».

طی سال های اخير دادستانی تهران و هيات نظارت بر مطبوعات کار برخورد با مطبوعات و همچنين لغو امتياز نشريات را برعهده داشته اند.

نمايندگان وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد و علوم، مجلس، حوزه علميه، شورای عالی انقلاب فرهنگی و مديران مسئول مطبوعات در هيات نظارت بر مطبوعات حضور دارند.

هيات نظارت بر مطبوعات طی ماههای اخير اميتاز روزنامه های صدای عدالت، فرهنگ آشتی و آرمان را لغو کرده است. روزنامه اعتماد ملی، وابسته به حزب اعتماد ملی، نیز در اواخر مردادماه سال جاری به دستور دادستان تهران توقیف موقت شد.
XS
SM
MD
LG