لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۸

لیگ بر‌تر فوتبال ایران؛ پایان تلخ پرسپولیس در سال ۹۱


در آغاز هفته سی ام لیگ بر‌تر فوتبال ایران، تیم پرسپولیس با تساوی مقابل مس کرمان متوقف شد. این بازی در ورزشگاه آزادی با حضور کمتر از ۱۰ هزار نفر برگزار شد و با نتیجه ۲ بر ۲ به پایان رسید.

مارکو پروویچ در دقیقه ۱۰ با ضربه سر شیرجه وار و دیدنی از پشت محوطه شش قدم برای پرسپولیس گل زد. گل دوم پرسپولیس را میثم نقی زاده در دقیقه ۴۶ با شوت از درون محوطه جریمه به ثمر رساند.

رضا عنایتی نیز در دقیقه ۱۷ با ضربه از داخل محوطه شش قدم و احمد حسن زاده در دقیقه ۹۳ گلهای مس را به ثمر رساندند. گل دوم مس، چند ثانیه قبل از دمیدن داور در سوت پایان بازی به ثمر رسید. با این تساوی، پرسپولیس ۴۳ امتیازی شد و در رده ششم جدول باقی ماند.

این آخرین بازی امسال پرسپولیس بود. پرسپولیس در لیگ بر‌تر شانسی برای موفقیت ندارد اما در جام حذفی در مرحله نیمه نهایی باید مقابل داماش گیلان بازی کند و امیدوار به کسب جام قهرمانی است.

در ترکیب پرسپولیس مقابل مس، نیلسون کوریا، سیدجلال حسینی، محمدرضا خانزاده، حسین ماهینی، مهرداد پولادی، رضا حقیقی (محمد نوری)، میثم نقیزاده، مارکو پروویچ (عادل کلاه کج)، ولادتکو دانوسکی، غلامرضا رضایی و کریم انصاریفرد (محمد قاضی) به میدان رفتند.

در ترکیب مس کرمان نیز میلان می‌اتوویچ، مهدی محمدی، شجاع خلیل زاده، فرهاد سالاری پور (شهرام گودرزی)، احمد زندهروح (مهرداد کریمیان)، فرزاد حسینخانی، آرش روشنی پور، احمد حسن زاده، میلاد جهانی (استفان باتس)، غلامرضا عنایتی و حمید کاظمی بازی کردند.

یحیی گل محمدی در نشست خبری بعد از بازی گفت: گل خوردن در دقیقه ۹۳ خیلی سخت است. باورش قابل هضم نیست. اگر ۳۰ ثانیه دوام می‌آوردیم بازی را برده بودیم. حق ما برد بود که به آن نرسیدیم.

گل محمدی در ادامه با اعلام خبر اخراج هادی نوروزی به دلیل بی‌انضباطی از اردوی تیم پرسپولیس، درباره ماجرای خداحافظی مهدوی کیا گفت: وضعیت او به صورتی نبود که راضی باشم. دوست نداشتم۱۰دقیقه بازی کند. امیدوارم به فینال جام حذفی صعود کنیم که به عنوان بازی خداحافظی اش در نظر گرفته شده و او در آن بازی از فوتبال خداحافظی کند.

لوکا بوناچیچ سرمربی مس نیز این تساوی را هدیه ای برای کرمانی‌ها دانست و گفت: «پرسپولیس وقتی ۲ بر یک پیش بود راحت می‌توانست گل سوم را هم بزند و ما در آن لحظات خوش شانس بودیم، اما در ادامه یکی دو موقعیت خوب داشتیم که خراب شد.»

در دیگر بازیهای برگزار شده، ملوان بندرانزلی و راه آهن به تساوی ۰-۰ رضایت دادند. راه آهن می‌توانست به پیروزی برسد اما در دقیقه ۵۸ فرزاد آشوبی پنالتی راه آهن را نتوانست به گل تبدیل کند.

بازی فجرسپاسی و فولاد خوزستان نیز در شیراز به تساوی ۱-۱ انجامید. عباس پورخسروانی برای فولاد و مهدی نظری از روی نقطه پنالتی برای فجر سپاسی گل زدند. ایوب کلانتری بازیکن فولاد در دقیقه ۵۹ اخراج شد. با این تساوی امیدهای فولاد در کورس قهرمانی، تا حدود زیادی از بین رفت. شاگردان فرکی با ۵۳ امتیاز در رده چهارم قرار دارند.

ادامه بازیهای این هفته، روزهای یکشنبه و دوشنبه برگزار خواهد شد که در حساسترین مسابقه، تراکتورسازی در تبریز میزبان سپاهان اصفهان است که تیم بازنده، از کورس قهرمانی خارج خواهد شد. نفت تهران هم میزبان استقلال تهران است.
XS
SM
MD
LG