لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۷

تیم ملی ایران با قطر مساوی کرد


تيم ملی فوتبال ايران سه شنبه شب د رنخستین بازی تدارکاتی خود برای جام ملتهای آسيا، مقابل تیم ملی قطر در دوحه با تساوی بدون گل متوقف شد.

در اين مسابقه تيم ايران در ورزشگاه کم تماشاگر «خليفه» با آرايش تقريبا هميشگی به ميدان رفت و در غياب ميلاد می داودی مصدوم و فرهاد مجيدی انتخاب نشده، فاقد قدرت گلزنی و بازی هجومی نشان داد.

بازيکن نوک حمله اين بازی ابتدا رضا نوروزی بود. ايران با حضور کاپيتان جواد نکونام به همراه آندرانيک تيموريان و قاسم حدادی فر در پشتيبانی خط دفاع و تغذيه مهاجمان و مسعود شجاعی و محمدرضا خلعتبری در تکميل خط حمله به هنگام هجوم، در طول بازی سعی داشت که نبض ميانه ميدان با پنج بازيکن از دست تيم ملی خارج نشود.

در نيمه نخست حضور حدادی فر و حضور در جنگهای تن به تن باعث شد تا قطر هيچگاه نتواند چهره تيم برتر و گلزن به خود بگيرد و در اواخر مسابقه دو تيم چند حضور خطرناک در محوطه جريمه يکديگر نشان دادند.

قطبی در نيمه نخست جلال حسينی و هادی عقيلی را در دفاع ميانی نزديکترين بازيکنان به مهدی رحمتی و محمد نصرتی و احسان حاج صفی را در جناح چپ داشت که حاج صفی در طول بازی با پرتابهای بلندش از دو جناح به ياری مهاجمان می شتافت. در اين آرايش دفاعی تنها نصرتی در شروع نيمه دوم جايش را به خسرو حيدری داد تا حضور اين بازيکن، توپسازی از جناح راست را بيشتر کند.

در خط ميانی و حمله تيم قطبی بيشترين تغييرات را داشت: در دقيقه ۵۸ پژمان نوری به جای حدادی فر آمد. هادی نوروزی از دقيقه ۷۷ جای مسعود شجاعی را گرفت. غلامرضا رضايی از دقيقه ۶۴ به جای خلعتبری به ميدان آمد و محمد غلامی از دقيقه ۶۶ جانشين رضا نوروزی شد تا نکونام و تيموريان تنها بازيکنان ثابت در ميان بازيکنان ميانی و حمله باشند.

در نيمه نخست دو تيم يک بازی پاياپای را به نمايش گذاشتند و خطرناکترين بازيکن خط حمله حريف سباستيان سوريا، گلزن متولد اروگوئه و تابعيت يافته قطر به شدت از سوی مدافعان ايرانی محافظت شد. او يک بار با فرار از بند حاج صفی در موقعيت خوب گلزنی قرار گرفت و رحمتی در حالت تک به تک تسليم او نشد.اين صحنه يک بار ديگر در شروع نيمه دوم با پاس ناقص نکونام نصيب سوريا شد که بازهم رحمتی مقاوم نشان داد و نکونام با جبران اشتباهش توپ را از جلو پای خلفان، بازيکن پيشين سال آسيا دور کرد.

در مقابل سانتر خوب مسعود شجاعی با اشتباه دروازه بان قطری موقعيتی را برای آندرانيک فراهم ساخت که آن را هدر داد. در دقيقه ۷۰ نيز پژمان نوری تازه نفس در نيمه دوم با شليکی سنگين ديرک دروازه قطر را به لرزه در آورد.

به گفته قطبی تيم ملی چهارشنبه يک بازی با بازيکنان محک نخورده در برابر تيمی از قطر در پشت درهای بسته انجام خواهد داد. ايران در ديدارهای رسمی و دوستانه با تيم ملی قطر برای دومين بار به تساوی رسيد و تا کنون هشت بار پيروزی از آن ايران و سه بار از آن قطر بوده است.

آخرين بازی آماده سازی ايران برای جام ملتهای آسيا قرار است روز ۱۲ دی در برابر آنگولا باشد که سايت آنگولايی «آل آفريقا» آن را در دبی اعلام کرده است.

داور مسابقه ايران با قطر ژولت ژابو از مجارستان بود و قاسم حدادی فر و رضا نوروزی برای نخستين بار پيراهن ملی به تن کردند.در مقابل محمد نوری و کريم انصاری فرد بازی نکردند.

از ميان بازيکنان زير افشين قطبی چهار بازيکن را در پايان سفر به قطر خط خواهد زد و ۲۳ بازيکن به کميته برگزاری معرفی خواهد کرد.

دروازه بانان: مهدی رحمتی، ابراهيم ميرزاپور، عليرضا حقيقی و شهاب گردان.
مدافعان: خسرو حيدری، پژمان منتظری، هادی عقيلی، محمد نصرتی، جلال حسينی، فرشيد طالبی، احسان حاج صفی و ابوذر رحيمی.
بازيکنان ميانی: جواد نکونام، آندرانيک تيموريان، قاسم حدادی فر، پژمان نوری، ايمان مبعلی، مهدی کيانی و محمد نوری.
مهاجمان : هادی نوروزی، غلامرضا رضايی، مسعود شجاعی، کريم انصاری فرد، آرش افشين، محمد غلامی، رضا نوروزی و محمدرضا خلعتبری.
XS
SM
MD
LG