لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۴۰

صبا باتری صدرنشین لیگ برتر شد


فرهاد مجيدی هم چند دقيقه به دليل لمس توپ با دست، اخطار دوم و کارت اخراج را دريافت کرد.
عکس : ایسنا
فرهاد مجيدی هم چند دقيقه به دليل لمس توپ با دست، اخطار دوم و کارت اخراج را دريافت کرد. عکس : ایسنا

تساوی بدون گل استقلال با سايپا با دو کاپيتان اخراجی و سقوط پرسپوليس به رده سوم، از مهمترين رويدادهای هفته بيست و دوم ليگ برتر فوتبال ايران در پايان روز جمعه سوم اسفند بود.


استقلال در نيمه نخست بازی مطلوبتری نسبت به قهرمان رنگ باخته فصل پيش داشت. ولی با پيشروی ناقص تا پشت محوطه جريمه، هر چه هم کوبيد به در بسته بود تا ضعف گلزنی در اين تيم بيش از پيش هویدا شود.


پديده جوان اين مسابقه ميلاد زبيدپور بود که در ۲۵ دقيقه پايانی برای سايپا به ميدان آمد و علاوه بر يک بازی خوب، يک بار هم با شليکی ناگهانی از پشت محوطه جريمه، ديرک افقی دروازه استقلال را به لرزه در آورد.


دو تيم بيست دقيقه آخر را ده نفری به پايان بردند. ابتدا ابراهيم صادقی، کاپيتان سايپا به دليل اعتراض به رای داور دو اخطاره شد و ديری نپاييد که فرهاد مجيدی هم چند دقيقه به دليل لمس توپ با دست، اخطار دوم و کارت اخراج را دريافت کرد.


مسابقه دو تيم استقلال و سايپا فاقد لحظه های تماشايی و يک فوتبال حساب شده بود. بازی کمتر به محوطه جريمه دو تيم می رسيد وگويی دو تيم برای رسيدن به هدف در انتظار يک حادثه بودند... که هرگزرخ نداد.


در هفته ای که همه نگاه ها متوجه بازی استقلال با سايپا بود، پس لرزه های شکست دو بر يک پرسپوليس از راه آهن در چهار شنبه دو روز قبل، دگرگونی های صدر جدول را در پی داشت.


. پيروزی يک بر صفر صباباتری بر پاس همدان در تهران، پس از يک هفته، بارديگر تيم تهرانی را پيشتاز کرد.


صبا که هفته پيش در پی کسر شش امتياز از پرسپوليس و پنج امتياز از سپاهان، پيشتاز شده بود و با شکست از فجر سپاسی این صدرنشینی را از دست داده بود، حالا با ۳۸ امتياز به تنهايی در صدر است.


کناره گيری پس از پيشتازی


پس از پيشتازی صباباتری، سردار شهرياری و عباس مرادی، مديرعامل و قائم مقام باشگاه صبا باتری، وابسته به سپاه پاسداران، از مقام خود کناره گيری کردند. عباس مرادی در تماس با خبرگزاري های داخلی اين خبر را تاييد کرد. علت اين کناره گيری اعلام نشده است.


صبا باتری در ورزشگاه اختصاصی خود «درخشان رباط کريم»، با تک گل عادل کلاه کج در دقيقه ۵۶ توانست پاس همدان را شکست دهد.


در اين روز جمعه، سپاهان محروم از بازی در استان اصفهان و در حضور تماشاگر، در ورزشگاه دستگردی اکباتان تهران با تساوی بدون گل در برابر سپاسی در رده دوم باقی ماند و پرسپوليس با امتياز برابر با سپاهان ( ۳۷ امتياز ) به دليل تفاضل گل بدتر، برای نخستين بار به رده سوم نزول کرد.


موفقيت استقلال اهواز در کرمانشاه


استقلال اهواز در کرمانشاه تيم قعر نشين شيرين فراز را با نتيجه جالب سه بر صفر شکست داد و وضعيت خود را در جدول رده بندی بهتر کرد. گل های استقلال را حسين ماهينی در دقيقه ۶۷، روح الله بيگدلی در دقيقه ۷۰ و مجتبی شيری در دقيقه ۴+۹۰ را به ثمر رساند و گل ماهينی با اعتراض شيرين فرازي ها و خارج شدن بازی از روند عادی اش همراه بود.


شکست شيرين فراز و پيروزی درخشان صنعت نفت با سرمربی تازه اش، احمد طوسی، باعث شد تا تيم آبادانی از دو قعر نشين شهرستانی فاصله گيرد. در اين روز پگاه رشت هم با تک گل ابراهيم توره در دقيقه سيزده مغلوب مهمانش، پيکان تهران شد.


در آبادان طلايی پوشان صنعت نفت با دو گل امير حسين يوسفی در دقيقه های ۵۶ و ۷۰ تيم موفق هفته های اخير، ابومسلم را شکست داد.


دو مسابقه باقی مانده اين هفته در روز يکشنبه پنجم اسفند در کرمان و شيراز انجام می شود. مس ميزبان ملوان انزلی است و برق ميزبان ذوب آهن اصفهان.


يک ايرانی در انتظار سرمربيگری تيم ملی


علی کفاشيان، رييس فدراسيون فوتبال ايران، روز جمعه سوم اسفند اعلام کرد که ظرف روزهای يکشنبه تا دوشنبه، از ميان گزينه های ايرانی مربيگری تيم ملی، يکی انتخاب خواهد شد.


تا کنون افشين قطبی، بيژن ذوالفقارنسب و امير قلعه نويی برنامه های خود را به فدراسيون فوتبال ارائه داده و به گزارش خبرگزاری ايسنا، باشگاههای پرسپوليس، ذوب آهن و مس کرمان موافقت خود با انتقال آنان به تيم ملی اعلام کرده اند. ضمنا از علی دايی و محمد مايلی کهن به عنوان مربيان مورد نظر فدراسيون فوتبال نام برده می شود.


XS
SM
MD
LG