لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۱

لیگ برتر فوتبال؛ توقف استقلال تهران مقابل پیکان


استقلال تهران با تساوی يک بر يک با پيکان در قزوين، پيشتازی در ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، را تنها به يک امتياز برتری نسبت به ذوب آهن محدود کرد.

در آخرين مسابقه هفته بيست و نهم رقابتها استقلال با ۵۷ امتياز به تنهايی در صدر است و ذوب آهن اصفهان با ۵۶ امتياز تنها تعقيب کننده جدی آبی پوشان تهرانی در فاصله پنج بازی تا پايان فصل به شمار می رود.

مسابقه حساس اين دو رقيب در بعد از ظهر چهار شنبه ۱۴ اسفند در فولادشهر اصفهان چهره قهرمانی را در صورتی مشخص تر می کند که برنده داشته باشد. تساوی در اين بازی بيشتر به سود پرسپوليس و سپاهانی است که اين دو هم با توقف در اين هفته در برابر يکديگر زمينه دستيابی به قهرمانی را به ميزان وسيعی از دست داده اند.

مسابقه استقلال و پيکان در حضور حدود ۱۵ هزار تماشاگر يک بازی سريع ولی احساسی به نظر می آمد تا يک بازی حساب شده. اين در حالی بود که علی اصغر مديرروستا، سرمربی تيم پيکان گام به گام حرکت ها و تواناييهای تيم پيشتاز را برآورد کرده و براساس آن تيم خود را در زمين چيده بود. مديرروستا در واپسين لحظه های مسابقه به دليل اعتراض به داور اخراج شد.

پيکان با گل مرتضی عزيزمحمدی در دقيقه ۳۵ نيمه نخست را با برتری به پايان برد. اين در حالی بود که در نيم ساعت نخست برتری نسبی با استقلال بود و در همان آغاز شليک عالی مهرداد پولادی از فاصله حدود ۳۰ متری با ديرک افقی دروازه محمد محمدی و پيکان برخورد کرد و به زمين بازگشت.

اما پيکان از دقيقه ۳۰ خود را به زمين استقلال تحميل کرد و گل به ثمر رسيده حاصل پاس عالی و عمقی مهدی سيد صالحی بود که با شليک خوب عزيز محمدی در موقعيت تک به تک با وحيد طالب لو تکميل شد. سيد صالحی با وجود تلاش خستگی ناپذيرش در طول بازی، در موقعيت تمام کنندگی موثر عمل نکرد.

گل تساوی بخش استقلال هم در دقيقه ۶۵ با شليک تماشايی مجتبی جباری به ثمر رسيد. در به ثمر رسيدن اين گل ضربه سر علی عليزاده و دفع ناقص دروازه بان پيکان هم موثر بود.

درگيری حراست با تماشاگران استقلالی


خبرگزاری مهر هم گزارش داد:«جايگاه هواداران تيم فوتبال استقلال پشت نيمکت ذخيره‌های تيم پيکان قرار داشت. با اعتراض کادر فنی و مسئولان باشگاه پيکان نسبت به محل استقرار هواداران استقلال، از سوی مسئولان ورزشگاه تصميم بر آن گرفته شد که جای آنها تغيير کند. تاکيد مسئولان حراست ورزشگاه بر تغيير محل استقرار هواداران استقلال، با مقاومت آنها روبرو شد که درگيری هايی را به دنبال داشت.»

خبرگزاری فارس هم از درگيری لفظی اميرقلعه نويی، سرمربی تيم استقلال، در نشست رسانه ای خبر داد. بنا بر اين گزارش يکی از حاضران در جلسه خبرنگاران، که ظاهرا ليدر هواداران تيم پيکان بود، به سرمربی استقلال گفت: «سياوش اکبرپور افسار گسيخته بازی می کند. قلعه نويی نیز پاسخ دهد: اين اصطلاح برای جای ديگری است و نبايد در اين جا به کار برده شود.»

هنگامی که پرسش کننده معترض اظهار کرد که «در ديدار رفت تماشاگران استقلال ما را کتک زدند» سرمربی استقلال پاسخ داد:« شما به دنبال اين هستيد که من و تيمم را به حاشيه ببريد زيرا تيم شما نتيجه نگرفته است اما اجازه نخواهم داد که چنين کاری کنيد.»

علی اصغر مديرروستا، سرمربی تيم پيکان نيز پس از اخراج ديرهنگامش از روی نيمکت اظهار کرد که به دليل حضور پرتعداد تماشاگران استقلالی داور تصور می کرد استقلال ميزبان است و به نفع اين تيم سود می زد.

او افزود: ما بايد برنده بازی می شديم. اگر قلعه نويی می گويد داور يک پنالتی به سود آنان را نگرفته است، ما هم مدعی هستيم که داور دو پنالتی را برای ما نگرفت.
XS
SM
MD
LG