لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۱۲

کسر امتياز از پرسپوليس و تراکتورسازی؛ دايی دو جلسه‌ محروم شد


کميته انضباطی فدراسيون فوتبال، بار ديگر دو تيم ليگ برتری را به خاطر فحاشی تماشاگرانشان با جريمه «کسر امتياز» تنبيه کرد. پيش از اين تيم های استقلال، داماش و ملوان يک امتياز جريمه شده بودند و حالا با حکم جديد اين کميته، پرسپوليس و تراکتورسازی هم يک امتياز از دست خواهند داد.

به اين ترتيب، پرسپوليس که در رده دوم بود حالا با سپاهان هم امتيازی مي شود و به خاطر تفاضل گل بهتر سپاهان، اين پرسپوليس است که به رده سوم سقوط مي کند. تراکتورسازی هم که ۲۳ امتيازی بود، حالا با ۲۲ امتياز و برابر با نفت، به خاطر تفاضل گل بهتر در رده چهارم باقی مي ماند.

کميته انضباطی همچنين از محروميت دو جلسه ای علی دايی، محروميت يک جلسه ای محمد مايلي کهن خبر داده است. اسماعيل حسن زاده رييس اين کميته درباره پرونده مجادله لفظی علی دايی با محمد مايلي کهن گفت: «اين دو سرمربی بعد از بازی صبا و پرسپوليس در رسانه ها عليه يکديگر مصاحبه کردند و هر کدام به يک جلسه محروميت از همراهی تيم خود و پرداخت ۱۰ ميليون تومان محکوم شدند.»

تنش بين دايی و مايلی کهن، چند مرتبه نيز به دادگاه و صدور رای در مراجع قضايی خارج از حوزه ورزش کشيده شده. دايی بعد از مسابقه با صبا در باره درگيري اش با مايلي کهن گفت: دو بار من ايشان را در دادگاه محکوم کردم اما نميدانم کی ميخواهد دست از اين کارها بردارد. متاسفانه هميشه درباره مسائلی که ربطی به او نداشته اظهارنظر ميکند.

مايلي کهن هم گفت: «بعضي ها تعدادی کارچاقکن دارند که اگر لازم باشد اين مسايل را ميگويم. هکتارها زمين گرفته اند و باز هم ميگويند طلبکاريم. «۵ ميليارد و ۱۰۰ ميليون تومان قرارداد آقايان است اما ميخواهند همه را له کنند.»

اين اظهارات در نشست خبری بعد از بازی مطرح شد اما از فردای روز مسابقه نيز دو طرف با شدت به مراتب بيشتری به انجام مصاحبه های کنايه آميز و وارد کردن اتهامات مختلف به همديگر ادامه دادند.

رييس کميته انضباطی درباره حوادث بازی داماش گيلان و پرسپوليس در ورزشگاه آزادی گفت: علی دايی به دليل رفتار غير ورزشی نسبت به تيم داوری، يک جلسه از همراهی تيم خود محروم و به پرداخت سه ميليون تومان جريمه نقدی محکوم شد. همچنين به دليل «اهانت های مکرر» تماشاگران تيم پرسپوليس نسبت به تيم حريف، از باشگاه پرسپوليس يک امتياز کسر شد. پرسپوليس به خاطر يک دقيقه تاخير در ورود به زمين در نيمه دوم ، به پرداخت سه ميليون ريال محکوم شده.

در اين بازی هواداران دو تيم، در جريان مسابقه با هم زد و خورد کردند. اين درگيری با وجود دخالت نيروی انتظامی، پس از پايان مسابقه در خرگوش دره و اطراف ورزشگاه آزادی نيز ادامه پيدا کرد.

حسن زاده درباره پرونده بازی تراکتورسازی و فولاد خوزستان در تبريز گفت: به دليل فحاشی و به کار بردن الفاظ رکيک توسط تماشاگران تيم ميزبان نسبت به داور مسابقه، از اين تيم يک امتياز کسر شد و مسئولين باشگاه بايد۵۰ ميليون ريال هم جريمه نقدی بپردازند.

لوسيانو پريرا مهاجم فولاد خوزستان به خاطر رفتار ناشايست در زمين، يک جلسه از همراهی تيم خود محروم و به پرداخت بيست ميليون ريال جريمه نقدی محکوم شده. مجيد جلالی سرمربی تراکتورسازی نيز به دليل انجام «مصاحبه تحريک کننده» بعد از مسابقه، از کميته انضباطی تذکر گرفته.

حسن زاده درباره بازی ملوان بندرانزلی و گسترش تبريز که در انزلی برگزار شد، گفت: به دليل رفتار ناشايست هواداران ملوان، اين باشگاه به پرداخت ۳۰ ميليون ريال جريمه نقدی محکوم شد.

فدراسيون فوتبال هشدار داده است که «مصاحبه های غير قانونی و اهانت آميز» توسط اهالی فوتبال و سرمربيان تيم ها در نشستهای مطبوعاتی افزايش يافته. به گفته رييس کميته انضباطی در صورت تکرار مصاحبه های غير مجاز، برخورد جدی صورت خواهد گرفت.
XS
SM
MD
LG