لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۸

مقامات پاکستان هنوز خبر آزادی پنج مرزبان ايرانی را «تأييد نکرده‌اند»


به دنبال انتشار اخبار ضد و نقیض در خصوص آزادی پنج مرزبان به گروگان رفته شده ایرانی، سفیر ایران در اسلام آباد روز شنبه دهم اسفندماه گفته است،‌ هنوز مقامات رسمی پاکستان خبر آزادی این مرزبانان را تایید نکرده اند.

علیرضا حقیقان، سفیر ایران در پاکستان در گفت وگو با خبرگزاری فارس گفته است: در صورت تایید این خبر سریعا اطلاع رسانی خواهد شد.

این در حالی است که مسعود جزايری، ﻣﻌﺎون اﻣﻮر ﺑﺴﯿﺞ ﺳﺘﺎد ﮐﻞ ﻧﯿﺮوھﺎی ﻣﺴﻠﺢ ايران، روز شنبه دهم اسفندماه خبر آزادی پنج مرزبان به گروگان گرفته شده ايرانی را تاييد کرده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ﻣﺴﻌﻮد ﺟﺰاﯾﺮی که در قم با خبرنگاران صحبت می کرد، گفته بود: مذاکراتی با دولت پاکستان پيش برديم که در پايان سبب رهايی گروگان‌ها شد.

اما ساعاتی بعد مسعود جزایری در گفت وگو با واحد «مرکزی خبر» گزارش های منتسب به خود در خصوص آزادی مرزبانان ربوده شده را تکذیب کرد.

در همین زمینه،‌ استاندار سیستان بلوچستان گفته است:«فعلاً خبر آزادی گروگان ها را به طور رسمی تأييد يا رد نمی کنيم و انتشار اين خبر منوط به اعلام رسمی مقامات دولت پاکستان است.»

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ايران، ايرنا، روز شنبه، ۱۰ اسفند، به نقل از منابع خبری پاکستان نوشت که سپاه مرزی اين کشور توانسته است در عملياتی عليه گروه تروريستی جيش‌العدل ۱۱ تبعه خارجی را نجات دهد که مرزبانان ايرانی هم شامل آنها هستند.

در اين گزارش بيان نشده است که آيا هر پنج مرزبان گروگان گرفته‌شده ايرانی آزاد شده‌اند يا نه و تنها به مليت آزادشدگان اشاره‌ای می‌کند که علاوه بر ايرانيان، شامل چند تبعه کشورهای يمن و تانزانيا هم می‌شود.

در همين حال خبرگزاری فرانسه از قول مقامات امنيتی پاکستان نوشته است که مرزبانان ايرانی در ميان اين افراد آزادشده نيستند.

از سوی دیگر،‌ علی اوسط هاشمی،‌ استاندار سيستان و بلوچستان از قول مساعد مقامات امنيتی ايالت بلوچستان پاکستان برای انتشار خبر خوش درباره آزادی پنج مرزبان گروگان گرفته شده ايرانی خبر داده است.

ولی با این حال وی گفته است: در حال حاضر هيچ يک از مقامات مسئول در دولت پاکستان اين خبر را تأييد نکرده اند و منتظر دريافت خبرها در اين باره هستيم.

به گزارش «تسنیم» علی اوسط هاشمی گفته است:« نيروهای پاکستانی در آن منطقه عملياتی انجام داده‌اند، اما اينکه اين عمليات به چه نتيجه‌ای منتج شده و آيا اين سربازهای ايرانی گروگان‌گرفته شده آزاد شده‌اند و يا خير، هنوز خبری به ما نرسيده است.»

وی گفته است نتیجه قطعی روز یکشنبه مشخص می شود.

این پنج مرزبان ایرانی ماه گذشته توسط گروه جیش العدل در منطقه مرزی مشترک با پاکستان به اسارت گرفته شدند.
XS
SM
MD
LG