لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۵

چهارمین روز تحصن دانشجويان تربيت معلم کرج


.چهارمين روز تحصن و سومين روز اعتصاب غذای دانشجويان دانشگاه تربيت معلم پرديس کرج سپری شد
.چهارمين روز تحصن و سومين روز اعتصاب غذای دانشجويان دانشگاه تربيت معلم پرديس کرج سپری شد

روز سه شنبه، چهارمين روز تحصن و سومين روز اعتصاب غذای دانشجويان دانشگاه تربيت معلم پرديس کرج در حالی سپری شد که وضعيت جسمی تعدادی از اعتصاب کنندگان وخيم اعلام شده است.


با وجود تعطيلی رسمی در ايران به دليل سالگرد درگذشت آيت الله خمينی، دانشجويان می گويند تحصن و اعتصاب غذا تا زمان رسيدن به خواسته هايشان ادامه خواهد داشت.


ناصح فريدی، از دانشجويان دانشگاه تربيت معلم در گفت و گو با راديو فردا درباره آنچه در چهارمين روز تحصن و سومين روز اعتصاب غذای دانشجويان اين دانشگاه رخ داد، می گويد:« روز چهارم از تحصن و روز سوم از اعتصاب غذای دانشجويان در حالی گذشت که وضعيت جسمی برخی از دانشجويان اعتصاب کننده وخيم گزارش شده است و دو دانشجوی دختر دچار تشنج شده اند.»


بر اساس گفته های فعالان دانشجويی دانشگاه تربيت معلم پرديس کرج، تا بعدازظهر روز سه شنبه ۷ تن از دانشجويان بر اثر اعتصاب غذا و فشارهای روحی بيهوش شده اند که حال ۲ تن از آنها وخيم اعلام شده است.


اين در حالی است که به گفته اين دانشجويان ماموران انتظامات از رساندن دانشجويان به بيمارستان جلوگيری می کنند و دانشجويان در بهداری داخل دانشگاه با امکانات محدود مداوا می شوند.


  • « خواسته های دانشجويان دانشگاه تربیت معلم پردیس کرج صرفا صنفی است. دانشجويان اين دانشگاه می گويند خواسته هايشان صرفا صنفی؛ آموزشی است و خواستار برکناری معاونت آموزشی دانشگاه، برکناری معاونت امور فرهنگی و فوق برنامه، بهبود امکانات رفاهی، عدم احضار متحصنين به کميته انضباطی و عذرخواهی کتبی رياست دانشگاه از دانشجويان و خانواده ها آنان به دليل اتهام ها نادرست شده اند.»
ناصح فريدی

ناصح فريدی، دانشجوی دانشگاه تربيت معلم پرديس کرج در گفت و گو با راديو فردا درباره خواسته های دانشجويان متحصن و اعتصاب کننده می گويد:« خواسته های دانشجويان صرفا صنفی است. دانشجويان اين دانشگاه می گويند خواسته هايشان صرفا صنفی؛ آموزشی است و خواستار برکناری معاونت آموزشی دانشگاه، برکناری معاونت امور فرهنگی و فوق برنامه، بهبود امکانات رفاهی، عدم احضار متحصنين به کميته انضباطی و عذرخواهی کتبی رياست دانشگاه از دانشجويان و خانواده ها آنان به دليل اتهام ها نادرست شده اند.»


ناصح فريدی همچنين می گويد:« تا کنون پاسخی از سوی مسوولان دانشگاه به دانشجويان متحصن داده نشده است و حتی دو روز پيش رييس دانشگاه وارد دانشگاه شد و دانشجويان متحصن را که ديد، بدون توجه به آنان از دانشگاه خارج شد.»


به گفته اين دانشجو، بالغ بر ۱۰۰۰ نفر از دانشجويان تحصن کرده و نزديک به ۶۰ نفر در اعتصاب غذا بسر می برند.


ناصح فريدی می گويد دو تن از دختران اعتصاب کننده دچار تشنج شده و بدليل نبود امکان خروج از دانشگاه و انتقال به بيمارستان، وضعيت آنها وخيم است.نيروهای انتظامات و حراست دانشگاه سه روز است که در داخل دانشگاه دانشجويان را زير نظر داشته اند و در خارج از دانشگاه هم نيروهای امنيتی و انتظامی دانشگاه تربيت معلم پرديس کرج را محاصره کرده اند. حتی حراست دانشگاه آب را بر دانشجويان را قطع کرده است و امکان دسترسی دانشجويان متحصن به آب آشاميدنی وجود ندارد.


با وجود تعطيلی در ايران به مناسبت درگذشته آيت الله خمينی، بنيانگذار جمهوری اسلامی، دانشجويان دانشگاه تربيت معلم پرديس کرج همچنان به تحصن و اعتصاب غذا ادامه خواهند داده اند.


ناصح فريدی، دانشجوی دانشگاه تربيت معلم پرديس کرج در گفت و گو با راديو فردا دراين باره می گويد :« تنها تاثيری که تعطيلات روی تحصن و اعتصاب غذای دانشجويان داشت، اين بود که رسيدگی به اين قضيه کمتر شده است. شايد اگر ايران تعطيل نبود، مسوولان دانشگاه حتی يک درصد به خواسته های دانشجويان رسيدگی می کردند.»


دانشجويان متحصن دانشگاه تربيت معلم می گويند تا زمانی که به تمام خواسته هايشان برسند، از تحصن و اعتصاب غذا دست برنخواهند داشت.


XS
SM
MD
LG