لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۰

حاشيه های پيام تبريک رئيس فدراسيون شنا به خودش


اميد حديقی رييس سابق کميته شيرجه از فدراسيون شنا
اميد حديقی رييس سابق کميته شيرجه از فدراسيون شنا
اميد حديقی، رييس کميته شيرجه از فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلوی جمهوری اسلامی ايران با ارسال نامه‌ای به رييس اين فدراسيون، از سمت خود استعفا کرد.

در نامه اين مسئول ورزشی به اميرحسين آيت‌اللهی، نکاتی مطرح شده است که حاشيه های فراوانی را در رسانه های ورزشی ايران در پی داشته.

اميد حديقی در بخشی از متن استعفای خود آورده است: «طبق دستور جنابعالی به درج آگهی تبريک بيش از ‌٣٠٠ نفر در روزنامه خراسان با عنوان "تبريک به عنوان مرد شجاع ورزش ايران و پيروزی قاطعانه و کوبنده با ‌١٠٠درصد آرا درانتخابات فدراسيون" که اين تبريکی بود از طرف خودتان به خودتان، اقدام کردم.»

گفتنی است، پيش از اين نيز برخی رسانه های ورزشی و سايت های دولتی، نسبت به آن چه تبليغات غير معمول رئيس فدراسيون شنا از خودش، به علی سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدنی هشدار داده بودند.

ارسال پيامک های تبليغاتی با تيراژ انبوه، از ديگر فعاليت های آقای آيت اللهی است. در يکی از پيامک ها آمده بود: «رئيس فدراسيون شنا هنگام سفر استان زنجان، مورد استقبال پرشور ده ها هزار نفر از علاقمندانش قرار گرفت.»

او مرداد امسال نيز مدعی شد با حمله و ضرب و شتم ۱۰ نفر از مخالفان پيشرفت شنای جمهوری اسلامی ايران مواجه شده. نيروی انتظامی وقوع چنين ضرب و جرحی را تاييد نکرد اما آيت اللهی گفت: «اگر جانم را هم بگيرند، به عهدی که برای پاکسازی شنا از باندهای غير اخلاقی بسته ام وفادار می مانم.»

گفتنی است پيش از اين نيز، بهزادمهدی خبازان، خشايارحضرتی، محسن سميع زاده، پيروز افتخار معنوی، حامد رضاخانی، برادران تيموری، برادران کرمی، نادرغفوری مديرفنی تيم ملی واتر پلو، کامبيزرخشانی مهر مربی تيم ملی واتر پلو، حميد شب انگيز رئيس کميته فنی واترپلو، مسعود رضوانی، حامد آراسته، هومن آراسته، مجيد غلامی، جواد پذيرفته و بسياری ديگر از چهره های صاحب نام اين رشته ورشی، در اعتراض به عملکرد اميرحسين آيت اللهی استعفا داده بودند.

پس از نگارش اغلب استعفا نامه ها، مدير اين فدراسيون مدعی شده است که استعفايی در کار نبوده و شخصاً به دليل عدم کفايت و ناکارآمدی نامبردگان، اقدام به برکناری شان کرده است.

اميد حديقی در بخش ديگری از متن استعفايش با اشاره به عدم پذيرش مراجعين و درخواست کنندگان ديدار حضوری توسط آيت اللهی نوشته است: «مراجعين محترم بايد مستحضر باشند که شما در طول هفته، همه روزه فقط با آقای سعيدلو به علت قرابتی که می ‌فرماييد با ايشان داريد جلسه‌های چندين ساعته داشتيد.»

مسئول سابق کميته شيرجه، به برخی ابهامات اقتصادی در اين فدراسيون نيز اشاره کرده و نکاتی را درباره هزينه های هنگفتی که از سوی اين فدراسيون انجام شده را برای نخستين بار، مطرح کرده.

جابه جايی يکی از مهمانان خارجی رئيس فدراسيون با هواپيمای خصوصی از جمله موارد ذکر شده است.

حديقی همچنين نوشته است: «شما فرموديد تاکنون ‌٥٠٠ ميليون تومان در شيرجه هزينه کرده‌ايد. اما اين قضيه تا کنون به گوش بنده نرسيده. تا جايی که می دانم مربيان، ورزشکاران، مديرفنی تيم ملی شيرجه و مشاوران، از فروردين‌٨٩ تا کنون بدون دريافت حقوق در خدمت فدراسيون شنا هستيم. همچنين مربی خارجی تيم ملی شيرجه با مراجعات مکرر به فدراسيون هنوز موفق به دريافت حقوق معوقه خود نشده‌ است.»
XS
SM
MD
LG