لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۹

ايران قهرمان واليبال نوجوانان آسيا شد


تيم ملی واليبال نوجوانان ايران در نبردی سنگين تيم ملی نوجوانان چين را سه بر دو شکست داد و بارديگر بر سکوی نخست آسيا ايستاد.

ايران، که در دوره پيش در سريلانکا هم قهرمان قاره شده بود، اين بار در حالی با قهرمانی جواز حضور در المپيک ۲۰۱۰ نوجوانان در سنگاپور و رقابتهای قهرمانی جهان را بدست آورد، که در مرحله گروهی از کره جنوبی شکست خورده بود.

تيم ايران سپس در مرحله حذفی به ترتيب تايوان را سه بر دو و هند را سه بر يک شکست داده و به مرحله پايانی رسيده بود. چين هم برای رسيدن به فينال در نيمه پايانی کره جنوبی را شکست داده بود.

مسابقه پايانی در حضور حدود سه هزار تماشاگر در تالار واليبال مجموعه ورزشی آزادی تهران انجام شد. چينی ها در ست های اول و چهارم بهتر از ايرانيها نشان دادند، اما سه ست ديگر به ويژه ست سرنوشت ساز پنجم نوجوانان ايران با حمايت بی دريغ تماشاگران پرخروش ايرانی موفق شدند برتر از تيم سرسخت و سريع چين بودند.

درمسابقه رده بندی کره جنوبی سه بر يک هند را شکست داد و به مقام سوم رسيد. هند از تيمهايی بود که تا پيش از شکست از ايران در نيمه پايانی، در مسابقه های گروهی همه حريفان را برده و در يکچهارم پايانی هم پيروز شده بود.

پس از هند ژاپن با پيروزی سه بر يک بر تايوان به مقام پنجم رسيده بود. تايوان، تايلند و سريلانکا به ترتيب ششم تا هشتم شدند.

در گزينش بهترين های اين دوره از رقابت ها کميته فنی مسابقه ها، دو بازيکن از تيم ملی نوجوانان ايران در جمع برترين‌های واليبال نوجوانان قاره قرار گرفتند.

رامين خانی از ايران به عنوان بهترين بازيکن، کاستان آنوپ از هند به عنوان امتيازآورترين بازيکن، سونگ جين از کره جنوبی به عنوان بهترين مهاجم، جی ‌يان ‌سونگ از چين به عنوان بهترين سرويس‌زن، آرمين صادقيانی از ايران به عنوان بهترين مدافع، مين لی از کره جنوبی به عنوان بهترين پاسور و جا سونگ او از کره جنوبی به عنوان بهترين ليبرو، بهترين های هشتمين دوره اين پيکارها بودند.

تيم ايران در مرحله گروهی با تيم چين رو به رو شده و حريف فيناليست را قبلا برده بود. امين خانی، کاپيتان تيم ملی نوجوانان ايران، که به عنوان بهترين بازيکن رقابت های تهران برگزيده شد، در پايان بازی نخست با چين به خبرگزاری مهر گفت:«با کسب اين نتيجه بيشتر از هميشه نسبت به توانايی‎های مجموعه تيم و موفقيت‎هايی که می‎توانيم به دست آوريم، مطمئن شدم. از پيروزی برابر چين با ويژگی‏‎هايی که اين تيم و بازيکنانش دارند، روحيه زيادی گرفتيم. اين تيم سخت‎ترين حريف ما تا اين مرحله از مسابقات بود اما خيلی خوب مقابل اين تيم بازی کرديم و نتيجه گرفتيم.»

او پيش بينی کرده بود که در مسابقه پايانی يکی از دو تيم کره جنوبی و يا ژاپن در برابر ايران قرار گيرد.
XS
SM
MD
LG