لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۷

آلمان ۳ ايران ۰؛ پايان لیگ جهانی برای شگفتی‌سازان والیبال جهان


تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود از لیگ جهانی ۲۰۱۳ در سالن مملو از تماشاگر آزادی تهران با نتیجه ۳-۰ مقابل آلمان شکست خورد. بازی نخست این دو تیم با همین نتیجه به سود ایران رقم خورده بود.

ایران در دیدار دوم با ترکیب علیرضا مباشری، محمد موسوی عراقی، فرهاد ظریف، امیر غفور، سعید معروف و رحمان داودی به میدان آمد و وقت اول استراحت فنی را با برتری ۸ - ۵ به پایان برد. پس از آن اما تیم قدرتمند آلمان که برخلاف بازی نخست، تحت تاثیر جو سنگین ورزشگاه قرار نداشت، رفته رفته بر توپ و تور مسلط شد تا ست اول را ۲۵ -۲۱ به سود خود رقم بزند.

در ست دوم حمزه زرینی جای مباشری را گرفت اما آلمان با نمایشی متفاوت نسبت به بازی اول، تعداد سرویس‌های خطا را به حداقل رسانده بود و در دریافت‌های اول نیز بهتر عمل می‌کرد. در جریان بازی هم دنیس کالیبردا به اتفاق یوخن شوپس، بارها توپ را از بین دست‌های مدافعان ایرانی عبور دادند.

عملکرد خوب محمودی در ست دوم باعث شد ایران ۱۸ -۱۷ جلو بیافتد و مربی آلمان درخواست وقت استراحت کند اما باز هم آلمان بود که برتری ۲۵ -۲۳ را برای این گیم ثبت کرد.

در ست سوم هم ایران جلو افتاد و با برتری ۱۶ - ۱۴ به وقت استراحت فنی دوم رفت اما اشتباهات حمزه زرینی، رقیب اروپایی پیش افتاد و در نهایت ۲۵ - ۲۲ به پیروزی رسید.

تماشاگران با وجود شکست، بازیکنان ایران را به خاطر درخشش در امتداد لیگ جهانی ۲۰۱۳ تشویق کردند. دنیس کالیبردا با ۱۷ امتیاز به عنوان موفقترین بازیکن زمین معرفی شد. در تیم ایران نیز حمزه زرینی ۱۳ امتیاز کسب کرد.

ایران با این شکست ۱۵ امتیازی ماند و بار دیگر به رده پنجم جدول سقوط کرد. از این گروه ایتالیا و روسیه با ۱۹ امتیاز راهی مرحله نهایی شدند. آلمان با ۱۷ امتیاز در رده سوم ایستاد و صربستان نیز با کسب ۱۶ امتیاز در رده چهارم قرار گرفت. کوبا با چهار امتیاز قعرنشین بود.

موسوی عراقی بهترین مدافع لیگ جهانی امسال پس از بازی گفت: خیلی ناراحت و متاسفم که باختیم اما مردم بدانند تمام توان خود را گذاشتیم. خسته بودیم و پس از شکست در گیم‌های اول و دوم از لحاظ روحی نیز دچار مشکل شدیم. البته شاید اگر همه بازی‌ها را با موفقیت به پایان میرساندیم یک مقدار مغرور می‌شدیم.

سعید معروف هم گفت، نمی‌خواهم بهانه بیاورم اما واقعاً بازیکنان خسته بودند و از چهره آنها نیز معلوم بود. امروز شرمنده مردم شدیم و امیدوارم در رقابتهای آینده جبران کنیم.

خولیو ولاسکو در نشست خبری گفت: فکر می‌کنم امروز همه مشکل داشتیم. در سرویس و اسپک دچار ضعف بودیم و بازیکنان انرژی کافی نداشتند. در تمام بازی‌های لیگ جهانی می‌توانیم نکاتی را یاد بگیریم و امروز هم چیزهایی آموختیم.

سرمربی ایران در پاسخ به این سؤال که هدف بعدی تیم ایران چه خواهد بود به خبرنگاران گفت: از حالا به فکر قهرمانی آسیا هستیم. برخی فکر می‌کنند با نتایجی که در لیگ جهانی کسب کردیم کار آسانی در آسیا داریم اما من این طور فکر نمی‌کنم. ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، چین و سایرین دنبال پیروزی بر ما هستند که در دوره قبلی قهرمان آسیا شدیم.

یوخن شوپس کاپیتان آلمان هم در نشست خبری گفت: به خودمان افتخار می‌کنیم زیرا از نظر روحی، جسمی و فیزیکی بازی بهتری نسبت به روز گذشته به نمایش گذاشتیم. نتیجه ۳ بر صفر گویای همه چیز است اما بازی سختی بود. ما برنده شدیم زیرا دریافت هایمان خیلی بهتر شده بود و توانستیم ایران را تحت فشار قرار بدهیم.

در مرحله نهایی آرژانتین میزبان مسابقات با ایتالیا و بلغارستان هم گروه شد. روسیه، کانادا و برزیل نیز در گروه مقابل قرار گرفتند و هر کدام یک بازی با هم انجام خواهند داد تا چهار تیم راهی مرحله نیمه نهایی شوند که به صورت حذفی برگزار خواهد شد. برنده‌ها به فینال می‌رسند و دو تیم بازنده نیز برای کسب مدال برنز صف‌آرایی خواهند کرد.
XS
SM
MD
LG