لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۶

هفته هشتم ليگ برتر فوتبال ؛ استقلال از شکست گريخت


در هشتمين هفته ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس استقلال در دقيقه ۸۵ از شکست در برابر مس کرمان گريخت.

در حضور حدود ۱۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه کرمان، تيم مس به رهبری صمد مرفاوی نمايشی زهردارتر از ياران پرويز مظلومی داشت و پس از اين که نيمه نخست بدون گل پايان يافت، گل زودهنگام و تماشايی مس کرمان به بازی حال و هوايی ديگر داد.

در دقيقه ۴۷ با پاس به موقع مهرداد پولادی به احمد حسن زاده بازيکن تعويضی در نيمه نخست تيم کرمانی، با شليکی عالی و توقف ناپذير تکميل شد تا گل برتری به آبی پوشان تحميل شود.

بعد از اين گل، مس با بهره گيری از ناهماهنگی مدافعان و هافبکهای استقلال چند بار ديگر تا آستانه گل دوم هم پيش رفت، اما در حالی که استقلال کمبود مهاجمی چون ميلاد می داوودی را کاملا حس می کرد و ارزشهای فرهاد مجيدی و مجتبی جباری برای تحت تاثير قرار دادن تيم باانگيزه مس کافی نشان نمی داد، يک تعويض به موقع استقلال را شکست رهانيد.

در فاصله پنج دقيقه به پايان وقت معمولی مسابقه به دنبال خطا روی فرهاد مجيدی در فاصله حدود ۳۰ متری، ايمان مبعلی تازه به ميدان آمده ضربه را به محوطه جريمه و به طور دقيق روی سر پژمان منتظری فرستاد تا او با يک ضربه دروازه مس را فرو ريزد.

با اين تساوی استقلال ۱۳ امتيازی شد و با گريز فولاد از شکست در زمين صنعت نفت در رده سوم باقی ماند. مس کرمان هم ۹ امتيازی شد.

ذوب آهن با ۱۹ امتياز و پرسپوليس با ۱۶ امتياز و يک بازی کمتر در رده های اول و دوم جدول قرار دارند.

استقلال: وحيد طالب‌ لو- پژمان منتظری، اميرحسين صادقی، حنيف عمرا‌ن‌زاده (از دقيقه ۶۸ دوسانتوز)، مهدی اميرآبادی (از دقيقه ۸۲ جواد شيرزاد) - آندره لوييز، کيانوش رحمتی (از دقيقه ۷۷ ايمان مبعلی)، فرزاد آشوبی، مجتبی جباری- فرهاد مجيدی (کاپيتان) و آرش برهانی. سرمربی: پرويز مظلومی

مس کرمان: ارشاد يوسفی - فرهاد سالاری، پيروز قربانی، نبی‌الله باقريها، فرزاد حسين‌خانی - قاسم دهنوی، کيوان امرايی (از دقيقه ۲۳ احمد حسن‌زاده)، مهرداد پولادی (از دقيقه ۸۶ فراز فاطمی)، محمد منصوری (از دقيقه ۸۷ پائولو زالترون)- مصطفی سيفی و ادينيو. سرمربی: صمد مرفاوی

پيروزی ذوب آهن در حضور ۸۰ هزار هوادار تراکتورسازی


تيم فوتبال ذوب آهن پيش از مسابقه رفت مرحله يکچهارم پايانی ليگ قهرمانان آسيا در برابر پوهانگ کره جنوبی (چهارشنبه آينده در اصفهان) به يک پيروزی روحيه بخش دست يافت و در حضور حدود ۸۰ هزار تماشاگر هوادار تراکتورسازی، تيم سرسخت ميزبان را دو بر يک شکست داد.

تيم پيشتاز وخوش آهنگ ذوب آهن در نيمه نخست يک بر صفر پيش بود و تا آخرين لحظه های وقت تلف شده بر تراکتورسازان برتری دو بر صفر داشت که يک ضربه پنالتی دير هنگام در دقيقه۵+۹۰ توسط پيمنتا فاصله را به حداقل رساند، اما فرصتی از شکست برای گريز تيم تبريزی باقی نماند.

برای شاگردان منصور ابراهيم زاده محمد حسينی، مدافع گلزن تيم اصفهانی در دقيقه ۲۴ گل زد و در نيمه دوم با وجود حمله های پرتعداد تيم تراکتورسازی، محمد قاضی گل دوم را در دقيقه ۶۱ به ثمر رساند.

تيم ذوب آهن با اين پيروزی ۱۹ امتيازی شد و تنها پرسپوليس می تواند با پيروزی با فاصله بيش از دو گل بر پاس، تيم اصفهانی را از صدر به زير بکشد. مسابقه اين دو تيم شنبه در ورزشگاه آزادی انجام می شود.

کار بزرگ نفت تهران
پس از ذوب آهن بايد موفق ترين تيم روز را نفت تهران ناميد که در نخستين تجربه حضور در ليگ برتر به رهبری حسين فرکی تيم پيکان را در ورزشگاه خالی قزوين سه بر يک شکست داد.

اکبر صغيری در دقيقه ۱۴، حسين اماميان در دقيقه ۶۳ و مهدی محمدزاده در دقيقه ۲+۹۰ از روی نقطه پنالتی، برای نفت گل زدند و تک گل ياران محمد احمدزاده را علی قربانی در دقيقه ۲۳ به ثمر رساند.

نفت با اين پيروزی ۱۱ امتيازی شد و به دو امتيازی تيمهای استقلال و صنعت نفت رسيد.

در آبادان و در حضور حدود ۲۰۰۰۰ تماشاگر صنعت نفت برتری دو بر صفر در نيمه نخست را از دست داد و در داربی جنوب با فولاد دو بر دو مساوی کرد.

اميد شريفی نسب در دقيقه ۱۷ از روی نقطه پنالتی و علی ممبينی در دقيقه ۳۳ باعث برتری دو بر صفر ميزبان در پايان نيمه نخست شدند.

اما رضا نورزی با هنر گلزنی اش در دقيقه های ۵۳ و ۶۵ دو گل برای فولاد به ثمر رسان تا ياران مجيد جلالی دست خالی به اهواز بازنگردند.
با اين تساوی صنعت نفت آبادان ۱۳ امتيازی شد و همسان با استقلال باقی ماند. فولاد اهواز ۱۰ امتيازی شد.

در ورزشگاه بی تماشاگر کرج سايپا با يک گل ديرهنگام دو بر يک شاهين بوشهر را شکست داد. نيمه نخست بدون گل بود و در فاصله گلهای کريم انصاريفرد، گلزن ملی پوش سايپا در دقيقه های ۴۹ و ۹۰، امجد شکوه مقام در دقيقه ۵۴ تک گل تيم شاهين را زد.

در بعد از ظهر شنبه علاوه بر مسابقه تيمهای پرسپوليس و پاس همدان در آزادی تهران، تيم سپاهان، قهرمان فصل پيش و تيم ناموفق تا پايان هفته هفتم، ميزبان تيم شهرداری تبريز است و صبا در قم استيل آذين را ميزبانی می کند. استيل آذين در اين مسابقه محمد غلامی مهاجم ملی پوش خود را به دليل مصدوميت از مسابقه با کره جنوبی در ترکيب تيم ندارد.

راه آهن که با ناگهان رسول کربکندی، سرمربی اش را اخراج و بار ديگر مهدی تارتار را برای رهبری تيم از پرسپوليس پس گرفت، از ملوان ميزبانی می کند.
XS
SM
MD
LG