لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۷

فرمانده سپاه: تاسيسات اتمی اسرائيل در تيررس موشک های ايران است


به گفته فرمانده سپاه پاسداران، آمريکا و اسرائيل «توان هيچ گونه تحرک و اقدام نظامی» را عليه ايران ندارند.
به گفته فرمانده سپاه پاسداران، آمريکا و اسرائيل «توان هيچ گونه تحرک و اقدام نظامی» را عليه ايران ندارند.
سرلشگر پاسدار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز چهارشنبه در چهارمين کنفرانس بين‌المللی «حمايت از فلسطين» گفت: تمامی تاسيسات هسته ای در نقاط مختلف اسرائيل در تير رس پدافند موشکی ايران قرار دارد.

مقام های ايران بارها گفته اند که موشک های اين کشور قادرند تا اسرائيل را هدف قرار دهند، اما از اهداف مشخصی نام نبرده بودند.

اسرائيل که به باور کشورهای خاورميانه تنها کشور مسلح به سلاح هسته ای در اين منطقه است، برنامه اتمی ايران را خطری برای حيات خود تلقی می کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، فرمانده کل سپاه تاکيد کرده است: «دکترين نظام ما دفاعی است ولی در صورت هرگونه اقدام از سوی دشمنان از جمله رژيم صهيونيستی با قاطعيت تمام پاسخ‌گويی موشکی و دفع حملات را داريم.»

  • «امروز جمهوری اسلامی ايران دارای موشک‌هايی با برد بيش از دو هزار کيلومتر است و بر همين اساس تمامی خاک رژيم صهيونيستی از جمله تاسيسات هسته‌ ای اين رژيم در سيطره توان موشکی ما قرار دارد.»

فرمانده سپاه پاسداران
آقای جعفری گفته است: «امروز جمهوری اسلامی ايران دارای موشک‌هايی با برد بيش از دو هزار کيلومتر است و بر همين اساس تمامی خاک رژيم صهيونيستی از جمله تاسيسات هسته‌ ای اين رژيم در سيطره توان موشکی ما قرار دارد.»

اسرائيل و کشورهای غربی ايران را متهم می کنند که در صدد دستيابی به سلاح اتمی است. ايران اين اتهام را رد می کند.

اسرائيل همانند آمريکا، گزينه نظامی را برای حل مناقشه هسته ای ايران در صورتی که ديپلماسی شکست بخورد، رد نکرده است.

به گفته فرمانده سپاه پاسداران، آمريکا و اسرائيل «توان هيچ گونه تحرک و اقدام نظامی» را عليه ايران ندارند.

این اظهارات در حالی بیان می شود که کارشناسان نظامی می گویند: تکنولوژی موشکی ایران تلفیقی از فناوری موشکی کره شمالی و دیگر کشورها است و مشخص نیست که این موشک ها با چه دقتی می توانند اهداف مورد نظر را مورد اصابت قرار دهند.

جنگ لفظی بین مقامات ایران و اسرائیل بر سر برنامه هسته ای تهران طی سال های اخیر شدت گرفته است.

در حالی که مقام های اسرائیلی می گویند گزینه نظامی برای این مناقشه را مد نظر خواهند داشت، ایران می گوید که هر گونه حمله اسرائیل را به شدت تلافی خواهد کرد.

در همین زمینه، فرمانده سپاه پيشتر گفته بود: ايران هر گونه حمله به تاسيسات هسته ای خود را به عنوان «آغاز جنگ» تلقی می کند.

آقای جعفری همچنين گفته بود: «پاسخ ايران به هر نوع اقدام نظامی، متجاوزان را از عمل و تصميم خود پشيمان خواهد کرد.»

مقام های اسرائيل در ماه های اخیر به صراحت برنامه هسته ای ايران را «تهديدی حياتی» عليه این کشور دانسته اند.

در همين رابطه اهود باراک، وزير دفاع اسرائيل، در بيست نهم بهمن ماه گفته بود: رسيدن ايران به جنگ افزار هسته ای موجوديت اسرائيل را تهديد می کند و بالاترين خطر برای اسرائيل است.

سخنان آقای باراک چند ساعت پس از انتشار گزارشی در روزنامه اسرائيلی يديعوت آخرونوت بیان شد، که نوشته بود، ارتش اسرائيل در ارزيابی ساليانه خود جمهوری اسلامی را «تهديد حياتی» دانسته است.

آقای باراک گفته است: «اگر ايران به جنگ افزار هسته ای برسد، مسابقه تسليحاتی در سراسر منطقه شتاب می گيرد و کشورهای بسياری خواهان دستيابی به بمب اتم خواهند شد.»

ايران تلاش برای دستيابی به سلاح هسته ای را رد می کند و می گويد فعالیت های اتمی اين کشور صلح آميز بوده و برای توليد انرژی است.

شورای امنيت سازمان ملل متحد تاکنون طی سه قطعنامه تحريمی از ايران خواسته است تا فعاليت های حساس هسته ای را متوقف کند. ايران تاکنون از اجرای اين قطعنامه ها سر باز زده است.
XS
SM
MD
LG