لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۴

ای اف سی: ايران با چهار تيم پرقدرت در ليگ قهرمانان آسيا


پايگاه خبری کنفدراسيون فوتبال آسيا در فاصله يک هفته تا قرعه کشی منطقه شرق و غرب ليگ قهرمانان فوتبال آسيا برای سال ۲۰۱۱، عنوان کرد که ايران با چهار تيم پرقدرت خود پای به ميدان می گذارد: استقلال، پرسپوليس، ذوب آهن و سپاهان.

ای اف سی دليل پر قدرت بودن تيمهای ايرانی را حضور دو نايب قهرمان ليگ قهرمانان آسيا درميان آنان دانسته است: ذوب آهن در ۲۰۱۰ و سپاهان در ۲۰۰۷ که هر دو از شهر اصفهان هستند.

با دو غول فوتبال تهران، که رقيب ديرينه يکديگر نيز در ليگ فوتبال ايران هستند، يعنی پرسپوليس و استقلال، فهرست فوتبال اين کشور کامل است و ديگر هواداران فوتبال در ايران نمی توانند خواهان تيم ديگری باشند.

در کنار تيمهای برتر فوتبال ايران تيم الاتحاد جده با پيشينه دو بار قهرمانی در اين جام تيم برتر عربستان سعودی است که به همراه عروسان هنوز دوشيزه و به جام نرسيده الهلال، ال نصر و ال شباب، هر سه از رياض، به اين جام می آيند.

در حالی که هنوز سه نماينده از ژاپن مشخص نشده اند، گامبا اوزاکا، قهرمان سال ۲۰۰۸، در آستانه پايان کار در صدر سه تيم برتر در فاصله يک بازی تا پايان فصل ليگ ژاپن قرار دارد.

اگر گامبا به اين مهم نائل آيد آن گاه به همراه جئونبوک موتورز کره، که در سال ۲۰۰۶ قهرمان شد و با پيروزی بر سئونگنام، قهرمان تازه آسيا در پلی آف ليگ کره جواز حضور پيدا کرده است، به همراه الاتحاد سومين تيم صاحب پيشينه قهرمانی به اين جام خواهد بود.

در فهرست انتشار يافته برای نسخه ۲۰۱۱ ليگ قهرمانان فوتبال آسيا سی تيم از شرق و غرب آسيا حضور دارند که با اضافه شدن دو تيم از مسابقه های پلی آف به آنان، ۳۲ تيم به هشت گروه چهار تيمی تقسيم خواهند شد.

قرعه کشی برای گروه بندی اين جام و جام رده پايين تر ای اف سی روز هفتم دسامبر (سه شنبه آينده) در هيلتون هتل کوآلالامپور انجام می شود.

تيمهای حاضر در ليگ قهرمانان سال ۲۰۱۱ به ترتيب زير است:

ژاپن – ناگويا گرامپوس، تيمهای دوم و سوم ليگ ژاپن و برنده مسابقه جام حذفی.
کره جنوبی – اف سی سئول، بلو وينگز، جه جو يونايتد و تيم سوم ليگ.
چين – شاندونگ، تيان جين تدا، شانگهای شن هوا و هانگژو گرين تاون.
ايران – سپاهان، پرسپوليس، ذوب آهن و استقلال.
عربستان سعودی – الهلال، الاتحاد، النصر و الشباب.
امارات – الوحده، امارات و الجزيره.
استراليا – سيدنی اف سی و ملبورن ويکتوری.
ازبکستان بنياد کار و پاختاکور.
اندونزی – آرما ايندونزيا.
قطر – الغراقه و الريان.
XS
SM
MD
LG