لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۸

تهاجم ارتش عراق به شبه نظامیان در بغداد


تلويزيون دولتی العربيه گزارش داد که ارتش عراق در مرکز بغداد و در محله «حيفا» با گروه های شبه نظامی به زد و خورد پرداخته و سی تن از شبه نظامیان را کشته اند.
تلويزيون دولتی العربيه گزارش داد که ارتش عراق در مرکز بغداد و در محله «حيفا» با گروه های شبه نظامی به زد و خورد پرداخته و سی تن از شبه نظامیان را کشته اند.

واحد های ارتش عراق روز ۶ ژانويه در جریان درگيری با گروه های شبه نظامی، سی نفر را کشتند و تعدادی از افراد مسلح از جمله چهار سودانی را دستگير کردند.


تلويزيون دولتی العربيه گزارش داد که ارتش عراق در مرکز بغداد و در محله «حيفا» با گروه های شبه نظامی درگیر شدند و سی تن از شبه نظامیان را از پای درآوردند.


نخست وزير عراق، اعلام کرد که در تلاشی تازه برای بهبود وضعيت امنيتی پایتخت، عليه تمامی گروه های مسلح غيرقانونی در بغداد وارد عمل خواهد شد

اين درگيری های مسلحانه ساعاتی بعد از آن رخ داد که نخست وزير عراق از اجرای استراتژی جديد در اين کشور خبر داده بود.


نوری المالکی، نخست وزير عراق، اعلام کرده بود که در تلاشی تازه برای بهبود وضعيت امنيتی پایتخت، عليه تمامی گروه های مسلح غيرقانونی در بغداد وارد عمل خواهد شد.


از سوی ديگر، پليس ازکشف هفتاد و يک جسد دربغداد خبر داد. از اين تعداد، ۲۷ جسد در منطقه ای سنی نشين نزديک به حرم «شيخ معروف» در مرکز بغداد کشف شد.


آقای مالکی طرح جديد امنيتی بغداد را به نفع مردم ارزيابی کرده اما گفته که اين طرح مردم را با مشکلاتی نيز مواجه خواهد کرد.


عراق به مجازات مجرمان ادامه خواهد داد


نوری المالکی ، نخست وزير عراق، روز شنبه در واکنش به انتقادها به اعدام صدام حسين گفت حکم اعدام صدام تصميمی سياسی نبوده و صدامحسین در جريان یک روند حقوقی، در دادگاه مجرم شناخته و اعدام شد .


آقای مالکی افزود:«عراق همچنان با تاکيد بر قانون به مجازات مجرمان ادامه خواهد داد».


دادگاه عالی جنايی عراق برزان التکريتی، برادرناتنی صدام حسين و رييس سازمان امنيت سابق عراق، به همراه عواد حامد البندر، رييس سابق دادگاه انقلاب اين کشور، به اعدام با طناب دار محکوم کرد و اين دو منتظر اجرای حکم هستند.


نوری المالکی به کشورهايی که اعدام صدام حسين را مورد انتقاد قرار داده اند هشدار داد که روابط کشور خود با آن ها را مورد بازنگری قرار می دهد.


پس از به دار آويختن صدام حسين ، دولت عراق با موجی از انتقادهای بين المللی مواجه شد. در شديدترين واکنش، حسنی مبارک رييس جمهوری مصر ازنحوه اعدام انتقاد کرد و گفت شرايط اعدام صدام حسين، او را به يک «شهيد» بدل کرد.


نخست وزير عراق گفت: «اعدام صدام حسين مساله داخلی است که تنها به مردم عراق مربوط می شود و اين انتقادها، احساسات خانواده های قربانيان را جريحه دارمی کند».


آقای مالکی افزود اعدام صدام بعد از محاکمه عادلانه انجام شد و بايد خاطر نشان کرد که صدام حسين جنايات ننگينی درعراق مرتکب شده بود.


XS
SM
MD
LG