لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۲

استاندار و رييس پليس «قادسيه» عراق کشته شدند


در انفجار بمب جاده ای در استان القادسیه دست کم شش نفر کشته شدند
در انفجار بمب جاده ای در استان القادسیه دست کم شش نفر کشته شدند

انفجار بمب در مسير کاروان حامل استاندار و رييس پليس «القادسيه» در جنوب عراق، به مرگ اين دو مقام عراقی و سه محافظ آنها منجر شد.


به گفته پليس، خليل جليل حمزه به همراه ژنرال خالد حسن روز شنبه از مراسم ترحيم يکی از شيوخ قبايل در ۳۰ کيلومتری جنوب شهر ديوانيه، مرکز استان، بازمی گشتند که براثر انفجار بمب جاده ای وی و همراهان کشته شدند.


خليل حمزه در«مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق»، بزرگترين حزب شيعه کشور، عضويت داشته و ژنرال خالد حسن به تازگی به اين سمت منصوب شده بود.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، يکی مقام امنيتی که نخواست نامش فاش شود گفت استاندار و کاروان همراه در چند انفجار پياپی کشته شدند.


اين مقام امنيتی گفت: «بيش از ده بمب جاده ای هنگام عبور کاروان استاندار و هيئت همراه که از عکفا باز می گشتند، منفجر شدند و در این حادثه استاندار و رییس پلیس کشته شدند».


به گفته پليس، استاندار و رییس پلیس استان القادسیه روز شنبه از مراسم ترحيم يکی از شيوخ قبايل در ۳۰ کيلومتری جنوب شهر ديوانيه، مرکز استان، بازمی گشتند که براثر انفجار بمب جاده ای وی و همراهان کشته شدند

شبکه تلويزيونی استان القادسيه اعلام کرد که معاون استاندار عصر روز شنبه در شهر ديونيه مقررات منع عبور و مرور اعلام کرده است.


استان القادسيه در ماه های اخير شاهد در گيری گروه های رقيب شيعه و همچنين رويارويی شبه نظاميان شيعه و نيروهای آمريکايی و عراقی بوده است.


«مقتدی صدر درايران است»


در همين حال، يک فرمانده ارتش آمريکا در عراق، روز جمعه يازدهم اوت گفت گزارش هايی وجود دارد که از«سفر مقتدی صدر، روحانی تندروی شيعه عراقی و رهبر سپاه مهدی به ايران» خبر می دهد.


به گفته سرهنگ جان کستلز به نظر می رسد که هم اکنون مقتدی صدر به طور غير مستقيم سپاه مهدی را هدايت می کند


سرهنگ کستلز گفت سپاه مهدی کماکان قدرتمند است و ميزان تسلط مقتدی صدر بر روی اين گروه شبه نظامی قابل برآورد نيست. وی افزود اطلاعاتی وجود دارد که نشان می دهد مواد منفجره از ايران به عراق قاچاق می شود.


ارتش آمريکا روز چهارشنبه اعلام کرد که در حملات هوايی و زمينی به شهرک شيعه نشين صدر در بغداد «۳۲ شبه نظامی وابسته به ايران» را کشته و ۱۲ را بازداشت کرده است.


ارتش آمريکا می گويد که ايران افراد با ايران ارتباط داشته و مواد منفجره پر قدرت را که عليه سربازان آمريکايی استفاده می شود را از اين کشور وارد می کردند.


ژنرال ريموند اوديرنو، مرد شماره دو ارتش آمريکا در عراق در روزهای اخير بارها ايران را متهم به حمايت از شبه نظاميان شيعه کرده است و می گويد که ۷۳ درصد حملاتی که منجر به کشته و مجروح شدن سربازان آمريکايی می شود توسط اين افراد صورت می گيرد.


XS
SM
MD
LG