لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۸

حملات انتحاری درعراق ۱۷۵ کشته برجای گذاشت


در حملات انتحاری روز سه شنبه ده ها نفر کشته و صد ها نفر مجروح شدند
در حملات انتحاری روز سه شنبه ده ها نفر کشته و صد ها نفر مجروح شدند

ارتش عراق اعلام کرد در بمبگذاری های انتحاری روز سه شنبه چهاردهم اوت درشمال غربی اين کشور دست کم ۱۷۵ نفر کشته و دويست نفر مجروح شدند.


به گزارش خبرگزاری رويترز، سروان محمد جيد گفت در اين انفجارها که در مراکز مسکونی فرقه يزدی‌ها در نواحی قحطانيه، الجزيره و تل عزير نزديک شهر سنجار در حوالی مرز سوريه رخ داد، دست کم ‪ ۲۰۰‬تن ديگر نيز زخمی شده‌اند.


مقام های عراقی می گويند در يکی از مرگبارترين حملات روز سه شنبه، انفجار يک تانکر سوخت در شمال عراق تلفات سنگينی برجای گذاشت.


به گفته مقام های ارتش عراق هدف اين انفجارها فرقه يزديه که در مناطق شمالی و کرد نشين زندگی می کنند بوده است.


مردان مسلح ملبس به نيروهای امنيتی عراق پس از وارد شدن به ساختمان سازمان مديريت نفت عراق، عبدالجبار الوکاع، معاون وزیر نفت، را ربودند

ارتش آمريکا اعلام کرده است برای کمک به مجروحان انفجار های روز سه شنبه برخی از آنها را دربيمارستان ارتش در تل عفر بستری کرده است.


در همین زمینه، انفجار يک دستگاه تانکر بمب گذاری شده بر روی يک دهنه پل اصلی در منطقه التاجی در شمال بغداد نيز باعث انهدام بخشی از آن و کشته شدن هشت نفر و زخمی شدن ۱۰ نفر ديگر شد


ايالات متحده آمريکا طی سال جاری بيش از ۳۰ هزار نيروی تازه نفس برای کاهش خشونت های قومی به بغداد و استان ها همجاور اعزام کرده است.


در تحولی ديگر در عراق، مردان مسلح ملبس به نيروهای امنيتی عراق پس از وارد شدن به ساختمان سازمان مديريت نفت عراق، عبدالجبار الوکاع، معاون وزیر نفت، را ربودند .


به گزارش خبرگزاری فرانسه، حسين شهرستانی وزير نفت عراق در گفت وگو با شبکه تلويزيون العراقيه گفت که تحقيق در اين مورد در جريان است و ربايندگان چند نفر از گروگان هايشان را آزاد کرده‌اند اما همچنان معاون وزير نفت و پنج تن ديگر را در اختيار دارند.


همزمان با اين تحولات، ارتش آمريکا اعلام کرد در سقوط هلی کوپتر سی اچ- ۴۷ شينوک در نزديکی فلوجه پنج سرنشين اين هلی کوپتر کشته شدند.


به گفته ارتش آمريکا اين هلی کوپتر در حال انجام پرواز آزمايشی پس از تعمير بوده و تحقيق در باره دليل سقوط اين هلی کوپتر ادامه دارد.


عمليات گسترده عليه شبه نظاميان در استان دياله عراق


ارتش آمريکا روز سه شنبه، عمليات تهاجمی گسترده ای را در چارچوب يک هجوم سراسری به شبه نظاميان شيعه و سنی در عراق، در استان دياله آغاز کرد.


به گزارش خبرگزاری رويترز، ارتش آمريکا اعلام کرده است که در اين عمليات، نزديک به ۱۶ هزار سرباز عراقی و آمريکايی مواضع شبه نظاميان عضو القاعده را در استان دياله هدف گرفته اند.


بنا به اين گزارش، اين عمليات تازه، در ساعات نخستين روز سه شنبه و با حمله هوايی شبانه به شورشيان آغاز شده است.


ژنرال بنيامين ميکسون، فرمانده ارتش آمريکا در شمال بغداد در بيانيه ای اعلام کرد: «در ماههای ژوئن و ژوئيه، بسياری از سلول های القاعده (گروه های کوچک تروريستی) نابود شدند و برخی هم مجبور شدند که مخفی شوند.»


عمليات روز سه شنبه، بخشی از عملياتی بزرگتر به نام «فانتوم» است که روز دوشنبه، با اعلام ارتش آمريکا آغاز شد و در سراسر عراق جريان دارد.


XS
SM
MD
LG