لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۴

فرمانده سپاه: ماهيت تهديدها عليه جمهوری اسلامی در حال تغيير است


محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران
محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران
محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، روز جمعه گفت که ماهيت تهديدها عليه جمهوری اسلامی ایران در حال تغيير است و سپاه و بسيج می بايست خود را با اين تغيير هماهنگ کرده و شناخت لازم از تهديدهايی که «آينده انقلاب» را به مخاطره می اندازند را به دست بياورند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد علی جعفری که در جمع گردان‌های امنيتی «امام علی» صحبت می کرد، گفته است: «ماهيت تهديدات در حال تغيير است و اين هنر سپاه و بسيج است که خود را با اين تغيير هماهنگ کرده و به شناخت تهديداتی بپردازند که در آينده انقلاب را مورد تهديد خود قرار می دهد.»

فرمانده سپاه پاسداران اضافه کرده است:« ما با بهره‌گيری از حوادث گذشته و تجربيات خوبی که برای آينده کسب کرده‌ايم، متوجه شده‌ايم که حوادث آينده هر چند که نظر کلان ممکن است با گذشته مشترکاتی داشته باشد اما مثل هم نيستند و کيفيت هر حادثه در عرصه‌های امنيتی دفاعی، سياسی و اجتماعی با يکديگر متفاوت است.»

طبق اين گزارش، گردان‌های امنيتی امام علی و يگان های موتور سوار آن متعلق به سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ هستند که برای مقاصد امنيتی از جمله مقابله با اعتراضاتی شبيه به اعتراضات پس از انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ سازماندهی شده اند.

در جريان اعتراضات به نتيجه انتخابات رياست جمهوری که ماهها طول کشيد تهران و برخی از شهرهای ايران شاهد نا آرامی های گسترده ای بودند.

به گفته مخالفان دولت، در اين در اين اعتراضات دهها نفر کشته شدند. مقامات انتظامی و قضايی ايران نيز اذعان کردند هزاران نفر را در اين اعتراضات بازداشت کردند.

نقش بسيجيان درحفظ انقلاب

فرمانده سپاه پاسداران همچنين گفته است: «بسيجيان در مقاطع مختلف مانند حوادثی که در دوران تلخ اصلاحات به منظور خاموش کردن نور خدا اتفاق افتاد، با از جان گذشتگی توانستند اين انقلاب و جمهوری اسلامی را حفظ کنند.»

آقای جعفری اعتراضات پس از انتخابات رياست جمهوری را «آزمايشی بسيار سخت» خوانده است.

فرمانده سپاه در اين گردهمايی ضمن اشاره به وظايف گردان‌های امنيتی امام علی گفته است: «اين گردان‌ها با توجه به حساسيت‌های که در ماموريت‌های خود در عرصه‌های اجتماعی دارند، عملکرد‌شان تاثير زيادی بر وضعيت انقلاب در داخل خواهد داشت. »

محمد علی جعفری همچنين با اشاره به اينکه برخورد با صحنه‌های مختلف اجتماعی تبعات مثبت و منفی به دنبال دارد، گفته است: «يکی از مهمترين نکات اين است که بدانيم انجام ماموريت توسط گردان‌های مانند گردان‌های امام علی به چه آگاهی‌هايی نياز دارد و بدانيم که وظيفه ما فقط مقابله فيزيکی با حوادث نيست و بايد بدانيم که چطور با کسانی که از روی ناآگاهی‌ و يا فريب در اين صحنه‌ها حاضر شده‌اند، بايد برخورد کنيم. »

به گزارش خبرگزاری فارس، در گردهمايی گردان های امنيتی امام علی ۳۱ هزار نيروی اين گردان ها حضور داشته اند که در پايان اين مراسم هزاران نفر از نيروهای گردان‌های یاد شده در قالب يگان‌های موتورسوار از مقابل جايگاه رژه رفتند.

محمد علی جعفری، فرمانده سپاه، از جمله فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی است که به اتهام نقض جدی حقوق بشر در ایران توسط اتحادیه اروپا و آمریکا مورد تحریم قرار گرفته است.
XS
SM
MD
LG