لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۴۰

ايتاليايی ها قربانی آلودگی هوا


ميلان و تورين در شمال ايتاليا و چند شهر در لهستان در نزديکی مرز با آلمان از نظر آلودگی هوا رکوردار شهرهای مسموم در اروپا هستند
ميلان و تورين در شمال ايتاليا و چند شهر در لهستان در نزديکی مرز با آلمان از نظر آلودگی هوا رکوردار شهرهای مسموم در اروپا هستند

برپايه برسی های مشترک مرکز ملی تحقيقات ايتاليا و سازمان جهانی بهداشت، سالانه از هر ۵ مرگ ومير در ايتاليا يک نفر از پيامد آلودگی هوا و ديگر مشکلات محيط زيستی جان خود را از دست می دهد.

این افراد در ايتاليا قربانی آلودگی هوا و يا ديگر بيماری های ناشی از آلودگی محيط زيست می شوند. مهم ترين عامل مرگ ومير در پيامد بيماری های ناشی از آلودگی محيط زيست، آلودگی هواست.


حداقل هشت و نيم ميليون از جمعيت ۷۰ ميليونی ايتاليا در مناطقی که آلودگی هوا بيش از حد قابل قبول است زندگی می کنند

در ادامه اين بررسی اشاره می شود که حداقل هشت و نيم ميليون از جمعيت ۷۰ ميليونی ايتاليا در مناطقی که آلودگی هوا بيش از حد قابل قبول است زندگی می کنند.


در نقشه ای که کارشناسان مرکز ملی تحقيقات و سازمان جهانی بهداشت از مناطق آلوده ايتاليا ترسيم کرده اند از ۶ هزار منطقه با عنوان مناطق بسيار خطرناک نام برده شده است که بين آنها نام ۱۵۵۰ معدن و ۱۱۲۰ نهاد توليدی به چشم می خورد.


برپايه اين بررسی شمار قربانيان آلودگی هوا در شهرهای پر ترافيک ايتاليا ساليانه افزون از ۸۲۰۰ نفر برابر با ۹ درصد کل مرگ در اين کشور است.


روبرتو برتولينی Roberto Bertolini ، کارشناس سازمان جهانی بهداشت می گويد «برخی از مناطق شمالی ايتاليا در دشت پادانياPadania هم چون دو منطقه در هلند و بلژيک مسموم ترين مناطق اروپای غربی هستند و زندگی در اين مناطق خطرات بسياری برای سلامتی ساکنين شان به دنبال دارد.»


ميلان و تورين در شمال ايتاليا و چند شهر در لهستان در نزديکی مرز با آلمان از نظر آلودگی هوا و حضور بالای اکسيد آزوت و مونوکسيد کربن در هوا، رکوردار شهرهای مسموم در اروپا هستند.


XS
SM
MD
LG