لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۵

مراسم خداحافظی با مایکل جکسون، ستاره موسیقی پاپ


تابوت مایکل جکسون
تابوت مایکل جکسون
مراسم يادبود مايکل جکسون، ستاره موسيقی پاپ، روز سه شنبه در لس آنجلس با حضور هنرمندان، علاقه مندان، فعالان مدنی و سياسی و خانواده وی برگزار شد.

مراسم يادبود مايکل جکسون به صورت زنده از شبکه های تلويزيونی و اينترنتی پخش شد و ميليون ها نفر در سراسر جهان شاهد این مراسم بودند.

نزديک به ۲۰ هزار نفر در سالن سرپوشيده «استيپل سنتر» در شهر لس آنجلس، شاهد برگزار مراسم يادبود مايکل جکسون بودند. اين در حالی بود که تابوت طلايی با گل قرمز تزئين شده مايکل جکسون در جلوس «سن» قرار داده شده بود.

کشيش ال شارپتون، از فعالان جنبش مدنی آمريکا و دوست خانوادگی مايکل جکسون، در اين مراسم گفت: توانايی، استعداد و هنر مايکل جکسون «پرده رنگين» را کنار زد.

وی افزود: اين مايکل جکسون بود که سياه، سفيد، آسيايی و لاتين تبارها را در کنار يکديگر قرار داد و موسيقی اش با همه کسانی که احساس می کردند جدا افتاده اند، ارتباط برقرار کرد.

شاهين جعفر قلی پسر ۱۲ ساله ايرانی – بريتانيايی نيز با اجرای يک ترانه در اين مراسم نسبت به مايکل جکسون ادای احترام کرد.

جنیفر هادسون نیز در این مراسم یکی از ترانه های دهه نود مایکل جکسون را در این مراسم اجرا کرد.

سرجيو دياز، معاون پليس لس آنجلس، در زمينه حضور مردم در «استيپل سنتر» گفت: انتظار می رفت که حدود ۲۵۰ هزار نفر در خارج اين مرکز حضور يابند، اما به دنبال در خواست مقامات پليس از مردم برای تجمع نکردن در اين محل، جمعيت کمی در بيرون از اين سالن حاضر شدند.

به گزارش خبرگزاری به هنگام ورود خانواده مايکل جکسون به سالن مراسم، بيش از بيست گروه خبری به وسيله هلی کوپتر از اين لحظات خبر و فيلم تهيه کردند.

در همين حال خانواده مايکل جکسون با انتخاب ۸۷۵۰ تن از کسانی که از آشنايان و دوستان خانوادگی آنها محسوب می شدند، به هر کدام دو بليط شرکت در مراسم را اعطاکردند تا در مراسم يادبود و تشييع جنازه سطان موسيقی پاپ در «استيپل سنتر» شرکت کنند.

مجموعه اين رويدادها، مراسم خاکسپاری اين سلطان موسیقی پاپ را به يکی از بزرگترين مراسم یادبود تبديل کرد که فقط برای افرادی مشهور و محبوبی چون مايکل جکسون امکان پذير است.

تعداد مسافران شرکت هوايی بريتش ايرويز، ويرجين ترنس اتلانتيک و چند شرکت هوايی ديگر پس از اعلام جزييات مراسم يادبود و خاکسپاری مايکل جکسون، در چند روز اخير به طرز چشمگيری افزايش يافتند، مسافرانی که از اروپا و ساير نقاط جهان به مقصد لس انجلس، لاس وگاس و سانفرانسيسکو پرواز کردند.

در حدود ۵۰ سالن در سراسر آمريکا از غرب تا شرق اين کشور مراسم یابود مایکل جکسون را برای حاضران پخش کردند.

مايکل جکسون هفته گذشته در سن ۵۰ سالگی و با باقی گذاشتن صدها ميليون دلار بدهی درگذشت. در همين حال بر اساس اسناد ثبت شده دادگاهی در آمريکا، کل دارايي های مایکل جکسون بيش از ۵۰۰ ميليون دلار بر آورد شده است.

قرار است تمام دارايي های مايکل جکسون در يک حساب بانکی به امانت گذاشته شود تا از اين طريق و به تدريج ابتدا به خانواده اش و سپس به طلبکاران پرداخت شود.

علاوه بر مادر مايکل جکسون، سه فرزند وی و چند موسسه خيريه از وارثان اموال او به حساب می آيند.
XS
SM
MD
LG