لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۲

بازداشت «شماری» در برنامه انتخاباتی روحانی در جماران


مراسم سخنرانی حسن روحانی در حسینیه جماران (عکس از کلمه)
مراسم سخنرانی حسن روحانی در حسینیه جماران (عکس از کلمه)
گزارش ها حاکی است که برنامه انتخاباتی حسن روحانی، يکی از نامزدهای انتخابات رياست جمهوری ايران، روز شنبه يازدهم خردادماه در حسينيه جماران در تهران با «دخالت نیروهای امنیتی به تشنج کشیده» شده و شماری نيز توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده اند.

وب سايت «کلمه»، نزديک به اصلاح طلبان، گزارش داده است که سعيد الله بداشتی، رییس ستاد جوانان حامی حسن روحانی دستگير شده است.

اين گزارش اضافه کرده است: « محمد پارسی، شيرين ميرکرمی، محسن رحمانی و چندين نفر ديگر جزو بازداشت شدگان هستند.»

«کلمه» همچنين گزارش داده است که «در انتهای مراسم موتور سواران يگان ويژه همراه با نيروی انتظامی و نيروهای اطلاعاتی لباس شخصی کوچه های اطراف اين مراسم را بستند.»

سايت خبری« الف»، متعلق به احمد توکلی نماينده مجلس ايران، نيز از «درگيری» در پايان سخنرانی حسن روحانی در حسينيه جماران خبر داده و نوشته است شماری در اين مراسم بازداشت شده اند.

در همين زمينه، خبرگزاری مهر گزارش داده است که در جريان سخنرانی حسن روحانی در حسينيه جماران شعارهايی در حمايت از ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد معترض انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ و همچنين در حمايت از حسن روحانی سر داده شد.

طبق اين گزارش حاضران در اين مراسم « سرود يار دبستانی من» و «ای ايران» را با در دست داشتن پوسترهايی از حسن روحانی، ميرحسين موسوی و مهدی کروبی جمع خوانی کردند.

در همين حال، «کلمه» گزارش داده است: پيش از شروع سخنرانی «صد ها تن از حاضران» شعار هايی مانند «سران در حصر ما آزاد بايد گردند» و «زندانی سياسی آزاد بايد گردند» را سر دادند.

روحانی: سال ۹۲ مثل سال ۸۸ نخواهد شد

به گزارش مهر، حسن روحانی در سخنرانی خود در حسینیه جماران گفته است :«با حمايت شما تمام قفلهايی که در اين ۸ سال بر روی زندگی مردم بسته اند را باز خواهيم کرد. شما دانشجويان عزيز و جوانان قهرمان کسانی هستيد که برای نجات کشور، نجات اقتصاد و بهبود زندگی مردم با دلی مجروح به صحنه آمده ايد. لذا ما کشورمان را به عظمت و سربلندی مجدد بر خواهيم گرداند.»

حسن روحانی گفته است:«من يک کلمه مبهم می گويم امسال يعنی سال ۹۲ مثل سال ۸۸ نخواهد شد. شما را از صندوق رای دور نکنند و همه پای صندوقها حاضر شويم انشاالله پيروزی را صاحب خواهيم بود.»

به دنبال اعتراض به نتيجه انتخابات رياست جمهوری ايران در سال ۱۳۸۸، تهران و برخی از شهرهای ايران شاهد تظاهرات اعتراضی بود. در اين اعتراضات دهها نفر کشته شدند. مقام های انتظامی و قضايی ایران گفته بودند که هزاران نفر را در اين اعتراضات بازداشت کرده اند.

مهدی کروبی، ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد،‌ همسر آقای موسوی، از بهمن ماه سال ۱۳۸۹ تاکنون در حبس خانگی به سر می برند.

حسن روحانی در بخشی ديگری از اين سخنرانی گفته است:« هر گلی در اين ۸ سال به سر مردم زده ايد ديگر بس است ما با شور، هيجان و اميد به سمت ۲۴ خرداد حرکت می کنيم. زنده باد ايران، زنده باد اسلام، زنده باد تدبير و اميد.»

حسن روحانی در اين سخنرانی بارديگر از سياست های هسته ای طی هشت سال اخير انتقاد کرده است.
XS
SM
MD
LG