لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۹

اژه ای: رييس قوه قضاييه پيگير پرونده جواد لاريجانی است


صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه و محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه
صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه و محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه
غلامحسين محسنی اژه ای، دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضاييه، روز دوشنبه گفت: صادق لاريجانی، رييس قوه قضاييه پيگير پرونده برادرش محمد جواد لاريجانی در خصوص «مسائل زمين شهری و منابع طبيعی» است.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحسين محسنی اژه ای با تشريح برخی از موارد موجود در پرونده محمد جواد لاريجانی گفت: با دستور ریيس قوه اين پرونده در حال پيگيری است و در صورت وجود تخلف، اغماض نمی شود.

جواد لاريجانی هم اکنون دبير ستاد حقوق بشر قوه قضایيه جمهوری اسلامی ايران است.

سخنگوی قوه قضاييه درباره پرونده جواد لاريجانی و پيگيری شاکی پرونده گفت: مسائل زمين شهری و منابع طبيعی از سالهای قديم تاکنون پرونده داشته که بيشتر اختلافات اشخاص و دستگاهها با منابع طبيعی است. اين اختلافات يا بر سر متراژ زمين يا بر سر واگذاری ها است.

غلامحسين محسنی اژه ای در ادامه اضافه کرد: «در مورد ايشان دو بحث مطرح است. يکی اختلاف بر سر خريداری زمين ها از اشخاص و بخشی هم از مشکل با منابع طبيعی است. يک بحث اين است که واگذاری ها بيشتر بوده يا خارج از ضوابط زمين ها واگذار شده باشد. هشت ماه قبل ریيس قوه به ریيس دادگستری تهران تاکيد کردند اين مورد را به سرعت رسيدگی کنيد که اگر خلاف صورت گرفته بدون هيچ گونه اغماضی انجام شود.»

سخنگوی قوه قضاييه گفته است:« خود آقای جواد لاريجانی هم می گويد من سند دارم. در يکی از اسناد اين طور نوشته است که منابع طبيعی گفته بعد از ۵ سال اگر زمين را آباد کرديد برای شما و اگر نکرديد پس می گيريم. ولی يقين داشته باشيد در حال بررسی است.»

هفته گذشته علی مطهری، نماينده اصولگرای مجلس نهم، از دادستان تهران خواسته بود تا به جای محدود کردن آزادی نمايندگان مجلس، «تکليف پرونده» کسانی چون محمد جواد لاريجانی را روشن کند.

محمد جواد لاريجانی به دنبال اظهارات علی مطهری و همچنین گزارش های منتشر شده درباره «پرونده اش»، به وب سايت «ستاد حقوق بشر قوه قضاييه» گفته بود: «اولا بنده افتخار می کنم که کشاورز و دامدار هستم. کشاورزی در خانواده ما يک سنت است. مواردی که عليه من در رسانه ها تبليغ شده باعث افتخار من است. من افتخار می کنم که با زحمت بيش از ۲۰ سال توانسته ام ولو يک وجب از خاک ميهنم را ابادتر کنم.»

پيشتر وب سايت «بامداد خبر» اسنادی را منتشر کرده بود که بر اساس آن ادعا شده بود که محمد جواد لاريجانی بيش «از ۳۴۲ هکتار از اراضی ملی در حاشيه ورامين» را تصرف کرده است.

محمدجواد لاريجانی بزرگترين پسر آيت الله ميرزا هاشم آملی است. علی لاريجانی ديگر برادر وی رييس مجلس ايران است.
XS
SM
MD
LG