لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۴۵

هيات ويژه قوه قضایيه: مستندات کروبی درباره آزار جنسی ساختگی است


هيات ويژه قوه قضاييه نتيجه بررسی های خود درباره آزار جنسی بازداشت شدگان وقايع اخير را منتشر کرده و می گويد: مستندات مهدی کروبی در اين باره کاملا «ساختگی» است.

اين هيات در نامه ای به صادق لاريجانی، رييس قوه قضاييه، اعلام کرده است: در جمع بندی اطلاعات ارائه شده از سوی مهدی کروبی، به اين نتيجه رسيده است که مستندات و مدارکی برای تاييد ادعای آزار جنسی وجود نداشته و ادعاهای مطرح شده عاری از حقيقت است.

اين هيات قضايی تاکيد کرده است اين ادعاها و مدارک ارائه شده کاملاً ساختگی و برای انحراف افکار عمومی تنظيم شده است.

ابراهيم رئيسی، معاون اول رئيس قوه قضائيه، غلامحسين محسنی اژه ای، دادستان کل کشور و علی خلفی، رئيس حوزه رياست قوه قضائيه، سه عضو کميته ويژه قوه قضاييه برای بررسی موضوع آزار جنسی بازداشت شدگان وقايع اخير هستند.

هيات سه نفره قوه قضايیه در نامه خود به صادق لاريجانی خواستار انتشار نتيجه گزارش هیأت از طريق رسانه‌های جمعی شده است.

اين هيات همچنين پيشنهاد کرده است که گزارش به مرجع صالحه قضايی ارسال شده و تا از اين طريق با کسانی که به گفته اين هيات «با نشر اکاذيب و ايراد تهمت و افترا» موجب «تشويش اذهان عمومی» و باعث هتک «حيثيت و اعتبار نظام» شده اند برخورد «قاطع» صورت گيرد.

مهدی کروبی، نامزد معترض به نتيجه انتخابات و دبير کل حزب اعتماد ملی، طی ماه گذشته اطلاعاتی در خصوص اقدامات عليه بازداشت شدگان، از جمله تجاوز، منتشر کرده و از مسئولان خواسته بود به اين موارد رسيدگی کنند.

نامه مهدی کروبی به اکبر هاشمی رفسنجانی، رييس مجلس خبرگان، درباره احتمال آزار جنسی بازداشت شدگان اخير، با واکنش های بسياری از سوی مقامات بلندپايه جمهوری اسلامی رو به رو شد.

آقای کروبی همچنین در نامه ای به صادق لاريجانی، رييس جديد قوه قضائيه، از وی خواسته بود در اين زمينه اقدام کند. آقای لاريجانی نيز اين هيات سه نفره قضایی را مامور بررسی اين موضوع کرد.

در همين زمينه يک روز پس از دومین ديدار مهدی کروبی و هيات سه نفره روز سه شنبه هفته گذشته ماموران امنيتی با حکم دادستانی تهران دفتر کميته پيگيری بازداشت شدگان وقايع را مهر و موم کرده و اسناد و مدارک اين دفتر را ضبط کردند.

در همين روز عليرضا بهشتی، مشاور ميرحسين موسوی و عضو کميته بازداشت شدگان اخير، و مرتضی الويری، رييس کميته صيانت آرا مهدی کروبی و عضو کميته بازداشت شدگان، روز سه شنبه بازداشت شدند.

در ادامه اين روند دفتر مهدی کروبی و همچنين حزب اعتماد ملی مهر و موم شد.
XS
SM
MD
LG