لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۰

مهدی کروبی: اين اقدامات خللی در اراده ام ايجاد نمی کند


تصویر حمله به خودروی مهدی کروبی که در وب سایت «رجا نیوز» منتشر شده است.
تصویر حمله به خودروی مهدی کروبی که در وب سایت «رجا نیوز» منتشر شده است.
مهدی کروبی يک روز پس از حادثه «تیراندازی» به خودروی وی در قزوين، شامگاه جمعه بدون تيم محافظان خود به ديدار خانواده عمادالدين باقی رفته و تاکيده کرده است که اين اقدامات خللی در اراده او ايجاد نخواهد کرد.

بنابر گزارش ها، نيروهای لباس شخصی روز پنجشنبه مانع شرکت مهدی کروبی در يک مراسم عزاداری در شهر قزوين شدند و در اين حادثه خودروی حامل آقای کروبی هدف تيراندازی قرار گرفت ولی به دليل اين که خودروی وی ضد گلوله بود، به وی و همراهانش آسيبی نرسيده است.

در همين حال، به گزارش «سحام نيوز»، پايگاه رسمی حزب اعتماد ملی، آقای کروبی شامگاه روز جمعه به منزل عمادالدين باقی، فعال مدنی که هم اکنون در زندان به سر می برد، رفته است و حمله به خودرو خود در قزوين را « اقدامی جاهلانه » خوانده و گفته است: اين نوع اقدامات نه تنها در اراده وی «خللی» ايجاد نمی کند بلکه عزمش را «در احقاق حقوق معطل مانده مردم جدی تر »می کند و به «گردانندگان جريان تماميت خواه» اعلام کرد که تا «آخرين قطره خون ازاين راه و هدف مقدس برنخواهد گشت».

حسين کروبی، فرزند مهدی کروبی، در توضيح حوادث وقايع قزوين به راديوفردا گفته بود، روز پنج‌شنبه خودروی اين نامزد انتخابات رياست جمهوری دهم در قزوين هدف اصابت دو گلوله قرار گرفته، ولی چون خودرو زرهی بوده، آسيبی به کسی نرسيده و فقط شيشه‌های خودرو شکسته يا ترک برداشته است.

حسين کروبی می‌افزايد که ده دقيقه پس از ورود پدرش برای شرکت در مراسم روضه‌خوانی ماه محرم در منزل ناصر قوامی، نماينده سابق قزوين در مجلس، خبرگزاری فارس که وابسته به سپاه است اعلام کرده است که محل اقامت وی به محاصره نيروهای حزب‌الله در آمده است.

به گفته حسين کروبی، پس از ساعتی چند اتوبوس و مينی‌بوس برخی نيروها و شماری از نيروهای بومی و روستايی را جلو محل اقامت آقای کروبی پياده می‌کنند و اين افراد با فحاشی و پرتاب سنگ و آجر تمامی شيشه‌های محل اقامت او را می‌شکنند؛ به دنبال آن پس از گذشت مدتی، يگان ويژه در محل حاضر می‌شود و آقای کروبی با مداخله اين نيرو با اتومبيلش قزوين را به مقصد تهران ترک می‌کند، اما تجمع‌کنندگان با تخم‌مرغ و آجر به خودروی او حمله می‌کنند و دو تير به شيشه‌های جلو و عقب اتومبيل اصابت می‌کند.

«مرخص کردن محافظان»

در همين حال «سحام نيوز» گزارش داده است که به دنبال وقايع روز پنجشنبه قزوين، مهدی کروبی تيم محافظان خود را «مرخص» کرده است.

سحام نيوز اضافه کرده است مهدی کروبی در توضيح اين اقدام گفته است:« محافظينی که رسالتشان حفظ جان افراد است و در هنگام وقوع چنين حوادثی اختيار لازم در دفاع و حفاظت ندارند، عملاً کارايی موثری نخواهند داشت».

اين نخستين بار نيست که مهدی کروبی با تيم محافظان خود مشکل پيدا می کند. تقی کروبی، فرزند مهدی کروبی، ده روز پيش گفته بود، محافظان مهدی کروبی از چند روز پيش از «همراهی و حفاظت از وی» خودداری می‌کنند.

تقی کروبی با بيان اين که پدرش در خانه «نيمه‌حبس» شده است، افزوده بود که اين اقدام محافظان باعث شده است تا در صورتی که مهدی کروبی بدون محافظ از خانه خارج شود، با خطر حمله نيروهای تندرو روبه‌رو شود.

به دنبال اقدامات مهدی کروبی در خصوص پرونده «تجاوز به زندانیان» حملات به این نامزد معترض به نتیجه انتخابات بیشتر شده است و تاکنون چندبار مورد حمله قرار گرفته است.
XS
SM
MD
LG