لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۱

فاطمه کروبی: هر اتفاقی برای همسرم رخ دهد،حکومت مسئول آن است


.
.
فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی از رهبران مخالفان در ايران، در بيانيه ای با تکذيب اخبار مربوط به بيماری همسرش اعلام کرد، چنانچه هر اتفاقی برای همسر و اعضای خانواده اش رخ دهد، «حکومت مسئول مستقيم آن است».

در بيانيه فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی از رهبران مخالفان در ايران، آمده است:«نمی دانم شايد آن ۱۵ نفر مسلحی که با مرعوب کردن سرايدار به طور غيرقانونی و در غياب ما به منزل ورود کرده اند و يا افراد مسلحی که در روز ۲۲بهمن گازی مشکوک را مستقيماً به صورت ايشان زدند، کاری را صورت دادند که خدای ناکرده در آينده نتيجه آن را بايد شاهد باشيم».

فاطمه کروبی با اين حال تصريح کرده است:«به هر تقدير بدون ترس و واهمه از وحشی‌گری مزدوران مجدداً تأکيد می‌کنم هر اتفاقی برای من، همسرم و فرزندانم رخ دهد، حکومت مسئول مستقيم آن است و هرگز نمی‌تواند از بار مسئوليت آن شانه خالی کند».

بيانيه فاطمه کروبی در ادامه واکنش ها به اخبار وب سايت ها و همچنين اظهارات شخصيت‌های نزديک به دولت دهم درباره بيماری مهدی کروبی است.

در همين زمينه، محمدحسين صفارهرندی، وزير ارشاد در دولت نهم، هفته گذشته در يادداشتی در روزنامه کيهان با اشاره به بيماری يک اصلاح طلب از وی خواسته بود تا «استغفار» کند.

اين در حالی بود که «جهان نيوز»، وب سايت وابسته به عليرضا زاکانی نماينده اصولگرای مجلس، خبر داده بود که مهدی کروبی «به شدت با يک بيماری صعب‌العلاج دست و پنجه نرم می‌کند».

فاطمه کروبی در بيانيه خود باردیگر تأکيد کرده است که «خانواده مهدی کروبی که تلاش زيادی را برای به ثمر رسيدن انقلاب انجام داده اين روزها به دليل حمايت صريح و قاطع از مردم مظلوم، فاقد حداقل امنيت است».

فاطمه کروبی اضافه کرده است: «دفاع جانانه فرزند احمد از قربانيان جنايات اخير برگ زرينی در تاريخ زندگی او و خانواده اوست. انسانی که با خدا معامله می‌کند و برای مردمش آماده پرداخت هرگونه هزينه‌ای است، مايه افتخار کروبيان عالم است. نسل کروبی به داشتن چنين مردی که آخرت خود را به متاع ناچيز قدرت آلوده نکرد و نمی‌کند، افتخار می‌کند.»

در همين زمينه رسول منتجب نيا، قائم مقام حزب اعتماد ملی، نيز روز پنجشنبه طرح اخبار درباره بيماری مهدی کروبی را را در راستای «جنگ روانی» دانست و نسبت به طراحی «توطئه ای» عليه جان آقای کروبی، ابراز نگرانی کرد

مهدی کروبی در جريان حوادث پس از انتخابات رياست جمهوری در ايران چندبار از سوی نيروهای امنيتی مورد حمله قرار گرفته است، که از جمله می‌توان به حمله لباس‌شخصی‌ها و نيروهای امنيتی به مهدی کروبی و همراهان وی در جريان راهپيمايی ۲۲ بهمن اشاره کرد.

يش از آن نيز مهدی کروبی در جريان شرکت در راه‌پيمايی ۱۳ آبان و نمايشگاه مطبوعات با حمله نيروهای حامی دولت مواجه شد و در جريان حضور وی در يک مراسم عزاداری در شهر زنجان نيز از فرزند وی نقل شد که نيروهای لباس شخصی به سوی خودروی حامل وی شليک کرده‌اند.

در ميان فرزندان مهدی کروبی نيز دو فرزند ارشد وی، حسين و محمدتقی، ممنوع‌الخروج شده‌اند و فرزند سومش، علی، در جريان راهپيمايی ۲۲ بهمن به طور موقت بازداشت و توسط لباس‌شخصی‌ها مضروب شد.
XS
SM
MD
LG