لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۶

فرزند مهدی کروبی: در انتقال پدرم به بیمارستان تعلل می‌کنند‬


محمد تقی کروبی، فرزند مهدی کروبی و از رهبران مخالفان دولت در ايران، روز جمعه سوم آذرماه گفته است، به رغم «نگرانی» درباره وضعيت سلامتی مهدی کروبی، مقام‌های امنيتی در انتقال پدرش به بيمارستان برای مداوا تعلل می‌کنند.

محمد تقی کروبی به سحام نيوز، وب سايت نزديک به مهدی کروبی، گفته است، خانواده او روز پنجشنبه با مقام‌های امنيتی برای انتقال پدرش از حصر خانگی به بيمارستان به توافق اوليه رسيدند اما تا جمعه شب هنوز اينکار انجام نشده است.

طبق اين گزارش پنجشنبه «مقامات امنيتی در تماس با خانواده آقای کروبی، از اعلام موافقت خود برای انتقال ايشان به بيمارستان خبر داده بودند. ليکن عليرغم اين اعلام موافقت و عليرغم نگرانی‌ها در خصوص وضعيت جسمی ايشان مقامات امنيتی تا لحظه انتشار اين خبر، از انتقال آقای کروبی به بيمارستان، سر باز زده‌اند.»

هفته گذشته به دنبال بيماری مهدی کروبی و بروز «علايم هشداردهنده»، وی برای معاينه به بيمارستانی در تهران منتقل شد . روز دوشنبه ۳۰ آبانماه فرزند مهدی کروبی در گفت وگو با راديو فردا تاييد کرد که پدرش پس از معاينه به محل حصرش بازگردانده شده است.

پيشتر فرزند مهدی کروبی گفته بود، از چند هفته پيش در جريان ملاقات‌ها، اعضای خانواده مهدی کروبی متوجه کاهش وزن، بی‌اشتهايی، سرگيجه و حالت تهوع او شده بودند.

در همين حال، محمد تقی کروبی روز جمعه به سحام نيوز گفته است: «عليرغم توافق اوليه مقامات امنيتی مبنی بر انتقال آقای کروبی به يک بيمارستان هنوز اين امر اتفاق نيافتاده است.»

محمدتقی کروبی می‌گويد: «به رغم اين که تمام مدارک پزشکی و نتيجه آزمايشات را در اختيار خانواده و پزشک معتمد ايشان قرار دهند، تنها کپی بخشی از آزمايشات را به خانواده تحويل داده‌اند. در حالی که بنا به گفته پزشکان معتمد خانواده آقای کروبی، برای بررسی کامل وضعيت ايشان نياز به داشتن اصل تمامی مدارک و آزمايشات پزشکی ايشان است.»

فرزند مهدی کروبی بر در اختيار قرار دادن کامل مدارک پزشکی پدرش از سوی نهادهای امنيتی و يا انتقال آقای کروبی به بيمارستان مورد نظر خانواده برای انجام آزمايشات کامل و درمان تاکيد کرده است.

محمد تقی کروبی همچنين گفته است که روز جمعه «مجددا پزشک تحت امر نهادهای امنيتی، آقای کروبی را معاينه نموده است. اين دومين باری است که پزشک معتمد نهاد امنيتی ايشان را معاينه نموده و عليرغم تجويز دارو، هيچ تغيير مثبتی در روند درمان ايشان ديده نشده است.»

فرزند مهدی کروبی همچنين تصريح کرده است: «آنچه که مهم و نگران کننده است، عدم برخورداری آقای کروبی از حقی است که زندانيان سياسی و غير سياسی در حوزه درمان از آن برخوردارند و حق طبيعی و اوليه يک زندانی است.»

طبق اين گزارش هم اکنون يکی از اعضای خانواده مهدی کروبی همراه وی است.

مهدی کروبی و ميرحسين موسوی، دو نامزد معترض به نتيحه انتخابات رياست جمهوری ايران در سال ۱۳۸۸، در بهمن ماه سال ۱۳۸۹ از معترضان خواسته بودند تا تظاهراتی در حمايت از اعتراضات در کشورهای عربی برگزار کنند.

به دنبال حضور معترضان در خيابان ها در روز ۲۵ بهمن سال ۱۳۸۹، زهرا رهنورد، فاطمه کروبی، مهدی کروبی و ميرحسين موسوی تحت بازداشت خانگی قرار گرفتند. پس از مدتی فاطمه کروبی از حصر خانگی خارج شد.

ميرحسين موسوی در حدود دوماه پيش به دنبال عارضه قلبی به يک بيمارستان در تهران منتقل و تحت آنژيوگرافی قرار گرفت.
XS
SM
MD
LG