لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۲

محمدتقی کروبی: يک روحانی مورد اعتماد با پدر و مادرم دیدار کرده است


محمدتقی کروبی، فرزند فاطمه و مهدی کروبی، روز چهارشنبه اعلام کرد، يک روحانی مورد اعتماد خانواده‌اش و نظام جمهوری اسلامی شب گذشته با پدر و مادرش ديدار کرده و از سلامت آنها خبر داده است.

محمدتقی کروبی در وب سايت خود نوشته است: «بعد از بيست و سه روز بی خبری مطلق از وضعيت پدر و مادرم، امروز روحانی عزيزی که مورد اعتماد خانواده و حاکميت است طی تماس تلفنی با اينجانب اظهار داشتند که شب گذشته در محيطی دوستانه با پدر و مادرم ملاقات نموده اند. اين عزيز خبر از صحت، سلامت و آرامش کامل آنان دادند.»

محمدتقی کروبی توضيح بيشتری در خصوص هویت این روحانی و محل اين ملاقات ارائه نکرده است.

محمدتقی کروبی در ادامه نوشته است: «با وجود ۳۶ روز محروميت تمامی اعضای خانواده از ديدار با والدين و ۲۳ روز از ناپديد شدن آنها، اين اقدام ديرهنگام مقامات امنيتی را به فال نيک گرفته و اميد است که در آينده نزديک حق اطلاع و ديدار خانواده به رسميت شناخته شود.»

به دنبال فراخوان ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، برای برگزاری راهپيمايی در روز ۲۵ بهمن در حمايت از قيام مردم مصر و تونس، مقام‌های جمهوری اسلامی با افزايش محدوديت‌ها برای اين دو رهبر مخالفان، آنها را به طور کامل در حصر خانگی قرار داده و ارتباط آنها را حتی با اعضای خانواده هايشان قطع کردند.

در اوايل اسفند برخی از سايت‌های خبری مخالفان از انتقال زهرا رهنورد، فاطمه کروبی، ميرحسين موسوی و مهدی کروبی به زندان حشمتيه تهران خبر دادند اما مقامات قضايی جمهوری اسلامی ايران اين خبر را تکذيب کردند و اعلام کردند که انها در منازل خود به‌سر می‌برند.

در همين زمينه، اعضای خانواده مهدی کروبی از روشن شدن چراغ منزل در پنجشنبه ۱۹ اسفندماه خبر دادند، ولی گفتند کسی به زنگ در خانه پاسخ نداده است.

وب سايت کلمه نزديک به ميرحسين موسوی، پيشتر در ۱۷ اسفندماه خبر قبلی خود در خصوص انتقال ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد به زندان حشمتيه را اصلاح کرده بود.

در همين زمينه، فرزندان زهرا رهنورد و ميرحسين موسوی در نامه ای اعلام کردند در ۱۷ اسفند بعد از ۲۲ روز بی خبری، در خانه ای در خيابان پاستور تهران توانسته اند با پدر و مادرشان ديدار کنند.

مخالفان دولت در ايران می گويند نيروهای امنيتی جمهوری اسلامی امکان ارتباطی زهرا رهنورد، فاطمه کروبی، ميرحسين موسوی و مهدی کروبی را با بيرون قطع کرده اند و انها برخلاف ميل باطنی‌شان محبوس شده اند.

اردشير امير ارجمند، از مشاوران ميرحسين موسوی، نيز می گويد مقامات جمهوری اسلامی تاکنون وضعيت حقوقی اين رهبران را مشخص نکرده اند.
XS
SM
MD
LG