لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۴۸

واگذاری بزرگترين پروژه راه‌سازی ايران به قرارگاه خاتم الانبياء


محمود احمدی نژاد در جریان آغاز عملیات اجرایی بزرگراه قم مشهد
محمود احمدی نژاد در جریان آغاز عملیات اجرایی بزرگراه قم مشهد
دولت ايران ساخت بزرگراه قم به مشهد را به شرکت «تهران گسترش»، وابسته به قرارگاه خاتم الانبياء واگذار کرده است و عمليات اجرايی اين بزرگراه روز شنبه با حضور محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران، آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ايسنا، محمود احمدی نژاد در مراسم آغاز عملیات اجرایی بزرگراه «حرم تا حرم»، ساخت این بزرگراه را بزرگترين پروژه کشور اعلام کرده است.

محمود احمدی‌نژاد همچنين گفت: «شرکت‌های خارجی برای سرمايه‌گذاری اول طاقچه‌بالا می‌گذاشتند، اما حالا که می‌بينند ما نيازی به آن‌ها نداريم، به صف شده‌اند و می‌خواهند برگردند.»

حميد بهبهانی، وزير راه و ترابری، نیر در مراسم آغاز عملیات اجرایی بزرگراه قم -تهران-مشهد گفت: اين بزرگراه که هزار و صد کيلومتر طول دارد با مشارکت وزارت راه، شرکت تهران گسترش وابسته به قرارگاه خاتم الانبيا و بانک ملی ايران احداث می‌شود.

به گفته حميد بهبهانی هزينه اين بزرگراه بين ۱۳ تا ۱۵ هزار ميليارد تومان برآورد شده است.

وزير راه و ترابری ايران می گويد: اين پروژه برای چهار هزار نفر بصورت مستقيم اشتغال ايجاد می‌کند.

به گزارش ايسنا، در اين مراسم رييس قرارگاه کربلا نيز گزارشی از فعاليت‌های اين قرارگاه در اجرای اين پروژه ارائه کرده است.

قرارگاه خاتم‌الانبيا، به عنوان يکی از بازوهای اقتصادی سپاه پاسداران از زمان روی کار آمدن دولت محمود احمدی نژاد فعاليت‌های اقتصادی خود را توسعه داده و مهم‌ترين قراردادهای نفت و گازی ايران را حتی در مواردی بدون شرکت در مناقصه در اختيار گرفته است.

در اواخر خرداد ماه سال جاری نيز قرارداد ۲۱ميليارد دلاری توسعه شش فاز گازی ميدان پارس جنوبی به کنسرسيومی مرکب از وزارت نفت، سازمان گسترش و نوسازی صنايع ايران، شرکت دولتی پتروپاس و قرارگاه خاتم‌الانبيا واگذار شده بود.

اين در حالی است که قرارگاه خاتم‌الانبيا‌ از جمله شرکت‌ها و سازمان‌های ايرانی است که در کنار ساير شرکت‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای و موشکی جمهوری اسلامی هدف تحريم‌های تازه شورای امنيت سازمان ملل متحد قرار گرفته است.

همچنين آمريکا و کشورهای غربی نيز اين مجموعه وابسته به سپاه پاسداران را تحريم کرده‌اند.
XS
SM
MD
LG