لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۶

هشتاد و دو درصد از کودکان زير دو سال در شبکه اينترنت حضور دارند


براساس تحقيقات يک موسسه ايمنی شبکه اينترنت در ده کشور پيشرفته و غربی حدود ۸۲ درصد از کودکان زير سن ۲ سال به نوعی روی شبکه اينترنت حضور دارند. يکی از دلايل گسترش اين پديده وجود امکانات تبادل تصوير در شبکه های اجتماعی مثل فيس بوک است.

شبکه خبری سی ان ان می نويسد در اين ميان کودکان خردسال آمريکايی در مقام اول قرار دارند و قريب ۹۲ درصد از آنها به شکلی تصويرشان روی صفحات اينترنت وجود دارد. پس از آمريکا نيوزيلند با ۹۱ درصد و سپس کانادا و استراليا هر يک با ۸۴ درصد در مقام های بعدی قرار دارند.

در تحقيقات موسسه ايمنی اينترنت وضعيت در کشورهای اروپايی مثل بريتانيا، فرانسه ، آلمان ، ايتاليا و اسپانيا نيز بررسی شده است. ژاپن تنها کشور پيشرفته ای است که در آن کمتر از نيمی از کودکان زير سن دو سال بر پهنه اينترنت حضور دارند.

به گزارش موسسه AVG انتشار عکس کودکان خردسال لزوما توسط مادر يا والدين اين کودکان صورت نمی گيرد. دراين تحقيقات که از بيش از ۲ هزار مادر سئوال شده و مشخص شد که فقط ۳۳ درصد از آنها خود تصوير نوزادان را روی اينترنت منتشر می کنند. معمولا اين کار توسط ساير اعضای خانواده و يا دوستان صورت می گيرد و بنابراين حذف اين تصوير و پاک کردن آنها از روی اينترنت برای والدينی که از اين کار راضی نيستند بسيار دشوار می شود.

شبکه خبری سی ان ان از قول موسسه ای که اين تحقيقات را انجام داده می نويسد که بسياری از مردم تماشای عکس نوزادان يا کودکان خردسال را دوست دارند. اما گاهی اوقات همراه با اين عکسها اطلاعات شخصی مثل تاريخ تولد و يا اسم و فاميل والدين نيز روی شبکه اينترنت منتشر می شود که سارقان اطلاعات شخصی به سادگی می توانند از آن سوء استفاده کنند.

AVG که يک موسسه ايمنی و امنيت اينترنت است اساسا در زمينه طراحی و توسعه نرم افزار و سيستم های ضد ويروس فعاليت دارد و برای حفاظت از اطلاعات و رديابی سارقان اطلاعات اينترنتی به برخی از دولتها خدمات می دهد. موسسه AVG برای تنظيم گزارش اخير خود نظرسنجی هايی در ميان مادران در ده کشور مختلف انجام داده است.

يکی از مسئولان اين موسسه می گويد:« نکته مهم اين است که هر مادری و يا هر کاربر اينترنتی بايد بداند که دقيقا چه می کند و انتشار عکس نوزادان و يا ارسال ان از طريق شبکه های اجتماعی مثل فيس بوک چه عواقبی می تواند داشته باشد.»

او توصيه می کند که کاربران به هنگام انتشار اطلاعات شخصی نظير عکس کودکان بايد از سيستم های محافظت از اطلاعات شخصی در اين وب سايت ها استفاده کنند. ولی نکته در اين است که بسياری از مردم با اين ظرائف استفاده از اينترنت آشنا نيستند.
XS
SM
MD
LG