لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۳

مدونا در فهرست مشاهير «راک اند رول»


نام مدونا در فهرست «تالار مشاهیر راک اند رول» قرار گرفت.
عکس از AFP
نام مدونا در فهرست «تالار مشاهیر راک اند رول» قرار گرفت. عکس از AFP

بيست و سومين مراسم و ضيافت شام سالانه تالار مشاهير راک اند رول شامگاه دوشنيه دهم مارس، در هتل «والدرف استريا» نيويورک برگزار شد.


در مراسم امسال« تالار مشاهير موسيقی راک اند رول» نام هفت فرد و گروه ديگر به نام های ثبت شده پيشين در اين تالار، افزوده شد.


در بيست و سومين مراسم سالانه معارفه نام های جديد به «تالار مشاهير راک اند رول» که در هتل «والدرف استريا» نيويورک برگزارشد اين افراد معرفی شدند: مدونا، خواننده پرآوازه موسيقی پاپ، جان ملن کمپ، کنی گمبل و لئون هاف، چهره های بلندآوازه راک در سبک موسوم به Philly soul، لئونارد کوهن آهنگ ساز و چهره ادبی کانادايی، گروه راک ۵ نفره ی بريتانيايی، گروه راک اينسترومنتال «ونچرز» و «ليتل والتر» نوازنده خوش ذوق سازدهنی.


شاعر به معنای کلاسیک


در وب سايت «تالار مشاهير راک اند رول» نوشته شده: تنها چند هنرمند در قلمرو موسيقی پاپ وجود دارند که حقيقتا می توان آنان را به معنای کلاسيک و هنری، شاعر ناميد.


اين وب سايت تاکيد کرده است که باب ديلن، لو ريد، جونی ميشل و فيل آکس و لئونارد کوهن در صدر اين فهرست ممتاز جای می گيرند.


لئونارد کوهن ۷۴ ساله ، پيش از آنکه به عنوان آهنگساز صاحب نام شود، چهره ای شناخته شده به عنوان شاعر و نويسنده بود. کوهن در شهر مونترال کانادا متولد شده و رشد کرده است، شهری که به خاطر تاريخ و فرهنگ غنی اش در خدمت سه شيفتگی لئونارد کوهن قرار گرفت يعنی رومانس، مذهب و سياست.


به گزارش خبرگزای آسوشيتدپرس، آقای کوهن به خاطر نوشتن ترانه هايی مثل سوزان و «هاله لويا» اگر معروفترين نباشد، اما يکی از بهترين هاست . او که در اين مراسم تاکسيدوی سياه رنگ بر تن داشت در سخنرانی خود بخشی از شعرش با نام «آسمانخراش ترانه» را خواند.


موفق ترین هنرمند


به نوشته کتاب گينس که رکوردهای جهان را ثبت می کند، مدونا موفق ترين زن هنرمند در تمامی اعصار است.


در وب سايت «تالار مشاهير راک اند رول» درباره او نوشته شده است که مدونای ۵۰ ساله نه تنها در جهان موسيقی بلکه در کل جهان يکی از قابل توجه ترين چهره هاست.


به گزارش این وب سایت، مدونا نخستین چهره چند وجهی موسیقی پاپ است که از موسيقی پاپ رقصی به سينما، تلويزيون، ويدئو، جهان مد و نشر راه يافت و همزمان به سطحی از شهرت رسيد که می توان آن را با مريلين مونرو بازيگر افسانه ای هاليوود مقايسه کرد.


به گزارش خبرگزاری آسوشيتد پرس، مدونا در اين ضيافت لحظات کليدی زندگی حرفه ای اش را به ياد آورد از زمانی که اولين نوار آزمايشی اش را برای يک کمپانی صفحه پرکنی ضبط کرده تا وقتی که روی صحنه است و در مقابل هزاران زنی ايستاده که مانند خودش لباس پوشيده اند.


مدونا از يکی از معلم هايش ياد کرد که زمانی که ۱۴ سال داشت به او گفته بود به دنبال روياهايش برود.


مدونا گفت: حتی کسانی که او را بی استعداد، چاق و خواننده يک شبه خوانده اند به او کمک کرده اند. او گفت:« اين افراد مرا وادار کردند که مرتب خودم را زير سوال ببرم و هلم دادند که بهتر شوم» .


خوشبخت ترين پسر دنيا


جان ملن کمپ در سخنرانی اش از جراحی بر روی نخاعش حرف زد تنها زمانی که شش هفته از تولدش می گذشت و گفت پزشکان نگران بودند که او از ناحيه گردن به پايين فلج شود.


اين ستاره ۵۶ ساله راک که ناراحتی قلبی دارد و پس از خاموش کردن سيگارش به روی صحنه رفت گفت مادربزرگش هميشه در گوش او زمزمه مي کرده که : پسرم تو خوشبخت ترين پسر دنيايی !


جان ملن کمپ خواننده و آهنگساز جنجالی راک ِ هارتلند نيز همراه نوای گيتار پسرش در مراسم روز دوشنبه برای حاضران در مراسم معارفه و ثبت چهره های جديد در تالار مشاهير راک اند رول ورژنی ديگر از آهنگ Authority Song را اجرا کرد. جان ملن کمپ درباره اين آهنگ گفت:«هنوز همان احساس ۲۵ سال را دارم هنگامی که اين آهنگ را نوشتم».


کنی گمبل و لئون هاف آهنگسازان و تهيه کنندگان نوعی از راک ملوديک موسوم به «فيلادلفيا سول» و همکاری با هنرمندان مختلف مفتخر به جای گرفتن در ميان مشاهير تالار راک اند رول شدند.


گمبل از تک آهنگ معروفش «من و خانم جونز» ياد کرد که آن را در سال ۱۹۷۲ درباره رابطه نامشروع يک زن و مرد نوشتند و بيلی پال آن را اجرا کرد. آقای گمبل سپس با خنده گفت اين روزها رابطه های شبيه« داستان من و خانم جونز» زياد در نيويورک باب نيست و اين زمانی بود که تنها چند ساعت از پخش خبر اتهام رابطه اليوت اسپيتز، فرماندار نيويورک، با يک روسپی می گذشت.


XS
SM
MD
LG