لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۴

«ابراز نگرانی از وضعيت سلامتی مجيد توکلی در پی اعتصاب غذا»


مجید توکلی، عضو انجمن اسلامی دانشگاه پلی تکنیک
مجید توکلی، عضو انجمن اسلامی دانشگاه پلی تکنیک
درپی انتشار خبر اعتصاب غذای خشک مجيد توکلی، از فعالان دانشجويی، يکی از اعضای خانواده وی در گفت وگو با راديو فردا نسبت به وضعيت سلامت اين فعال دانشجويی در زندان «ابراز نگرانی شديد» کرده است.

به دنبال انتقال مجيد توکلی به انفرادی و همچنين شروع اعتصاب غذای خشک گزارش هايی درباره وخامت وضعيت سلامتی وی منتشر شده است.

بنابر گزارش رسانه های مخالفان دولت در ایران، مجید توکلی از روز یکشنبه در اعتراض به انتقال به سلول انفرادی دست به اعتصاب غذای خشک زده است.

برادر مجید توکلی می گوید انتقال این فعال دانشجویی به سلول انفرادی باعث وخامت وضعیت چسمی وی شده است به نحویی که بیماری تنفسی وی تشدید شده است.

علی توکلی، برادر مجيد توکلی در اين زمينه به راديو فردا گفت:« مجيد بعد از اين که به دستور دادستان مجددا به انفرادی منتقل شد، به اعتصاب غذای خشک دست زده. هم آب نمی خورد و هم غذا. امروز به ما خبر دادند که حال مجيد خيلی وخيم شده است. چون به شدت بيمار است و مشکل داشت و حتی چندين بار به بهداری اوين مراجعه کرده است».

علی توکلی در خصوص نحوه مطلع شدن از وضعيت مجيد توکلی می گويد از درون زندان دوستان وی اطلاع دادند و از خانواده خواسته اند از طريق وکيل اقدام کنند.

علی توکلی تاکید کرده است که محمدعلی دادخواه، وکیل مجید توکلی، نیز نتوانسته است با مقامات قضایی در این باره گفت وگو کند.

علی توکلی درباره تلاش های محمدعلی دادخواه گفته است:«آقای دادخواه گفت به من اصلا اجازه ورود نمی دهند چه برسد درباره اين موضوع بتوانم با قاضی پرونده يا کس ديگری صحبت کنم».

علی توکلی درباره علت دقیق انتقال مجید توکلی به انفرادی اظهار بی اطلاعی کرد.

علی توکلی همچنين درباره بيماری مجيد توکلی گفته است:«منشاء اين بيماری از چهار ماه و نيم انفرادی بود که دچارش شد. متاسفانه اين بيماری را همچنان داشت. حالا توی اين چند وقت شديد شده بود. مراجعه کرده بود به بهداری. چندين بار هم مراجعه داشت. اين بيماری متعلق به انفرادی بی دليل است که قبلا در آن بود. بيماری نبود که قبل از زندان داشته باشد. بيماری را در زمان انفرادی گرفت. از ۱۶ آذر تا ۲۲ فروردين دچار اين بيماری شدند».

مجيد توکلی، عضو انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی امير کبير ،از فعالان دانشجويی که در پی سخنرانی در گردهمايی دانشجويان در روز دانشجو در شانزدهم آذرماه بازداشت شد. شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران مجيد توکلی را به هشت سال و شش ماه حبس تعزيری محکوم کرده است.

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران علاوه بر محکوميت زندان، همچنين مجيد توکلی توکلی را به پنج سال محروميت از فعاليت های سياسی و پنج سال ممنوعيت خروج از کشور هم محکوم کرده است.

به گزارش خبرنامه اميرکبير،‌ «اجتماع و تبانی عليه نظام»، «تبليغ عليه نظام»، «توهين به رهبری» و «توهين به رياست جمهوری» از موارد اتهامی مجيد توکلی است.

مجيد توکلی پيش از اين دوبار بازداشت شده بود که حبس او بار نخست يک سال و هفت ماه و بار دوم سه ماه طول کشيد
XS
SM
MD
LG