لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۶

شعار عليه رحيم مشايی در جريان سخنرانی احمدی‌نژاد


گزارش ها حاکی است که در جريان سخنرانی محمود احمدی نژاد در مراسم سالگرد آيت الله روح الله خمينی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، در آرامگاه وی، گروهی از حاضران در اين مراسم شعارهايی عليه اسفنديار رحيم مشايی، رييس دفتر رييس جمهوری ايران، سردادند.

يک شاهد عينی حاضر در اين مراسم در گفت وگو با راديو فردا تصريح کرد، در آغاز سخنرانی محمود احمدی نژاد درآرامگاه آيت الله خمينی شماری زيادی شعار «مشايی حيا کن احمدی را رها کن» سردادند و هنگام پايان سخنراين محمود احمدی نژاد نيز شعار می دادند:«اين همه لشگرآمده به عشق رهبر آمده».

اين شاهد عينی می گويد: حاميان رييس جمهور نيز در اين مراسم شعارهايی درحمايت از محمود احمدی نژاد سر دادند

گزارش ها حاکی است در جريان سخنرانی محمود احمدی نژاد چند بار حاضران در مراسم با سر دادن شعارهايی سخنرانی وی را قطع کردند.

در همين زمينه، خبرآنلاين گزارش داده است: محمود احمدی نژاد در واکنش به شعار دهندگان، با «لبخند» به انها مي گفت: «مخلص شما هم هستيم». وقتی شعارها کمی بيشتر شد، او بی آنکه به شخص خاصی اشاره داشته باشد، اظهار داشت: «مخلص آقای رئيس هم هستيم! نوبت شما هم ميشود! من همه شما را دوست دارم و نوکر همه شما هم هستم».

سايت خبری «انتخاب»، نیز در خصوص واکنش محمود احمدی نژاد به شعاردهندگان نوشته است:« رييس جمهور در حالی که ظاهراً کنترل اعصاب خود را از دست داده و صدايش گرفته بود، چندين بار خطاب به مردم که در حال شعار دادن بودند می گفت : تامل کنيد ، سخنرانی من چند دقيقه ديگر به اتمام می رسد .»

«انتخاب» همچنين نوشته است در لحظات پايانی سخنرانی محمود احمدی نژاد گروهی شعار «مرگ بر مشايی» سر دادند.

خبر آنلاین نیز گزارش داده است پخش تلویزیونی سخنرانی محمود احمدی نژاد با تاخیر انجام شده است.

پيش ازبرگزاری اين مراسم، خبرگزاری فارس، نزديک به سپاه پاسداران، نسبت به «ترفند سازماندهی» شده برای ايجاد التهاب در مراسم سخنرانی محمود احمدی نژاد و شعار عليه «نزديکان رييس جمهور» هشدار داده بود.

خبرگزاری فارس نوشته بود:« فتنه گران و جريان انحرافی برای انجام چنين ترفندی سازماندهی کرده و قصد ايجاد التهاب و سوء استفاده سياسی از مراسم ارتحال امام را دارند. از جمله اين برنامه ها سر دادن شعار عليه نزديکان رئيس جمهوری و تحريک وی به پاسخگويی در اين باره می باشد. »

مراسم اصلی سالگرد آيت الله خمينی

هرسال مراسم در گذشت آيت الله خمينی در روز چهاردم خردادماه در آرامگاه وی برگزار می شود و امسال نيز آيت الله علی خامنه ای و حسن خمينی، نواده آيت الله خمينی سخنران اصلی اين مراسم هستند.

اوايل خردادماه سال جاری ستاد برگزار کننده مراسم سالگرد در گذشت آيت الله خمينی اعلام کرد که محمود احمدی نژاد جزو سخنرانان مراسم ۱۴ خرداد درآرامگاه بنيان گذار جمهوری اسلامی نيست.

این ستاد سپس روز چهارشنبه یازدهم خرداد اعلام کرد محمود احمدی نژاد شامگاه جمعه سیزدهم خردادماه در آرامگاه آیت الله خمینی سخنرانی می کند.

سال گذشته محمود احمدی نژاد يکی از سخنرانان اصلی اين مراسم بود که بدون توجه به نوبت و برنامه سخنرانی نوه آيت الله خمينی اعلام کرد که سخنران بعدی رهبر جمهوری اسلامی است. سپس گروهی ازهواداران محمود احمدی نژاد با سردادن شعارهايی مانع سخنرانی سخن گفتن حسن خمينی شدند.

اين افراد درحين سخنرانی حسن خمينی در ۱۴ خرداد ۱۳۸۹ شعارهايی چون:« نواده روح الله، سيد حسن نصرالله »،«مرگ بر موسوی»، و «مرگ بر ضد ولايت فقيه» سر دادند.

اخلال در سخنرانی حسن خمينی، نوه بنيانگذار جمهوری اسلامی، در مراسم بيست و يکمين سالروز درگذشت آيت‌الله خمينی در تهران، با واکنش‌هايی از سوی مخالفان و هواداران رهبر و دولت مواجه شده است.

در واکنش به این رویداد، هواداران محمود احمدی نژاد اخلال در سخنرانی نوه آيت‌الله خمينی را واکنش مردم در قبال کسانی دانستند که از خط امام دور شده‌اند.

از جمله عباس اميری‌فر، عضو شورای مرکزی جمعيت وفاداران انقلاب اسلامی که هم اکنون در زندان به سر می برد، به خبرگزاری فارس گفته بود: «زمانی که آقای حسن خمينی با سران فتنه می‌نشيند و با آنها عکس می‌گيرد و اين عکس در صفحه اول برخی روزنامه‌ها منتشر می‌شود، به طور طبيعی، مردم اين صحنه را می‌بينند و از دست آقای حسن خمينی عصبانی می‌شوند».

حميد رسايی، از نمايندگان حامی محمود احمدی نژاد در مجلس شورای اسلامی، نيز گفته بود: «اين مردم نبودند که اجازه صحبت به سيدحسن ‌ندادند، بلکه خود وی بود که ‌با حمايت از فتنه‌گران و همراهی با آشوبگران و به نوعی فاصله گرفتن از مردم، موجب شد‌ نتواند صحبت کند.»
XS
SM
MD
LG