لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۲

گیتی رئوفی: وضعیت جمشید مشایخی رو به بهبود است


جمشید مشايخی از اوایل هفته جاری به دليل عارضه‌ی انسداد روده در بيمارستان آتیه بستری شده است
جمشید مشايخی از اوایل هفته جاری به دليل عارضه‌ی انسداد روده در بيمارستان آتیه بستری شده است

جمشيد مشايخی، چهره سرشناس هنر نمايشی ايران، از ابتدای اين هفته به دليل بيماری به بيمارستانی در تهران منتقل شد.


جمشيد مشايخی فعاليت هنرپيشگی خود را پنجاه سال پيش با بازی در نمايشنامه وظيفه پزشک اثر پير اندلو آغاز کرد و برای اولين بار همراه فخری خوروش با بازی در فيلم کوتاه جلد مار ساخته هژير داريوش، به سينما راه پيدا کرد.


ازمعروف ترين فيلم هايی که جمشيد مشايخی در آن بازی کرد، می توان به خشت و آينه از ابراهيم گلستان، قيصر ساخته مسعود کيميايی، گاو کار داريوش مهرجويی، ماه عسل به کارگردانی فريدون گله و سوته دلان و کمال الملک هر دو اثر علی حاتمی اشاره کرد.


جمشید مشايخی روز یکشنبه به دليل عارضه‌ انسداد روده در بيمارستان آتیه تحت عمل جراحی قرار گرفت.


گيتی رئوفی، همسر جمشيد مشايخی، در گفت وگو با راديو فردا توضيحاتی در خصوص آخرين اخبار درباره وضعيت وی را ارايه کرد:


  • «من و مشايخی با هم فاميل هستيم و زندگی خود را با عشقی بسيار عميق و عالی شروع کرديم. من در تمام اين سال ها سعی کرده ام خودم را با مشکلات يک هنرمند تطبيق دهم. جمشيد، آدمی است که به نفس هنر فکر می کند و برای اعتلای هنر می کوشد. من نيز سعی می کنم خودم را با حساسيت ها و زودرنجی های او وفق دهم».
گیتی رئوفی

رادیو فردا: آیا آقای مشایخی سابقه چنین بیماری را داشت؟


گیتی رئوفی: سه - چهار ماه بود که مشايخی معده درد داشت و فقط به معالجه معده خود می پرداخت، غافل ازاين که ممکن است انسداد روده داشته باشد. علی رغم اينکه به دکتر مراجعه کرده بود و عمل بيوپسی بر روی او انجام شده بود، نتيجه آزمايش نشان داد که معده او سالم است، ولی باز هم گهگاه معده درد داشت.


تا اين که روز شنبه در اثر معده درد شديد، او را به بيمارستان آتيه انتقال داديم. در بيمارستان گفتند که بايد او را اسکن کنند، که نتيجه اسکن و ساير آزمايش ها نشان داد که مشايخی به انسداد روده دچار شده است و چون دارو درمانی موثر واقع نشد، در روز يکشنبه اورا جراحی کردند و عمل جراحی با موفقيت انجام شد.


آقای مشايخی همچنان در بخش «آی سی يو» بستری هستند. دليل اين که ايشان تا امروز مرخص نشده و يا به بخش عمومی بيماران منتقل نشده است، چيست؟


دليل اين تاخير، ضعف پس از جراحی است. همچنين ريه مشايخی در اثر کشيدن سيگار،‌ به شدت مشکل داشت. ديروز که به بيمارستان رفتم، حال او بسيار خوب بود و به دستور پزشکان معالج از تخت پايين آمد و چند قدم هم راه رفت. همه چيز تحت کنترل است و تا دو و سه روزديگر نيز به بخش منتقل می شود .


آقای مشايخی پس از پايان دوران نقاهت به صحنه باز می گردد؟ چون چندی پيش گفته بود قصد دارد صحنه را برای هميشه ترک کند.


مدتی بود هرکار تازه ای به او پيشنهاد می شد، نمی پذيرفت. ‌می گفت معده درد دارد و نمی تواند کار جديد را بپذيرد، زيرا معتقد بود با اين بيماری، باعث آزار گروه و يا عقب افتادن کار می شود. اين اواخر، دو کار جديد در دست داشت، که متاسفانه به مشکل جراحی برخورد و پس از اين جراحی معلوم نيست که آيا باز هم به کار هنری خود ادامه می دهد يا نه .


خانم رئوفی ! زندگی با هنرپيشه ها مشکلات خاص خود را دارد. درست يا غلط، در باور اجتماع هم زندگی های هنری به عنوان زندگی های کم دوام تلقی مِی شود. سال ها زندگی در کنار جمشيد مشايخی، برای شما چگونه بوده است؟


من و مشايخی با هم فاميل هستيم و زندگی خود را با عشقی بسيار عميق و عالی شروع کرديم. من در تمام اين سال ها سعی کرده ام خودم را با مشکلات يک هنرمند تطبيق دهم. جمشيد، آدمی است که به نفس هنر فکر می کند و برای اعتلای هنر می کوشد. من نيز سعی می کنم خودم را با حساسيت ها و زودرنجی های او وفق دهم و او را آرام نگه دارم و زمينه را برای فعاليت هايش فراهم کنم.


XS
SM
MD
LG